پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

کتاب مناسب سن 11 سال

کتاب مناسب سن 13 سال

از آنجایی که کودکان امروز، افرادی هستند که آینده این کشور را خواهند ساخت، باید روی تربیت و تقویت عادات مثبت در آنها زمان زیادی گذاشته شود. از طرفی هر چه بیشتر در سنین کودکی بیشتر روی کودکان سرمایه گذاری کنیم و مناسب با سنین آن‌ها کتاب نوشته شود، در نتیجه باعث خواهد شد که وقتی که به سنین نوجوانی و جوانی می رسند، راحت تر بتوانند خودشان را رشد دهند. یکی از بهترین عاداتی که می‌تواند آینده هر کودک و نوجوانی را به سمت خوبی ببرد، عادت به خواندن کتاب مناسب سن 11 سال در زمینه‌های مختلف است.

کتاب مناسب سن 11 سال

چند کتاب مناسب سن 11 سال

ارباب دزد ها:

کتاب ارباب دزدها یکی از برترین کتاب‌ها از دسته‌ی کتاب مناسب سن 11 سال، در چند ساله‌ی اخیر است. رمان ارباب دزدها (The Thief Lord) شاهکاری بی‌نظیر از کورنلیا کارولینه فونکه، نویسنده‌ی آلمانی است. این کتاب که نخستین بار در سال 2000 به انتشار رسید، امروزه، در زمینه ادبیات کودک و نوجوان، از جایگاه اثری کلاسیک برخوردار است. اکثریت سخن‌شناسان و صاحب‌نظران، از جمله منتقد مجله‌ی نام‌آشنای «پابلیشرز ویکلی»، بر این باورند که جایگاه اثر کورنلیا کارولینه فونکه را تنها با جایگاه آثار بزرگی چون «پیتر پن» می‌توان مقایسه کرد. با خواندن کتاب‌های بسیار، توان ارتباطی شما افزایش پیدا می‌کند و اطلاعات بسیاری در حوزه‌های مختلف به دست می‌آورید. همۀ این‌ها در نهایت به افزایش اعتماد به نفس شما می‌انجامد. بالا رفتن اعتماد به نفس و توانایی‌های مختلف شما و فرزندانتان، از شما انسان مفیدتر و بهتری در اجتماع و برای خودتان می‌سازد.

آخرین خنده دو تا خفن

باید گفت که سریالی بنابر داستان اصلی این کتاب ساخته شده‌است که قدیمی‌تر‌ها از آن خاطره بسیار دارند. طعم شیرین شوخی های رک و جذاب را می‌توان با خواندن این کتاب چشید. از بهترین فاکتور‌های موجود در این کتاب تصویر سازی‌های دلنشین و زیبای آن از روابط انسانی است که توجه هر نوجوانی را به خود جلب می‌کند. این کتاب توسط امیر حسین دانشور کیان به فارسی برگردانده شده و از جمله کتاب مناسب سن 11 سال است.

مادر دوستت دارم

در دسته کتاب مناسب سن 11 سال، در کتاب مادر دوستت دارم، دیالوگ‌هایی از یک مادر و دختر را خواهید خواند که خیلی جالب و دوست داشتنی هستند. ویلیام سارویان در خصوص چگونگی روی آوردن به نویسندگی گفته است: در زمان تحصیل در مدرسه، روزی یکی از معلمانم با خواندن و آشنا شدن با یکی از کارهایم گفت که من  می‌توانم یک نویسنده شوم اما برای این کار می‌بایستی زبان یاد بگیرم و مطالعه زیادی داشته باشم. من سعی کردم درباره آنچه در پیرامون من بود و می‌دیدم، چیزی بنویسم. البته به شکلی که آنها در واقع هستند. در این کتاب از هنر نویسندگی تجلیل شده است.

میمون کوچولو (کارآگاه خصوصی)

 در این کتاب خواهیم خواند: میمون کوچولو یک بچه است که برای خودش شغلی دارد.  چه شغلی؟ او یک کارآگاه خصوصی است و هرکسی گم‌شده‌ای دارد سراغ میمون کوچولو می‌آید تا کمکش کند و بتواند چیزی را که گم کرده یا دزدیده شده پیدا کند. میمون کوچولو دفتر کارآگاهی مخصوصی هم دارد که با هر پرونده تغییر می‌کند، عملیات کشف سرنخ تا یافتن دزدان را هم به خوبی انجام می‌دهد تا اینکه در پرونده‌ی آخر مادری به دنبال بچه‌اش است موش کوچولو کتابی برای خودشناسی کودکان و نوجوانان است.

جنگ

برای انتخاب کتاب مناسب سن 11 سال در حوزه جنگ، کتابی مناسب است که گل درشت و مستقیم از ویرانی نگویند بلکه در بستر قصه های موازی چرایی ایجاد جنگ، دلایل ادامه و لذت بردن از قدرت را برای کودکان مطرح کنند .جنبه‌های تاریخی، روان‌شناختی و طبیعت مدار مفهوم قدرت و نبرد بر سر آن را مقابل چشمان کودک و نوجوان بیاورند تا خودشان با تجارب زندگی کنند و به حل معمای لزوم جنگیدن یا انتخاب صلح برسند.

سخن پایانی

مهمترین فایده خواندن کتاب مناسب سن 11 سال که ممکن است اکثر ما از آن غافل باشیم تقویت دایره واژگان ماست. مطالعات نشان می‌دهد، افرادی که کتابخوانی را در سنین پایین شروع کرده‌اند و آن را به صورت عادت و منظم ادامه داده‌اند به تدریج دایره واژگان گسترده‌تری پیدا می‌کنند. آن‌ها سخنرانی‌های موفقی خواهند داشت و می‌توانند صریح و گیرا، با استفاده از کلمات درست و به‌جا سخن بگویند. دایره واژگان قوی می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی از جمله مصاحبه‌های دانشگاهی و فرصت‌های شغلی نیز اثرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن