پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی 4 مورد از بهترین کتاب‌های روانشناسی برای شروع!

کتاب خواندن و مطالعه تنها یک سرگرمی نیست که به ما در گذراندن زمان کمک کند، بلکه می‌تواند میزان دانش و اطلاعاتمان را نیز بسیار افزایش دهد. امروزه مطالعه کتاب‌های فلسفه و روانشناسی بسیار محبوب است؛ چراکه این کتاب‌ها با ارائه اطلاعات گسترده درمورد شخصیت‌های گوناگون، روش صحیح زندگی، نحوه تعامل با دیگران و غیره کمک زیادی به رشد و تعالی ما خوهد نمود. در این مقاله شما را با 4 مورد از بهترین کتاب‌های روانشناسی آشنا می‌کنیم. بنابراین اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به روانشناسی هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

لیست بهترین کتاب‌های روانشناسی

کتاب تفکر سریع و آهسته

تفکر سریع و آهسته نوشته دانیل کانمن یکی از 10 کتاب برتر در زمینه روانشناسی است. این کتاب همچنین برنده جایزه نوبل اقتصاد شد. در این کتاب نویسندگان به بررسی دوگانگی بین حالات روانی می‌پردازند. به نظر آن‌ها درکل دو نظام فکری وجود دارد که سیستم اول احشایی و عاطفی است و سیستم دوم منطقی و خودبه‌خود. جهت‌گیری‌های شناختی مرتبط با هر نوع تفکر در این کتاب به‌خوبی مستند شده‌اند. این کتاب به پنج بخش تقسیم می‌شود و درمجموع نویسنده این کتاب سعی دارد به ما کمک کند طرز تفکر و تصمیم‌گیری خود را اصلاح نماییم و با دیدگاه جدید او در مورد چگونگی عملکرد ذهن در راستای تحولات شناختی جدید در روانشناسی اجتماعی آشنا شویم.

کتاب بی منطقی‌های هر روز ما اثر دن آریلی

در این کتاب نویسنده براساس آزمایش‌ها و مطالعاتی که در زمینه اقتصاد رفتاری انجام شده‌است، به ما توضیح می‌دهد که چرا بی‌عقلی غالباً بر منطق پیروز می‌شود! اکثر رفتارها و انتخاب‌های انسان، چه آن‌هایی که درستند و چه آن‌هایی که درست نیستند، از نظر نویسنده کاملا نسبی‌اند. او رفتارهای عجیب و غریب و غیرمنطقی انسان‌ها را در این کتاب با جزئیات دقیقی بررسی می‌کند.

نویسنده معتقد است که هر روز نیروهای پنهان در نظریه روانشناسی غیرعقلانی به‌طور منظم برای ما تصمیم می‌گیرند و او با ارائه طیف گسترده‌ای از آزمایش ها، یافته‌ها و حکایات علمی در این کتاب سعی دارد به ما و اطرافیانمان کمک کند تا از اشتباه و رفتار عجیب و غریب جلوگیری کنیم.

بهترین کتاب‌های روانشناسی

کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن اثر مالکوم گلدول

این کتاب در مورد تفکر، روانشناسی قدرت تفکر بدون تفکر اثری جذاب از مالکوم گلدول می‌باشد. نویسنده این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه قدرت ذهن شما را وادار می‌کند تا تصمیم‌های مهم را به سرعت اتخاذ نمایید، حال چه تصمیماتی عاقلانه باشند یا خیر. گلادول در این کتاب نحوه درک و دیدگاهمان را در مورد دنیای درونی خودمان متحول می‌کند.

در شرایط مناسب تصمیماتی که در موقعیت گرفته می‌شوند باید با منطق، بررسی دقیق و احتیاط هدایت شوند اما ذهن می‌تواند فریبنده باشد. این کتاب نشان می‌دهد چه زمانی مناسب است که احساسات درونی خود را دنبال کنیم و همچنین چگونه مغز خود را آموزش دهیم تا سریع و تقریباً بدون خطا تصمیم بگیرد.

بهترین کتاب‌های روانشناسی

کتاب شیرجه در خوشبختی اثر دنیل تادگیلبرت

اگر به دنبال یک کتاب روانشناسی عالی هستید که به شما کمک کند زندگی بهتری داشته باشید، از خواندن این کتاب غافل نشوید! درحال حاضر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، شیرجه به در خوشبختی است که به 30 زبان مختلف ترجمه شده‌است.

تاد گیلبرت در این کتاب به خوشبختی آینده مردم می‌پردازد. درواقع نویسنده به ما توضیح می‌دهد که چگونه و چرا ذهن ما درباره آینده، زندگی و اتفاقاتی که رخ خواهد داد پیش بینی می‌کند و درکل به‌دلیل این پیش بینی‌های نادرست نیز تصور اینکه زندگی‌مان در آینده چگونه خواهد بود برای ما دشوار می‌شود. بنابراین با کمک این آموزه‌ها می‌توان از پیش بینی‌های نادرست و درنتیجه تصمیم‌های بد دوری کرد و با تفکر و رفتار اخلاقی به شادی و رضایت درونی بسیاری دست یافت.

کلام آخر

خواندن کتاب و مطالعه حافظه و ادراک حسی را بهبود می‌بخش و علاوه‌بر افزایش اطلاعات و دانش، دایره لغات را گسترش می‌دهد. امروزه بسیاری از افراد به موضوعات مختلف روانشناسی علاقه‌مند هستند و بی‌شک شما نیز جزو این دسته از افراد می‌باشد که تا اینجای مقاله همراه ما بودید. حال اگر به دنبال بهترین کتاب‌های روانشناسی و یا دیگر کتاب‌های معروف در این حوزه هستید، می‌توانید تنها با چند کلیک و جست‌وجو نام کتاب مدنظرتان در سایت و یا اپلیکیشن افکار مثبت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن