پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی 6 مورد از اپلیکیشن‎های کتاب صوتی رایگان

یکی از ویژگی هایی که کار را برای کسانی که از مطالعه لذت می‎برند بسیار ساده‎تر می‎کند، امکان گوش دادن به کتاب‎های مورد علاقه‎شان در هر زمان و مکان تنها با استفاده از یک اپلیکیشن‎ کتاب صوتی است. از آنجایی که می‎توان آن‎ها را در گوشی همراه دانلود و نصب نمود، این امکان برای کاربران وجود دارد که در کسری از ثانیه به انواع کتاب‎ها در ژانرهای گوناگون دسترسی داشته باشند. انتخاب یک اپلیکیشن کاربردی مناسب تنها نکته‎ای است که باید هنگام نصب و استفاده به آن توجه کنید. درادامه به معرفی بهترین اپلیکیشن‎های کتاب صوتی رایگان اندروید و آیفون در این مقاله می‎پردازیم.

لیستی از بهترین اپلیکیشنهای کتاب صوتی رایگان

  1. Audible

این اپلیکیشن منحصرا برای پادکست‎ها و کتاب‎های صوتی ساخته شده است. این اپلیکیشن علاوه بر کتاب صوتی دارای فایل‎هایی مانند پادکست‎ها، نمایشنامه‎های صوتی و برنامه‎های رادیویی ضبط شده می‎باشد. به همین دلیل است که این اپلیکیشن لقب بزرگترین مجموعه محتوای صوتی را در میان سایر برنامه‎های کتاب‎ صوتی به خود اختصاص داده است. امکان تغییر سرعت پخش و استفاده رایگان تا 30 روز از جذاب‎ترین ویژگی‎های اپلیکیشن Audible می‎باشد.

  • Google Play Book

Google Playbook اپلیکیشن ارائه شده توسط گوگل می‎باشد که شامل انواع کتاب‎های صوتی و الکترونیکی به صورت رایگان است. اگر بخواهید از برنامه Google Play Book استفاده کنید، این امکان برای شما وجود دارد که از طریق حساب Google خود در دستگاه‌های مختلف، هر کتاب صوتی را که می خواهید دانلود کنید و از گوش دادن به آن لذت ببرید. به عنوان مثال یک حساب کاربری به شما این امکان را می‎دهد که از اپلیکیشنی که روی لپ تاپ خود دانلود و نصب کرده‎اید را در تلفن هوشمند خود نیز استفاده کنید.

  • Librivox

احتمال اینکه شما کتاب صوتی مورد علاقه خود را در این اپلیکیشن پیدا کنید بسیار زیاد است؛ زیرا در برنامه Librivox در حال حاضر بیش از 24000 کتاب صوتی به روز و در دسترس وجود دارد. این برنامه روی سیستم عامل iOS  نیز قابل نصب است و همچنین به طورکلی استفاده از آن رایگان می‎باشد. از مهم‎ترین ویژگی‎های این اپلیکیشن می‎توان به امکان تنظیم زمان و توقف پخش کتاب صوتی، جستجو بر اساس عنوان کتاب یا حتی نام راوی، پخش آفلاین، درست کردن لیستی از کتاب‌های مورد علاقه شخصی و خواندن نظرات سایر کاربران اشاره نمود.

  • Amazon Kindel

این اپلیکیشن دارای مجموعه بزرگی از انواع مجلات و کتاب‎های شناخته شده و یا کمتر شناخته شده است که با استفاده از دیکشنری انگلیسی موجود در این اپلیکیشن می‎توانید کتاب‎های صوتی مورد علاقه خود را به هر زبانی که دوست دارید گوش دهید. امکان استفاده از کتاب‎ها در نسخه‌های رایگان، تغییر رنگ پس زمینه و فونت صفحات کتاب از ویژگی‌های کلیدی این اپلیکیشن است. همچنین شما می‎توانید با استفاده از ابزار Sync your book همزمان با گوش دادن به کتاب صوتی نسخه الکترونیکی آن را نیز در گوشی، تبلت یا تلفن همراه خود مشاهده نمایید.

  • طاقچه

طاقچه در اصل یک اپلیکیشن برای دانلود کتاب‎های دیجیتالی بود اما بعدها کتاب‎های صوتی بسیاری را در خود جای داد. به عبارت دیگر این اپلیکیشن از سال 1395 به طور رسمی اقدام به انتشار کتاب‎های صوتی کرد و یکی از بزرگترین مشکلاتی که طرفداران کتاب صوتی با آن مواجه بودند را حل نمود؛ چراکه توانستند به بسیاری از کتاب‎های صوتی فارسی دسترسی پیدا کنند. مهم‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن طاقچه عبارتند از امکان کنترل سرعت و زمان پخش، وجود دسته‌بندی ژانرهای گوناگون مانند ادبیات، تاریخ، و فلسفه و غیره و همچنین امکان ایجاد فهرست‌ کتابخانه شخصی. لازم به ذکر است که درحال حاضر اپلیکیشن کتاب صوتی طاقچه با گوشی‎های آیفون نیز قابل استفاده می‎باشد.

  • گویا

 اپلیکیشن کتاب صوتی گویا نسخه‎‌های متنوعی از کتاب‎های ایرانی و خارجی را به کاربران خود ارائه می‎دهد. اگرچه برای دریافت نسخه کامل آثار منتشر شده توسط گویا باید هزینه آن را پرداخت کنید، اما گویا بخشی از کتاب صوتی مورد علاقه‏تان را نیز رایگان ارائه می‎دهد. درکل اپلیکیشن گویا دارای چندین ویژگی از جمله امکان کنترل سرعت پخش و تنظیم زمان توقف کتاب صوتی، استفاده آفلاین از آن، قیمت بسیار کمتر نسبت به سایر اپلیکیشن‌های صوتی فارسی می‎باشد.

کلام پایانی

تا اینجا ما 6 مورد از اپلیکیشن‎های کتاب صوتی رایگان را همراه با ویژگی‌های آن‎ها به شما معرفی کردیم اما پیشنهاد دیگری نیز برای شما داریم؛ شما در سایت افکار مثبت می‎توانید به بسیاری از کتاب‎ها الکترونیکی و صوتی رایگان دسترسی داشته باشید. برای این کار کافیست به بخش کتاب‌های سایت ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن