پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

کتاب های مناسب سن ۹ سال

کتاب های مناسب سن ۹ سال

کتاب‌ها در ذهن فرزند مکانی برای ایده‌پردازی و خلاقیت ایجاد می‌کنند که نه تنها تلویزیون بلکه هیچ نمایشی قادر به ایجاد آن نیست زیرا کاری که مغز در زمان مطالعه انجام می‌دهد متفاوت از دیدن فیلم است. کتاب خواندن و مطالعه یکی از کارهایی است که باعث رشد ذهن و شخصیت فرزند می‌شود که بسیاری از ما علاقه داریم همچنین ذهنی داشته باشیم و بتوانیم زمانی را در طول روز به آن اختصاص دهیم. در این شرایط با خرید کتاب های مناسب سن ۹ سال می‌توانیم به فرزندمان کمک کنیم علاوه بر گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، توسعه شخصیت وی را تسریع و بهبود ببخشیم.

کتاب های مناسب سن ۹ سال

روش‌های ترغیب فرزندان به خواندن کتاب

کتاب‌های مطابق علاقه کودکانتان سال تهیه کنید. اگر کودک شما به موضوعاتی، خاصی علاقه نشان می‌دهد، تلاش کنید کتاب‌هایی در ارتباط با همین موضوعات را در کتابخانه خانه قرار دهید. بعد از مدتی متوجه خواهید شد و می‌بینید کودکانتان تا چه اندازه از دست‌گرفتن و خواندن کتاب‌ها لذت می‌برند و دوستشان خواهند داشت. یادتان باشد صرفنظر از هر ژانری که کودکتان به آن علاقه نشان می‌دهد، سعی کنید همواره حمایت‌گر باشید.

خواندن داستان برای کودک به پیشرفت تحصیلی او در آینده و حال بسیار کمک می‌کند، پس اگر حتی به کتاب دسترسی ندارید یا در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که تهیه کتاب مشکل است، قصه‌گویی برای فرزندانتان به هر طریقی را یاد بگیرید. این فعالیت می‌تواند راهی مفید برای تقویت سواد اولیه فرزند شما به شمار آید. ۱۵ دقیقه ممکن است زمان زیادی نباشد، اما تنها ۱۵ دقیقه کتاب خواندن در هر روز به مقدار زیادی به پیشرفت کودکان کمک می‌کند. یافته‌های تحقیقاتی نشان می‌دهند که ۱۵ دقیقه خواندن روزانه کتاب برای کودکان می‌تواند آن‌ها را در معرض یک میلیون لغت در طی یک سال قرار دهد و مهم‌ترین نکته این است که این کار فرصتی را برای والدین فراهم می‌آورد تا با فرزندان خودیک زمان باکیفیت را سپری کنند.

مهمترین نکته در تشویق کودکان به مطالعه، ایجاد احساس همدلی در کودک است. پس بازخورد مثبت و اشتیاق را بعد ازخواندن کتاب های مناسب سن ۹ سال در فرزند خود برسی کنید. در این زمینه هم آموزگاران و معلمان و هم والدین نقش مهمی دارند.

زمان مشخصی را در خانه به مطالعه و خواندن کتاب مشخص کنید تا کتاب‌خوانی به صورت یک عادت یا فرهنگ در خانه یا کلاس درس شما تبدیل شود. همچنین والدین برای تربیت کودکان اهل مطالعه می توانند پول توجیبی معلومی را به خرید کتاب های مناسب سن ۹ سال اختصاص دهند و مثلا در هر ماه هزینه خاصی را برای خرید کتاب های مناسب سن ۹ سال و مورد علاقه کودکان در نظر داشته باشید .معلمان عزیز نیز می‌توانند تشویقی‌هایی برای مطالعه در نظر بگیرند و مسابقات کتابخوانی در کلاس شروع کنند.

اگر کودکان کتابی را نیمه رها کردند، با برخورد نامناسب موجب دلزدگی کودک نشوید. حتما شما هم تجربه نیمه رها کردن کتاب‌هایی را دارید چون موضوع یا سبک نگارش نویسنده بریتان تشویق کننده نبوده است.

برای بچه ها کتاب‌های مناسب در حد کارکرد ذهنشان خریداری کنید. یک راه ساده و سرانگشتی این است که هر ک کتاب های مناسب سن ۹ سال تهیه کنید. پس به کودک کلاس اول دبستان، کتابی را که ۱۰ خط نوشته در هر صفحه دارد برای خواندن پیشنهاد ندهید بلکه دنبال کتاب های مناسب سن ۹ سال باشید.

برای بچه هایی که به خواندن علاقه ندارند، از کتاب‌های تصویری و مجلات استفاده کنید. کتاب‌های مصور موضوع داستان را با تصویر و نوشته هماهنگ می‌کنند و بسیاری از کودکان به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

کتاب های مناسب سن ۹ سال

  • کتاب من خورشید هستم: یک ستاره‌ی درخشان
  • استیسی مک آنلتی
  • معرفی و دانلود کتاب من ماه هستم: بهترین دوست زمین
  • کتاب من ماه هستم: بهترین دوست زمین
  • استیسی مک آنلتی
  • معرفی و دانلود کتاب خمیری‌ها: متضادها
  • کتاب خمیری‌ها: متضادها
  • لاریسا هانسک
  • معرفی و دانلود کتاب کار و فناوری رایانه ویژه دانش آموزان

سخن پایانی

علاقه مند کردن دانش آموزان دوران ابتدایی به مطالعه و کتابخوانی، بسیار مهم است چون زمانی که بچه ها سواد خواندن و نوشتن پیدا کرده اند، عادت کتاب خواندن و مطالعه می‌تواند عادت مثبت و همیشگی در طول زندگی آن‌ها شود و تاثیر زیادی در موفقیت کودکان دارد.برای خرید کتاب های مناسب سن ۹ سال، حتما نکاتی که در مطلب بالا گفته شد را به خاطرداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن