پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

کتاب های مناسب سن 10 سال

کتاب های مناسب سن 10 سال

در هنگام خرید کتاب برای کودک خود، به گروه سنی درج شده روی کتاب توجه کنید. تقسیم بندی سنی براساس نوع مطلب، حجم کتاب، تصاویر موجود در کتاب، تحت نظارت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان صورت می‌گیرد. گروه های سنی دسته بندی از سوی سازمان پرورش فکری عبارتند از گروه های الف، ب، ج، د، ه. درج گروه سنی کتاب های کودک (الف، ب، ج، د، ه) باعث می‌شود تا والدین از مناسب بودن یا نبودن کتاب(با توجه به سن فرزند خود) با خبر شوند. رده سنی کتاب باید با سن کودک هم‌خوانی داشته باشد. چرا که کودک در سنین مختلف، الگو های خاصی را می‌پذیرد. برای مثال ذهن کودک در سن ۹ تا ۱۱ سالگی به درک مفاهیم انتزاعی میپردازد. حال شما می‌توانید با انتخاب کتاب های مناسب سن 10 سال که بر روی مسئله از مفاهیم انتزاعی تاکید داشته باشد؛ باعث شوید فرزند شما در مسائل انتزاعی به پیشرفت دست یابد. به همین دلیل دانستن گروه سنی کتاب های کودک بسیار مهم است.

کتاب های مناسب سن 10 سال

 چرا کتاب‌خوانی برای کودکان مهم است؟

کتاب‌ها‌ در سطح‌های مختلف و درباره‌ی هر موضوع ‌برای ایده‌پردازی وجود دارند .هنگام مطالعه‌ی کتاب، فرزندان شما با مفاهیم، فرهنگ‌ها و ایده‌های متفاوتی آشنا می‌شوند و درباره‌ی موضوع‌هایی که به آن‌ها علاقه دارند، بیش‌تر ایده‌پردازی می‌کنند. در بسیاری از موارد، آن‌ها چنان به محتوای کتاب علاقه‌مند می‌شوند که حتی متوجه نخواهند شد در حال کسب دانش زیادی درباره‌ی یک موضوع خاص هستند.درک کودکان از جهان پیرامون‌شان بسیار اندک است و قابلیت تعمیم پذیری دارد، زیرا باتوجه به شرایطی که در آن رشد کرده‌اند ودر همان اندازه، تجربه‌های‌شان محدود است. فرضا خواندن کتاب های مناسب سن ۱۰ سال درباره‌ی افرادی مختلف که تجربه‌های گوناگونی دارند، این توانایی را به بچه‌ها می‌دهد تا تفاوت‌ها را درک کنند و متوجه شوند که به جای کسی دیگری بودن چگونه است .این شناخت به آن‌ها کمک می‌کند تا با کسانی که اشتراک‌ کمی با آنان دارند، همدلی داشته باشند و به انسان بهتری برای اجتماع تبدیل شوند.

کتاب های مناسب سن ۱۲ سال

  • کتاب قصه های من و بابام
  • کتاب عمو قاسم
  • مجموعه کتاب ایلیا
  • قصه های خوب برای بچه های خوب
  • کتاب خانم اردکه اثر زوزا ورباوا
  • کتاب مغز شگفت انگیز تو
  • مجموعه کتاب های پانچلو
  • کتاب دنیای معرکه تام گیتس اثر لیز پیشون

ویژگی کتاب های مناسب سن ۱۰ سال

  • دوره اول نوجوانی کودک همواره پر از تغییرات جسمی و روحی است. از این رو این دوره بسیار حساس و مهم درشکل‌گیری شخصیت نو جوانان تلقی می‌شود. خواندن داستان‌هایی که قهرمان داستان، نوجوان است موجب می‌شود تا نوجوان شما عادت و رفتار‌های خوب آن را الگو برداری کند و بخواهد ویژگی‌هایی مانند شجاع بودن، کنجکاو بودن را از شخصیت داستان یاد بگیرد. به فرزند شما یاد می‌دهد تا برای یافتن سوالات بیشمار خود به جست وجو بپردازد و برای انجام کار‌ها شجاعت لازم را خرج کند.
  • اگر زبان کتاب های مناسب سن 10 سال برای کودک پیچیده و نامفهوم باشد، هیچ جذابیتی برای ادامه دادن نخواهد داشت. زبان کتاب علاوه بر ساده بودن باید دلپذیر و جذاب باشد. برای رسیدن به این هدف باید از تکنیک های متفاوت و موثر (مانند شخصیت های مختلف و جذاب در داستان) در حین داستان پردازی استفاده کنید.
  • یک کتاب های مناسب سن ۱۰ سال خوب تنها به داشتن تصاویر جذاب و زبان ساده محدود نمی شود، بلکه باید حاوی محتوای ارزشمندی نیز باشد. برای اینکه کتاب کودک شما خوب و آموزنده باشد، باید پیام خوبی برای کودک داشته باشد .کتاب‌های داستان باید بتوانند درس‌های مهم زندگی را به کودکان بیاموزند. این محتوا می‌تواند در مورد دوستی، خانواده، شجاعت، عشق، ، مهربانی یا هر مفهوم خوب دیگری باشد .پیام کتاب های مناسب سن ۱۰ سال باید واضح، صادقانه و ارزشمند باشد و به طور کلی کودکان را به انجام کارهای مناسب با سن تشویق کند.

سخن پایانی

نوجوانان معمولا از داستان‌های جذاب لذت می‌برند و برای اینکه کتاب خواندن برای آن‌ها جذاب باشد، باید محتوای کتاب مناسب سنشان و نیز برایشان جذاب باشند. جذابیت در نوجوانی به معنای داستان‌هایی با فراز و فرود زیاد و هیجانات سطح بالا است که بخش‌های هیجان طلبی مغز نوجوانان را نیز ارضاء می‌کنند و به این نیاز آن‌ها که بسیار زیاد و قابل توجه است پاسخ دهند. دراین مقاله به کتاب های مناسب سن ۱۰ سال پرداختیم و امیدواریم به شما کمک کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن