پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

هر آنچه باید درباره کتاب الکترونیکی بدانید!

کتاب الکتریکی

کتاب‌های الکترونیکی از اوایل دهه 1970، زمانی که پروژه گوتنبرگ در سال 1971 افتتاح شد، به وجود آمده‌اند. در آن دوره کتاب‌های الکترونیکی اصلی فایل‌های متنی بودند که در رایانه‌های شخصی دانلود و خوانده می‌شدند. این اولین کتابخانه الکترونیکی جهان بود که هدف آن در دسترس قرار دادن رایگان هزاران کتاب برای عموم مردم بود. کتاب الکترونیکی Rocket در سال 1998 راه‌اندازی شد؛ یک دستگاه دستی بزرگ و درهم بود که می‌توانست تا ده عنوان را در خود ذخیره کند و وزنی در حدود یک پوند داشت و دارای نمایشگر جوهر الکترونیکی و کتابخانه‌ای از کتاب‌های از پیش دانلود شده بود.

در سال 2000، آمازون کیندل را راه اندازی کرد که به سبب داشتن فناوری جوهر الکترونیکی، تجربه خواندن را بسیار واقعی‌تر کرده بود که همین شد انقلابی در نحوه خواندن و خرید کتاب! تا اینجا سعی کردیم شما را با تاریخچه کتاب‌های الکترونیکی آشنا کنیم و در ادامه به تعریف و مزایای استفاده از آن می‌پردازیم. پس همراه ما باشید!

تعریف کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی درواقع نسخه الکترونیکی یک کتاب چاپی است که می‌توان آن را در رایانه یا سایر وسایل الکترونیکی مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و کتابخوان‌های دیجیتالی خواند. کتاب‌های الکترونیکی محتوایی مشابه کتاب‌های چاپی دارند اما اغلب ارزان‌تر و برای استفاده راحت‌تر هستند و در قالب‌های مختلفی ازجمله PDF، EPUB و Kindle در دسترس‌اند. کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان مستقیماً در دستگاه دانلود کرد یا به‌صورت آنلاین مطالعه نمود.

مزایای استفاده از کتاب‌های الکترونیکی

  • در دسترس بودن همیشگی:
کتاب الکتریکی
کتاب الکتریکی

کتاب‌های الکترونیکی را می‌توانید با خود به هر مکانی که می‌خواهید ببرید؛ بنابراین دیگر نیازی به حمل نسخه چاپی آن نیست. حتی برای تهیه کتاب مورد علاقه‌تان نیازی نیست ساعت‌ها وقت خود را در کتاب‌فروشی و یا کتابخانه‌ها سپری کنید؛ چراکه می‌توانید با دسترسی به اینترنت، عنوان کتاب مدنظرتان را جست‌وجو کرده و آن را خریداری و دانلود کنید.

  • حمل‌ونقل آسان:

همانطور که می‌دانید کتاب‌های چاپی دست‌وپا گیرند و حمل‌ونقل آن‌ها نیز سخت است؛ چون هم وزن دارند و هم فضای فیزیکی زیادی را اشغال می‌کنند. در مقابل کتاب‌های الکترونیکی هیچ وزنی ندارند؛ چراکه در گوشی همراه شما ذخیره می‌شوند.

  • دارای قابلیت ترجمه واژه:

معمولاً هنگام خواندن کتاب چاپی اگر به کلمه‌ای برخوردید که از معنای آن مطمئن نیستید، باید کتاب را کنار گذاشته و به یک فرهنگ لغت مراجعه کنید. همین پروسه، کیفیت مطالعه شما را کاهش می‌دهد و به آن زمان زیادی اضافه می‌کند. درصورتی‌که اگر به همین مشکل در هنگام مطالعه کتاب الکترونیکی بر بخورید، کافیست آن واژه را کپی کرده و در فرهنگ لغت آنلاین گوشی همراه خود آن را پیست کرده و به‌سرعت تعریف آن را پیدا کنید.

  • دارای قابلیت تغییر فونت و شکل متن:

در کتاب‌های الکترونیکی این امکان وجود دارد که شما فونت، رنگ و سبک متن کتاب را تغییر دهید. بنابراین می‌توانید از ابزارهای موجود در این کتاب‌ها استفاده کرده تا فضای کتابتان را به شکل دلخواه خود در بیاورید و مطالعه برایتان جذاب‌تر شود.

  • حفظ محیط‌زیست:

همانطور که می‌دانید ماده اولیه برای تولید کاغذ، چوب است. پس برای تولید کتاب‌های چاپی نیاز است بسیاری از درختان قطع شود و همین موضوع آسیب‌های مخرب بسیاری برای محیط‌زیست به همراه دارد؛ ازجمله کمبود اکسیژن! پس امروزه برای اینکه که تأثیرات مخرب بر محیط‌زیست کاهش یابد، بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب چاپی، اکثر کتاب‌های خود را به‌صورت دیجیتالی خریداری می‌کنند.

  • قیمت پایین‌تر نسبت به نسخه‌های چاپی:

همانطور که در مورد قبلی اشاره شد، فرایند تولید و توزیع کتاب‌های چاپی بسیار گران و زمان‌بر هستند. به همین علت کتاب‌های چاپی قیمت بالاتری نسبت به نسخه الکترونیکی خود دارند. پس ازآنجا که تولید و انتشار کتاب‌های الکترونیکی بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر است، استفاده از آن‌ها گزینه بسیار مناسب‌تری می‌باشد.

  • امکان مطالعه کردن در تاریکی:

چون کتاب‌های الکترونیکی در گوشی همراه و رایانه ذخیره می‌شوند؛ پس شما به‌راحتی می‌توانید با کمک نور رایانه یا گوشی همراه خود، کتابتان را در تاریکی مطالعه کنید.

از کجا می‌توانم کتاب الکترونیکی مدنظرم را تهیه کنم؟

شما در سایت افکار مثبت می‌توانید هر نوع و سبک کتابی که دوست دارید را به‌صورت الکترونیکی دانلود کنید؛ چراکه تیم ما تمام تلاش خود را نموده است تا کتابخانه بزرگی از انواع کتاب‌ الکترونیکی در سراسر جهان برایتان تدارک ببیند. پس کافیست تنها با جست‌وجو عنوان مدنظر خود، آن را با نازل‌ترین قیمت تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن