پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

کتاب مناسب سن ۱۳ سال

کتاب مناسب سن ۱۳ سال

خواندن کتاب مناسب سن ۱۳ سال یکی از بهترین سرگرمی‌هایی است که می‌توانید فرزندان‌ 13 ساله را به آن تشویق کنید. کتاب خواندن، سرگرم کننده، سازنده است و رابطه مستقیمی با موفقیت فرزندان دارد. کتاب برای بچه ها  فقط یک وسیله برای سرگرم کردن آنها نیست. دوران بلوغ، دوران تغییرات سریع و گیج‌کننده است که تغییرات جسمی و روحی‌ای که در آن بوجود می‌آید. بسیاری از نوجوانان در از برقراری ارتباط با محیط دچار مشکل می‌کند و حتی قدرت ابراز احساسات درست را از آن‌ها می‌گیرد. نوجوانان در این دوران سوالات بسیار زیادی درباره‌ی تغییرات خود، جهان اطراف و همچنین روابطشان دارند؛ اما اغلب چندان اهل پرسیدن این پرسش‌ها نیستند و به همین دلیل پریشانی آن‌ها بیشتر می‌شود ازین‌رو اهمیت کتاب و کتاب خوانی بر هیچ کس پوشیده نیست و همانطور که می‌دانیم یکی از مهم‌‌ترین روش‌های افزایش قابلیت‌های کودک، کتاب خواندن است. کتاب مناسب سن ۱۳ سال بر شخصیت آینده وی نیز تاثیر مستقیم دارد. فرزندان در سن بلوغ نیازمند آموختن مهارت‌‌های زندگی هستند و کتاب، منبعی مورد اعتماد در این زمینه است.

کتاب مناسب سن ۱۳ سال

مهمترین تاثیرات کتاب مناسب سن ۱۳ سال بر ذهن فرزند

  • مشغله‌های فراوان در زندگی، ذهن ما و فرزندانمان را به سمت و سوهای مختلفی می‌برد. گاها می‌بایست زمان خود را میان انجام کار، چت کردن با دیگران، چک کردن ایمیل، سر زدن به فیس‌بوک و اختلاط با همکاران و همکلاسی‌ها تقسیم کنید. این فعالیت‌ها باعث افزایش استرس و کاهش بهره‌وری شما از زمان می‌شود. ولی هنگام مطالعه، افکار و چشمان شما غرق جزئیات کتاب می‌شود و تمام ذهن شما به متمرکز بر مطالعه است. کافی است روزی بیست دقیقه کتاب بخوانید تا از تأثیر مثبت آن بر تمرکز ذهنتان لذت ببرید.
  • تعداد بسیار زیادی کتاب مناسب سن ۱۳ سال خوب دربارۀ حفظ سلامتی وجود دارد. بسیاری از این کتاب‌ها حقیقتاً راهنمای خوبی برای بهبود سلامت فرزندان شما در سن بلوغ هستند و خواندن آنها به رفع افسردگی فرزندان و برقراری ارتباطشان با محیط، کمک می‌کند. کسانی که از افسردگی شدید رنج می‌برند، می‌توانند فواید بسیاری از خواندن این کتاب‌ها به دست آورند. علاوه براین، از چنین کتاب‌هایی نکات فراوانی دربارۀ ورزش، رژیم، و راه‌های مختلف برای کسب سلامتی می‌آموزید و همۀ اینها به بهبود سلامت ذهنی شما کمک می‌کند.
  • به‌طور کلی مطالعه یکی از راه‌های تقویت تمام مهارت‌های بالفعل و بالقوه است. برای پیشرفت در هر رشته‌ای، کتاب‌های ویژۀ آن وجود دارد. کتاب مناسب سن ۱۳ سال، مهم‌ترین منبع دریافت اطلاعات در هر موضوع و رشته‌ای برای فرزندان، در سنین بلوغ است. بزرگ‌ترین فایدۀ کتاب این است که بسیار بیشتر از آنچه در کلاس‌های درس گفته‌اند ویا نگفته‌ها را به شما می‌آموزد. هدف شما چه آموختن آشپزی باشد یا رزمی، یا حتی نظافت، خواندن کتابی دربارۀ آن، مهارت‌های شما را بالا می‌برد.
  • با خواندن کتاب‌های بسیار، توان ارتباطی شما افزایش می‌یابد و اطلاعات بسیاری در حوزه‌های مختلف به دست می‌آورید. همۀ اینها نهایتاً به افزایش اعتماد به نفس شما می‌انجامد. بالا رفتن اعتماد به نفس و توانایی‌های مختلف شما و فرزندانتان، از شما انسان مفیدتر و بهتری در اجتماع وبرای خودتان می‌سازد.
  • پیامدهای توجه نکردن به کتابخوانی در سنین نوجوانی بسیار زیان‌بار خواهد بود، با توجه به اهمیت مطالعه کتاب مناسب سن ۱۳ سال ، باید برای مرحله به مرحله دوران بلوغ فرزندانمان برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده داشته باشیم، زیرا همواره در مواجهه با فرزندان نسبت به کوچک‌ترین عملکرد خویش مسئول هستیم. در چاپ کتاب نیز تنها آمار انتشار کتاب مهم نیست، بلکه کیفیت و مناسب بودن محتوای ارائه ‌شده در اولویت قرار دارد. وظیفه کتاب مناسب سن ۱۳ سال ، تنها منعکس کردن اتفاقات پیرامون و یا آموزش و تعلیم نیست؛ این اقدامات می‌تواند در لایه‌های زیرین این اتفاق انجام شود؛ بلکه باید دقت داشته باشیم که لذت کشف کردن در مطالعه بسیار مهم است. بنابراین لازم است اجازه دهیم بچه‌ها یادگیری همراه با لذت را تجربه کنند.

کتاب مناسب سن ۱۳ سال

  • ‌مادر دوستت دارم
  • امیل
  • برگ‌ریزان
  • دوستی کبک و شاهین
  • اولین چپق بهانه‌ای برای کار پنهانی
  • ارباب دزد ها
  • دوتاخفن
  • سازندگان اهرام مصر
  • هزاردستان

سخن پایانی

یکی از چالش‌های پرتکرار برای والدین تشویق فرزندان به کتاب خواندن است. در جهان امروز، خواندن فراتر از مفهوم ساده‌ی “یادگیری” است. توانایی خواندن برای فهم مطالب و برقراری ارتباطات کارآمد، از جایگاه حیاتی برخوردار است. در نتیجه، والدین باید از سنین کودکی این مهارت را در کودکان خود تقویت کنند.ازین رو امیدواریم ازنکات ارائه شده در مقاله بالا استفاده کامل ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن