پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

چند تا اپلیکیشن کتابخوان ایرانی خوب میشناسی؟ بیا تا بهت معرفی کنم!

اگر می‌خواهید کتاب‌های الکترونیکی را مطالعه کنید، یک دستگاه هوشمند و برنامه‌هایی که می‌توانند فرمت‌های کتاب الکترونیکی را تشخیص دهند، لازم است. رایج‌ترین اپلیکیشن‌های کتابخوان ایرانی در این مقاله معرفی شده و مزایا و معایب آن‌ها مورد بحث قرار گرفته‌است. این اپلیکیشن‌ها اغلب روی تبلت‌ها و گوشی‌های همراه قابل نصب‌اند.

فیدیبو

فیدیبو اولین اپلیکیشن کتابخوان ایرانی است و با سرمایه‌گذاری فروشگاه دیجی کالا در سال 1391 ساخته شد. شما با دانلود و نصب اپلیکیشن فیدیبو در گوشی هوشمند خود به دنیای بزرگی از کتاب‌های منتشر شده در جهان دسترسی خواهید داشت. از جمله ویژگی‌های کلیدی اپلیکیشن فیدیبو می‌توان به به‌روز بودن محصولات، بانک جامع کتاب فروشگاه و در دسترس بودن تعداد قابل توجهی کتاب صوتی اشاره کرد و جالب توجه است که می‌توان به همه این محصولات به‌صورت رایگان دسترسی داشت.

فیدیبو اغلب کتاب‌ها را با 30 تا 50 درصد تخفیف پشت جلد عرضه می‌کند. همچنین می‌توانید از کدهای تخفیف ارائه شده در مناسبت‌های مختلف برای خرید کتاب‌های جدید استفاده کنید.

این اپلیکیشن علاوه بر اندروید برای iOS و Windows نیز در دسترس است و اگر فیدیبو را روی آن‌ها نصب کرده باشید، می‌توانید از کتاب‌های خریداری‌شده‌تان در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی‌تان استفاده کنید.

در فیدیبو کتاب‌های متنی اغلب در قالب PDF یا EPUB و کتاب‌های صوتی با فرمت MP3 دردسترس هستند.

طاقچه

درابتدا طاقچه با این ایده منتشر شد که نرم افزاری باشد تا بتواند کتاب‌های دانشگاهی را به‌صورت الکترونیکی ارائه دهد اما سرمایه‌گذاران آن پس از شروع به کار در سال 1393 اپلیکیشن خود را گسترش دادند. بنابراین طاقچه به سرعت به یک رقیب مهم برای اپلیکیشن فیدیبو تبدیل شد.

با اپلیکیشن طاقچه می‌توانید به بیش از 55000 کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی دسترسی داشته باشید.

وجود یک کتابخانه عمومی مجازی به نام «طاقچه بی نهایت» یکی از ویژگی های جذاب این اپلیکیشن است که پس از پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق اشتراک، کاربر به تمامی کتاب‌های این قسمت دسترسی نامحدود خواهد داشت.

کتابراه

کتابراه یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کتابخوان ایرانی است که در مقایسه با طاقچه و فیدیبو خیلی معروف نیست و دلیل این موضوع نیز می‌تواند جدیدتر بودن آن نسبت به دو اپلیکیشن قبلی باشد. البته توسعه دهندگان کتابراه در این مدت کوتاه نیز توانسته‌اند امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران خود قرار دهند اما این اپلیکیشن به دلیل تعداد کم‌تر کتاب‌ها کاربران کمتری نسبت به فیدیبو و طاقچه دارد.

ارائه کدهای تخفیف مناسبتی برای خرید کتاب یکی از راهکارهای اصلی کتابراه برای جذب کاربران و کاربران می‌توانند هر هفته از کتاب‌های رایگان این اپلیکیشن نیز استفاده کنند. در واقع برای هر کاربری این امکان وجود دارد که به‌صورت هفتگی یکی از کتاب‌های رایگان را به کتابخانه شخصی خود اضافه کند.

کتابراه نیز مانند طاقچه و فیدیبو نسخه‌هایی برای اندروید، iOS و ویندوز دارد. یادداشت برداری، هایلایت کردن، افزودن نشانگر، تنظیم فونت و اندازه متن و غیره از جمله امکاناتی است که اپلیکیشن کتابراه نیز ارائه می‌دهد.

افکار مثبت

افکار مثبت یک اپلیکیشن کتابخوان کاربردی است که به کمک آن می‌توانید کتاب‌ها و مجلات الکترونیکی را بر روی دستگاه های موبایل، تبلت خود بخوانید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید کتاب‌های مختلف را دانلود و به صورت آنلاین یا آفلاین مطالعه نمایید. این نرم‌افزار به شما امکاناتی مانند علامت‌گذاری، جستجوی متن، افزودن نشانک، تنظیمات نور پس‌زمینه و فونت را نیز فراهم می‌کند.

اپلیکیشن‌ افکار مثبت همچنین به کاربران امکان می‌دهند که کتاب‌های خود را به طور سفارشی شخصی‌سازی کنند. برای مثال با تغییر فونت و اندازه آن، تاریخچه‌ی خواندن، علامت‌گذاری‌ها و نشانک‌ها و دیگر امکاناتی که در اپلیکیشن قرار دارد کاربران می‌توانند تجربه‌ی خواندن خود را به سبک خودشان شخصی نمایند.

کلام پایانی درباره اپلیکیشن کتابخوان ایرانی

تا اینجا توانستیم 4 مورد از بهترین اپلیکیشن‌ کتابخوان ایرانی موجود را به شما معرفی کنیم. درنظر داشته باشید این کتاب‌ها نقش واسطه ای بین ویراستار و خواننده را دارند. پس اگر این برنامه‌ها را نصب کنید، می‌توانید از یک بانک بزرگ و قوی کتاب استفاده نمایید. به‌طور‌کلی هزینه کتاب‌های الکترونیکی 30 تا 50 ٪ کتاب‌های کاغذی است. پس این اپلیکیشن‌ها به‌راحتی می‌توانند با ارائه امکانات کاربری مناسب باعث ترویج فرهنگ کتابخوانی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن