پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص

معرفی کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص

کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص اثری از میلاد حسین تبار و فرزاد صفری است. او در این کتاب به بررسی عقد در شرع و اصطلاحات حقوقی آن، ماهیت اجاره اشخاص، قبول و ایجاب در قانون مدنی، حداقل و حداکثر مدت زمان اجاره، تعریف قرارداد کار و… می‌پردازد. در این مقاله قصد داریم به معرفی کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص بپردازیم.

درباره‌ی کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص

فرزاد صفری و میلاد حسین تبار، در کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجازه اشخاص می‌گویند که از زمان‌های قدیم تا به امروز انسان‌ها برای تامین احتیاجات خود به کمک افراد دیگر نیاز داشته‌اند و به همین دلیل مشارکت و تعامل، یکی از لازمه‌های مهم زندگی بشر از همان ابتدا بوده است. مسئله رفع نیاز موجب شد که افرادی، گروهی را اجیر کنند تا در برابر دریافت پاداش، نیازهای آن‌ها را برآورده کنند؛ زیرا بر کسی واجب نبود که از روی محبت و لطف به رفع احتیاجات دیگری بپردازد. این دو نویسنده در کتاب خود به موضوع اجاره افراد و ارکان و شرایط‌های آن پرداخته شده است و اجاره اشخاص را در کنار اجاره مورد بررسی قرار می‌دهد.

معرفی کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص

این مسئله با هدف آشنایی با انواع اجاره مانند اجاره اشخاص و شرح نمونه‌هایی از موارد کاربردی آن در جامعه امروزی مطرح شده است و در این کتاب سعی شده که موضوع از دیدگاه حقوقی و فقهی مورد بررسی و بحث قرار بگیرد. در خصوص معرفی کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص، به سوالاتی از قبیل آِیا چنین اجاره‌ای درست است یا خیر و ادله مشروعیت آن چه مواردی است؟ یا اینکه اجیر چه کسی می‌تواند باشد و شرایط اجیر و مستاجر و وظایف آن‌ها کدامند؟ موارد باطل و فسخ شدن چنین اجاره‌ای کدام است؟ و سوالاتی از این قبیل پاسخ داده می‌شود. در فصل اول این کتاب به تعریف عقد، اجاره اشخاص، عقد اجاره و دلایل مشروعیت اجاره پرداخته شده است و در فصل دوم این کتاب به ماهیت عقد اجاره اشخاص و رکن‌های آن، اجرت و شرایط طرفین قرارداد مطرح و تعریف می‌شود. در فصل سوم این کتاب به اجیر و حداقل و حداکثر مدت زمان اجاره مورد بررسی قرار می‌گیرد و در فصل آخر کتاب به موارد فسخ و نهایتا قانون کار بیان خواهد شد.

خواندن کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص برای چه دسته از افرادی پیشنهاد می‌شود؟

در خصوص معرفی کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص به قلم میلاد حسین تبار و فرزاد صفری، برای آن دسته از افرادی که رشته دانشگاهی آن‌ها علوم سیاسی و حقوق است، افرادی که داوطلب آزمون‌های حقوقی هستند و افرادی که علاقه زیادی به گسترش اطلاعات عمومی در زمینه‌های مختلف هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص

در این کتاب به قلم میلاد حسین تبار و فرزاد صفری، گفته شده است که تعیین حداکثر مدت عقد اجاره، به طور کلی شامل انواع اجاره‌ها از قبیل اجاره حیوان، اشیاء و حتی انسان می‌باشد. اما باید این نظریات را درباره اجاره افراد یا اشخاص قدری تعدیل نمود. برعکس سایر اقسام اجاره، اشخاص دستخوش تغییر و تحول زیادی هستند و گرایش‌های عالی مکارم اخلاق در کنار صاحبان اندیشه باعث شده تا برای حفظ حرمت و آزادی انسان‌ها تدابیری نو بیاندیشند و مانع از آن شوند که عده‌ای طماع و دنیا پرست با استثمار افراد دیگر آنان را در حصار کار دائمی و همیشگی قرار دهند. در زمان‌های گذشته شاهد نظام برده‌داری بوده‌ایم که انسان را در ردیف اموال قرار می‌داده است اما پیشرفت فرهنگ و تمدن باعث شد تا آزادی انسان بهای بیشتری داده شود که این امر از طریق تنظیم کنوانسیون‌های بین‌المللی و تنظیم معاهدات صورت گرفته و رفته به رفته در حقوق داخلی کشورها نیز نفوذ پیدا کرده است و موجب اصلاح و تدوین قوانین مدرن حقوق کار شده است.

سخن پایانی

کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص به قلم فرزاد صفری و میلاد حسین تبار، به بررسی عقد از نظر شرعی و اصطلاحات حقوقی، تعریف قرارداد کار و… می‌پردازد. در این مقاله به معرفی کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص پرداخته ایم. شما می‌توانید برای دانلود این کتاب از همین صفحه اقدام به دانلود آن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن