پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب معامله اعضاء بدن انسان

معرفی کتاب معامله اعضاء بدن انسان

معرفی کتاب معامله اعضاء بدن انسان اثری از اصغر فرهنگی شجاعی است. او در این کتاب به مباحث مقدماتی در مبحث انتقال اعضاء و معامله کردن اعضاء بدن انسان در حقوق انگلستان و ایران و فقه امامیه پرداخته است. در این مقاله قصد داریم به معرفی کتاب معامله اعضاء بدن بپردازیم. برای تهیه کتاب از این لینک اقدام کنید.

درباره کتاب معامله اعضاء بدن انسان

در کتاب معامله اعضاء بدن انسان به قلم اصغر فرهنگی شجاعی، درباره اینکه انسان در مواجه با آنچه سلامت وی را به خطر می‌اندازد، همگام با علوم‌های دیگر، گام‌های جدید و تازه‌ای برمی‌دارد و برای رها پیدا کردن از این آسیب‌ها و خطرات دست به ابتکارات و ابداعات تازه‌ای می‌زند. این روش‌ها، تلاش‌ها و مکانیسم‌های تازه‌ای را خلق می‌کند که علاوه بر ایجاد ابتکارات و پیشرفت‌ها در علوم پزشکی، موجب جریان یافتن مباحث و سر فصل‌های جدیدی در سایر شاخه‌های دانش نیز می‌شود. در واقع پیوند اعضای سالم بدن انسان مانند زنده و مرده یکی از این گام‌های ارزنده است. از طرفی با مطالعه کتاب‌های تاریخی پی می‌بریم پزشکان قدیمی از پیوند اعضاء بدن انسان بی اطلاع نبوده‌اند و دو کشور هند و چین در این خصوص پیشگام بوده‌اند. از اولین نشانه‌های این نوع پیوندها در کتاب سانسکریت و متعلق به قرن دوم و سوم میلادی بوده است.

کارها و اعمال اروپاییان و به خصوص کشور ایتالیا که روزگاری مهد پزشکی اروپا بوده، منبعث از همان کتب عتیق است. در سده‌های دوم و سوم میلادی، فعالیت‌هایی در راستای پیوند اعضاء در اروپای قدیم شروع شد و نخست، اغلب اعضایی که امر گردش خون در آن منتفی بوده مورد ابتلا و آزمایش قرار می‌گرفت البته لازم به ذکر است که در این حین و در کنار فعالیت‌های آزمایشگاهی پزشکان، مکاتب و جریانات فکری در عرصه پزشکی به وجود آمد که باعث تسریع در تحقق پیوند اعضاء شد. برای مثال در قرن 11 کشور ایتالیا، مکاتب زیادی در امور پزشکی ایجاد شد که باعث وجاهت یافتن پیوند و حرکت رو به جلو اعمال جراحی شد. با استمرار و پا فشاری جریانات فکری و فعالیت‌های پزشکی، در قرن هیجده میلادی، جان هانتر توانست در آزمایشگاه یک عضو دو پرنده را بدون اینکه رد و علامتی از پس‌زدگی عمل پیوند بماند، پیوند بزند. او به عنوان پدر جراحی تجربی، توانست یک دندان آسیای کوچک را پس از خارج کردن در سر جای خود بگذارد.

پس از پیوند اعضای بدون جریان خون، راه و روش‌های جدید مبتنی بر لخته کردن عروق به وسیله گروهی از کاوشگران انجام شد و پیوند عروقی آن محقق شد. بدین وسیله و با دریافت درست خون توسط عضو پیوندی، راه پیوند عضو هموار شده و رو به گسترش نهاد. سرانجام پس از کشف داروهای مهارکننده سیستم ایمنی شخص گیرنده، در سال 1995 میلادی اولین پیوند موفق کلیه در یکی از بیمارستان‌های بوستون آمریکا انجام شد و در دسامبر 1968 نخستین پیوند قلب انسان در آفریقای جنوبی صورت گرفت و پس از آن پیوند، سایر اعضاء مانند لوزالمعده، ریه، کبد، استخوان، مغز و… در دهه هشتاد آغاز و گسترش پیدا کرد. در خصوص معرفی کتاب معامله اعضاء بدن انسان، می‌توانید برای دانلود این کتاب از همین صفحه اقدام کنید.

خواندن کتاب معامله اعضاء بدن انسان برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

در خصوص معرفی کتاب معامله اعضاء بدن انسان به قلم اصغر فرهنگی شجاعی، برای آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به مسائل حقوقی اعضاء بدن و اشخاصی که در رشته حقوق تحصیل می‌کنند و آن افرادی که علاقه زیادی به دانستن تاریخچه اعضا و پیوند اعضاء بدن انسان دارند، پیشنهاد می‌شود.

اصغر فرهنگی شجاعی، نویسنده کتاب معامله اعضاء بدن انسان

اصغر فرهنگی شجاعی، مترجم و نویسنده، که آثار او بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. یکی از دلایل این توجه، قدرت قلم این نویسنده بوده است. از آثار این نویسنده و مترجم می‌توان به کتاب معامله اعضاء بدن و قدرت بر اجرای تعهد با نگاهی به شرط علم به قدرت در حقوق موضوعه ایران اشاره کرد.

سخن پایانی

کتاب معامله اعضاء بدن انسان به قلم اصغر فرهنگی شجاعی، به بررسی موضوع و مباحث مقدماتی در بحث معامله اعضاء بدن یا انتقال آن در حقوق کشور ایران و انگلستان پرداخته است و موضوع انتقال یا معامله اعضا را از تاریخچه آن بررسی می‌کند و به مخاطبان انتقال می‌دهد. در این مقاله به معرفی کتاب معامله اعضاء بدن انسان پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن