پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

نقد و بررسی اپلیکیشن‌های کتاب به‌طور کامل!

آیا تا به حال فکر کردید که کتاب‌های الکترونیکی بهتر از کتاب‌های چاپی هستند؟ شاید شما از آن دسته از افرادی باشید که فقط یکی را در اولویت خود قرار می‌دهد یا ممکن است از هر دوی آن‌ها لذت ببرید! امروزه کتاب‌های الکترونیکی 30٪ از کل فروش کتاب را تشکیل می‌دهند و این آمار فقط مربوط به کتاب‌های خریداری شده به صورت قانونی است. پس در نظر داشته باشید که بسیاری از کتاب‌ها را می توان رایگان دانلود کرد و یا نسخه‌های PDF آن‌ها را به صورت آنلاین یافت! ما در این مقاله سعی داریم به نقد و بررسی اپلیکیشن‌های کتاب بپردازیم تا راهنمای خوبی برای شما در انتخاب کتاب‌های چاپی یا کتاب‌های الکترونیکی باشیم.

نقد و بررسی اپلیکیشن‌های کتاب:

آیا تا به حال فکر کردید که جوانب مثبت و منفی کتاب‌های الکترونیکی در چیست؟

علیرغم افزایش محبوبیت اپلیکیشن‌های کتابخوان هنوز هم کسانی هستند که خواندن نسخه چاپی کتاب‌ها را بسیار راحت‌تر می‌دانند و از خواندن و ورق زدن کتاب‌های فیزیکی لذت می‌برند اما بیایید به‌طور خلاصه به بررسی مهم‌ترین جوانب کتاب‌های الکترونیکی بپردازیم:

مزایای استفاده از کتاب‌های الکترونیکی:

  • با اپلیکیشن‌های کتابخوان شما می‌توانید به تمامی کتاب‌های دنیا دسترسی داشته باشید.

امکان دسترسی به همه کتاب‌ها و عناوینی که می‌خواهید با داشتن اپلیکیشن کتابخوان بسیار مورد قابل توجه و مزیت بزرگی نسبت به کتاب‌های چاپی است. چرا که ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که ساعت‌ها یا حتی روزها از زمان خود را صرف پیدا کردن کتاب مورد نیاز یا مورد علاقه‌تان در کتابخانه‌ها و یا کتاب‌فروشی‌ها کرده‌اید؛ در صورتی که می‌توانستید تنها با جست‌وجو عنوان کتاب مد نظرتان در اپلیکیشن‌های کتابخوان آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیابید.

  • استفاده از اپلیکیشن‌های کتابخوان مصادف است با جلوگیری از قطع درختان و تأثیرات مخرب آن

یکی دیگر از مزایای مهم و قابل توجه استفاده از کتاب‌های الکترونیکی جلوگیری از قطع درختان است. اگر شما جز دوستداران محیط زیست باشید، دانستن این نکته می‌تواند بسیار برایتان جالب توجه باشد. همانطور که می‌دانید برای تولید و انتشار کتاب‌های فیزیکی نیاز است بسیاری از درختان قطع شوند و طی فرآیندی تبدیل به کاغذ برای چاپ کتاب‌ها می‌شوند. این پروسه تأثیرات منفی زیادی ازجمله کاهش اکسیژن در اثر کمبود درختان شود. پس بیایید با استفاده از کتاب‌های الکترونیکی از تغییرات مخرب اکوسیستم جلوگیری کنیم!

  • هزینه بسیار پایین خرید کتاب‌های الکترونیکی در مقابل نسخه‌های چاپی آن

همان‌طور که در مورد قبلی نیز اشاره شد، تولید و انتشار کتاب‌های چاپی فرایندی گزاف و زمان‌بر است. در مقابل کتاب‌های الکترونیکی دارای پروسه تولید آسان‌تر و انتشار بسیار سریع‌تر هستند. پس در نتیجه هزینه خرید کتاب‌های الکترونیکی نسبت به نسخه‌های چاپی آن بسیار کمتر است.

  • امکان به اشتراک‌گذاری آسان و سریع کتاب‌های الکترونیکی در فضای اینترنت

شما با داشتن کتاب‌های مورد علاقه خود در فضای اپلیکیشن‌های کتابخوان می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را به افرادی که دوست دارید بفرستید؛ حتی اگر در خارج از کشور سکونت دارند!

معایب استفاده از کتاب‌های الکترونیکی:

  • قالب الکترونیکی کتاب در مقابل قالب چاپ آن

درست است که برای تولید و انتشار کتاب‌های الکترونیکی نیازی به کاغذ و متریال خاصی نیست که فرایند تولید آن‌ها را پر هزینه کند اما تولید قالب الکترونیکی نسبت به چاپ کتاب‌ها می‌تواند برای تولیدکنندگان و ناشران آن چالش‌برانگیز تر باشد. کتاب‌های الکترونیکی باید جوری طراحی و تولید شوند که قابلیت نصب شدن در هر سیستم عاملی را داشته باشند و اجرای آن‌ها آسان و بدون نقص باشد اما در مقابل کتاب‌های چاپی نیازی به چنین طراحی سختی ندارند و فقط نیاز است مطالب روی کاغذ چاپ شوند.

  • ممکن است مطالعه کتاب‌های الکترونیکی در صفحه نمایش گوشی خسته‌کننده باشد.

بیشتر چیزی که مردم در مورد کتاب‌های الکترونیکی دوست ندارند مربوط به نور صفحه نمایش است که می‌تواند بر روی سلامت جسمی و روانی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. به عبارت دیگر درست است برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی نیازی به نور محیط نیست اما با این حال بسیاری از افرادی که کتاب‌های الکترونیکی را ترجیح می‌دهند، حین مطالعه زود چشم هایشان خسته یا نور صفحه گوشی شان باعث سردرد و مشکل بی‌خوابی می‌شود.

کلام آخر

خب تا اینجا ما در این مقاله تلاش نموده‌ایم لیستی از مهم‌ترین معیارها برای نقد و بررسی اپلیکیشن‌های کتاب به شما ارائه دهیم. درکل مزایا و معایب دیگری نیز در مورد کتاب‌های الکترونیکی و صوتی و چاپی وجود دارد که ما به توضیح آن‌ها در مقالات قبلی سایت افکار مثبت پرداخته‌ایم. پس اگر نیاز است مطالعات خود را درباره این موضوع تکمیل کنید، حتماً مقالات قبلی ما را هم بخوانید تا کمک شایانی به تصمیم‌گیری شما در انتخاب نوع کتاب کند. با سپاس از همراهی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن