پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی 3 کتاب برای بهتر درس خواندن دانش آموزان

اگر خودتان نوجوان هستید و می‌خواهید از همین ابتدا نمرات خود را در دروس و آزمون‌هایتان بالاتر ببرید و یا اگر فرزند نوجوانی دارید که نگران پیشرفت و موفقیت او هستید، این مقاله کاملا مناسب شماست! چرا که در ادامه به معرفی 3 کتاب برای بهتر درس خواندن دانش آموزان خواهیم پرداخت. برای دانلود کتاب به سایت افکار مثبت مراجعه کنید.

سه کتاب برای بهتر درس خواندن دانش آموزان

کتاب برای بهتر درس خواندن دانش آموزان

ده قدم تا بهترین نمره

“ده قدم تا بهترین نمره” نوشته‌ توماس فرانک و درباره‌ روش‌های مطالعه و آموزش می‌باشد که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به بهترین نتیجه در آزمون‌های خود برسند. این کتاب در ژانر کتاب‌های روانشناسی و آموزشی قرار می‌گیرد و نکات مفیدی را درباره‌ چگونگی مطالعه و پیشرفت در یادگیری ارائه می‌دهد.

در این کتاب توماس فرانک، کارشناس آموزش و یادگیری، به معرفی روش‌های مختلف مطالعه مانند مطالعه مفید، جمع‌بندی، توضیحات، آزمون‌های دوره‌ای، تمرینات تقویت حافظه، تکنیک‌های حل مسئله و تمرینات تقویت کننده حافظه و تمرکز می‌پردازد. هدف این کتاب کمک کردن به دانش‌آموزان در به‌دست آوردن بهترین نمرات ممکن و بهبود عملکرد در دروس مختلف است. علاوه بر این او نکات مهمی را درباره‌ موفقیت در آموزش و یادگیری مطرح می‌کند؛ برای مثال اینکه چگونه برای مطالعه بهتر از حواس پرتی جلوگیری کنیم؟

برای مثال این کتاب در صفحه ۱۴۴ به بررسی روش‌های مطالعه و یادگیری موثر پرداخته است. این کتاب با استفاده از نظریه‌های روانشناسی و علوم شناختی به خوانندگانش نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از تکنیک‌های مختلف می‌توانند عملکرد خود را در آزمون‌های گوناگون بهبود ببخشند. در انتها این نکته نیز قابل توجه است که این کتاب کاملا به‌ زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده ‌است تا برای همه‌ دانش‌آموزان از پایه ابتدایی تا دانشگاهی قابل استفاده باشد.

چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟

کتاب برای بهتر درس خواندن دانش آموزان

“چه کسی پنیر مرا جابجا کرد” یکی از کتاب‌های معروف و جذاب برای کودکان و نوجوانان است که توسط اسپنسر جانسون در ژانر ادبیات کودکان و نوجوانان نوشته شده ‌است و داستان آن در زمینه‌ راز و رمزگشایی است.

اسپنسر جانسون با سبک نوشتاری جالبش به خواننده این امکان را می‌دهد تا در زمان خواندن کتاب به دنیایی پر از معما فرو رود و با توجه به جزئیات مختلف به حل پازل این داستان بپردازند. در این کتاب داستان فردی را می‌خوانیم که تصمیم می‌گیرد مسابقه‌ای برگزار کند تا دریابد که کدام یک از دوستانش پنیر او را جابجا کرده است؛ بنابراین در هر فصل از کتاب تلاش او برای حل این رمز و راز را دنبال می‌کنیم و در این بین با شخصیت‌های جذاب دیگر داستان نیز آشنا می‌شویم. درکل پیچیدگی‌های داستانی و رمز و رازهایی که در این داستان به ‌کار رفته است مخاطبین را به خود جذب می‌کند و یک کتاب دلنشین و پر از هیجان برای کودکان و نوجوانان است که سبب می‌شود آن‌ها علاوه بر سرگرمی، مهارت‌های خود را در حل مسئله و حدس زدن نیز تقویت نمایند.

کتاب داستان‌های خوب برای دختران/پسران بلند پرواز

کتاب برای بهتر درس خواندن دانش آموزان

“داستان‌های خوب برای دختران/پسران بلند پرواز” اثر النا فاویلی یک مجموعه‌ کتاب‌ داستانی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است. این مجموعه شامل دو جلد کتاب است که در هر کدام از آن‌ها، داستان‌های مختلفی را درباره‌ دختران و پسرانی که به دلیل شجاعت، خلاقیت و هوشمندی به عنوان دختران و پسران بلند پرواز شناخته شده‌اند روایت می‌شود.

در کتاب “داستان‌های خوب برای دختران بلند پرواز” داستان‌هایی از دخترانی که با شجاعت و هوشمندی به دنبال هدف‌هایشان هستند روایت می‌شود. این داستان‌ها شامل زندگی‌نامه دخترانی مثل ماری کوری، یک زن شیمی‌دان که برای کشف عنصر رادیوم مبارزه می‌کند است.

در کتاب “داستان‌های خوب برای پسران بلند پرواز” نیز مانند قبلی داستان‌هایی از پسرانی که با هوشمندی به دنبال هدف‌هایشان هستند روایت می‌شود. این داستان‌ها شامل زندگی‌نامه پسرانی مثل فلورنس نایتینگل، یک ماهی‌گیر مشهور که با کشف بیش از ۴۰۰ نوع ماهی به یکی از معروف‌ترین ماهی‌شناسان دنیا تبدیل شد، می‌باشد.

در نتیجه این دو کتاب با سبک نوشتاری ساده و دلنشین و همچنین تصاویر زیبا مخاطبان خود را به خود جذب می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌نمایند تا با شخصیت‌های جذاب داستان‌ها ارتباط برقرار کنند و در عین حال از آن‌ها الهام بگیرند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی نمودیم 3 مورد از معروف‌ترین کتاب برای بهتر درس خواندن دانش آموزان را معرفی کنیم و اگر بخواهید آن‌ها را به‌ صورت الکترونیکی تهیه و مطالعه کنید، می‌توانید آن‌ها را در همین سایت، قسمت کتاب‎ها دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن