پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

کتاب های مناسب سن ۱۲ سال

در کشور ایران میانگین مطالعه روزانه کمتر از یک دقیقه است. این درصورتی است که حتی برای رده بندی‌های مختلف سنی در کشور ما همانند نوجونان، کتاب مناسب بسیار نوشته شده است. مطالعه والدین باعث رشد و تکامل ذهنی و رفتاری کودکان می‌شود. بهتراست فرهنگ کتاب خواندن را در خود و کودکمان نهادینه کنیم و با آگاهی بیشتر درباره نوع کتاب و تناسب آن با سن فرزندمان به مطالعه بپردازیم. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای توسعه توانایی‌های کودک، کتاب خواندن برای وی است. این کار نه تنها برای امروز کودک و یا نوجوان شما مفید است بلکه روی شخصیت و آینده وی نیز تأثیر مستقیم دارد.اگر12 ساله هستید یا فرزندشما 12 سال دارد برای اطلاع از کتاب های مناسب سن ۱۲ سال همراه ما باشید.

زمان مناسب برای کتاب خواندن

زمانی کودک تقاضای گوش دادن به کتاب‌خوانی را داشت یا تا زمانی که فرزند 12 ساله شما به دنبال کتاب های مناسب سن ۱۲ سال باشد، شما می‌توانید به راحتی کتاب‌خوانی را در خانه خود گسترش دهید. هیچ‌گاه بیش از حد به مطالعه کتاب اصرار نکنید چون این امر نتیجه عکس دارد و کودک را از کتاب فراری میکند. فراموش نکنید اگر خودتان ساعاتی از روز را مطالعه نکنید، توجه کودک را به مطالعه به سختی می‌توانید جلب کنید. گاهی مطالعه درحضور فرزند، تمایل وی را به آوردن کتاب های مناسب سن ۱۲ سال  و خواندن آن‌ها بیشتر می‌کند.

کتاب های مناسب سن ۱۲ سال

کتاب های مناسب سن ۱۲ سال

  • هری پاتر
  • جام جهانی در جوادیه
  • این کتاب را ممنوع کنید
  • بخشنده
  • اعجوبه
  • کتابخانه نیمه شب
  • دختری که ماه را نوشید
  • رویای دویدن
  • بادام

 

ویژگی کتاب های مناسب سن ۱۲ سال

شخصیت‌های قابل ارتباط:

شخصیت‌های کتاب های مناسب سن ۱۲ سال برای نوجوانان باید قابل ارتباط باشند و نوجوانان در عین لذت بردن ازین کتاب‌ها با تجربه‌های آنها همزیستی کنند. به عبارتی دیگر، نوجوانان تمایل دارند وقتی کتابی می‌خوانند با شخصیتها و افراد کتاب همدردی  کنند؛ نه اینکه آنها را از دنیای خود جدا ببینند. محبوبیت کتاب‌هایی در سبک «هری پاتر» در همه دنیا، به دلیل همدردی نوجوانان با این دنیا است .کتاب‌های خوب برای نوجوانان باید شخصیت‌هایی با قابلیت ارتباط‌گیری داشته باشند.

تعریف هویت:

کتابهای خوب برای نوجوانان باید به آنها کمک کنند تا هویت خود را پیداکنند و متوجه شوند چه کسی هستند و چه ارزش‌هایی دارند. به عبارتی دیگر، دانستن ویژگی شخصیت‌ها و متنوع بودن کاراکترها به نوجوانان کمک می‌کند تا دنیای درونی خود را توسعه دهند و از این طریق هویت مستقل خود را بیابند و حتی شکل‌دهند. اکثر نوجوانان به کتاب‌های داستانی علاقمندند و به دنبال یافتن هویت خود، زندگی بازیگران، خواننده‌ها و دانشمندان را دنبال می‌کنند. کتاب های مناسب سن ۱۲ سال به نوجوانان کمک می‌کنند در این راستا قدم‌های بیشتری بردارند.

کمک به خودشناسی:

کتاب‌های خوب برای نوجوانان، بایستی به آنها در راه خودشناسی خود کمک کنند چراکه نوجوانان بتوانند با تفکر انتقادی، احساسات درونی  خود را درک کنند و با مسائل مهمی مثل قدرت بخشیدن به توانایی خود و ایجاد روابط مناسب با دیگران آشنا شوند. این کتاب‌ها، در دسته کتاب‌های خودشناسی نوجوانان قرار می‌گیرند و می‌تواند برای هر مهارت متفاوت باشد. کتاب های مناسب سن ۱۲ سال باید در عین اینکه  که محتوای سرگرم‌کننده‌ای دارند، آموزنده هم باشند، و محتوایی مرتبط با تاریخ، علم، سبک زندگی، اطلاعات عمومی،‌ ادبیات و …. را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم آموزش دهند. ممکن است بسیاری از نوجوانان به کتاب‌هایی با آموزش مستقیم علاقه‌مند نباشند و در عوض آثاری را انتخاب کنند که آموزش غیر مستقیم فلسفی به نوجوانان است. کتاب‌های خوب برای نوجوانان باید در عین حال که محتوای سرگرم‌کننده‌ای دارند، آموزشی هم باشند.

سخن پایانی

نوجوانان معمولا از داستان‌های جذاب لذت می‌برند و برای اینکه کتاب خواندن برای آن‌ها جذاب باشد، باید محتوای کتاب مناسب سنشان و نیز برایشان جذاب باشند. جذابیت در نوجوانی به معنای داستانهایی با فراز و فرود زیاد و هیجانات سطح بالا است که بخشهای هیجان طلبی مغز نوجوانان را نیز ارضاء می کنند و به این نیاز آن‌ها که بسیار زیاد و قابل توجه است پاسخ دهند.دراین مقاله به کتاب‌های مناسب سن ۱۲ سال پرداختیم و امیدواریم پاسخ خود را گرفته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن