پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی

معرفی کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی

کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی اثری از وحید خسروی است. وی در این کتاب با توجه به عدم شناخت برخی کارفرمایان و پیمانکاران درباره مشکلات و مسائل حقوقی در زمان انعقاد و حین اجرای قراردادهای مختلف، به پژوهش‌ها درباره اختلافات حقوقی قراردادهای ساخت و ساز در دستگاه‌های دولتی و نقاط ضعف و همچنین ارائه دادن راهکارهای مناسب می‌پردازد. در این مقاله قرار است به معرفی کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی بپردازیم. برای تهیه این کتاب میتوانید از این لینک اقدام نمایید.

درباره‌ی کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی

وحید خسروی در کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی، به تعریف قرارداد پیمانکاری آمیزه می‌پردازد و می‌گوید که از مسائل  پیچیده مالی، فنی، اقتصادی، حقوقی و ده‌ها موضوع دیگر که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار می‌باشند. با انعقاد یک قرارداد پیمانکاری حقوق و تکلیفاتی ایجاد می‌شود که دامنه آن‌ها از طرفین قرارداد بالاتر رفته و آن‎‌جا که دولت یک طرف قرارداد به حساب می‌آید و حرف از منفعت‌های یک جامعه می‌شود و گاهی سیاست هم وارد میدان می‌شود، تنها در شرایطی از یک قرارداد نمایان می‌شود. از آن‌جایی که اجرای طرح‌های عظیم عمرانی مانند صنایع الکترونیک، نفت، حمل و نقل، ساخت و ساز، سد سازی و جاده و… در قالب قراردادهای پیمانکاری صورت می‌گیرد که یک طرف آن دولت است و طرف مقابل پیمانکار که معمولا یک شخص حقوق خصوصی است. در واقع دولت در اجرای طرح به منافع عمومی جامعه می‌اندیشد و پیمانکار در قبول کردن اجرا به منافع مادی خویش، او یک پروژه را در چارچوب منفعت‌های شخصی خویش می‌نگرد و با سرلوحه قراردادن اهداف خود که می‌تواند حداکثر سود باشد، با داده‌های بازار و اطلاعات موجود بهترین گزینه سرمایه گذاری را می‌یابد و در مقابل، دولت برای ارزیابی کردن یک پروژه با اهداف زیاد و متعددی رو‌به‌رو است. از همین جهت باید با در نظر گرفتن مجموعه هدف‌ها، الویت‌ها را باز شناسند و تاثیرات بلند مدت و عمیق و جامع یک سرمایه گذاری را بر اهداف اجتماعی بنگرند. در خصوص معرفی کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی باید دانست که اقتصاد هر کشوری بر سه محور ساخت و ساز و همچنین تجارت استوار است.

خواندن کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی برای چه دسته از افرادی پیشنهاد می‌شود؟

در خصوص معرفی کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی به قلم وحید خسروی، برای آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به گسترش اطلاعات عمومی خود در زمینه حقوقی هستند و آن اشخاصی که دانشجوی رشته علم حقوق و علوم سیاسی هستند و کسانی که داوطلب شرکت در آزمون‌های حقوقی هستند پیشنهاد می‌شود.

پاره‌ای از کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی

از آن‌جایی که اقتصاد هر کشوری بر اساس تجارت، تولید و ساخت و ساز استوار است، اگر این سه محور با دقت بررسی شوند، درمی‌یابیم که تجارت بدون تولید و تولید بدون ساخت و ساز معنی ندارد پس از این رو محور اصلی فعالیت‌ها در جهت شکوفایی اقتصاد هر کشوری، بستگی به وضع ساخت و ساز آن کشور در زمینه‌های متفاوت دارد و به قراردادهای مربوط به ساخت و ساز، مخصوصا در طرح‌های کلان، از اهمیت حیاتی و مهمی برخوردار است اما متاسفانه در کشور ما به این موضوع مهم توجه خاصی نمی‌شود. دولت مردان و مجلس شورای اسلامی باید ارزش ساخت و ساز را متناسب با حیاتی بودن ارزش‌های اقتصادی آن بدانند و به قراردادها و قوانین مربوط، توجه کافی و لازم را نشان دهند. اگر استانداردهای نرخ با واقعیات انطباق نداشته باشد، پیمانکار ممکن است تحت تاثیر شرایطی که در آن قرار دارد برای نگه داشتن تشکیلات خود، قیمت‌های غیر واقعی پیشنهاد دهد که این کار او کارفرما را دچار مشکل می‌کند و عملا کار با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی، آن هم در مدتی به مراتب طولانی‌تر انجام می‌شود.

سخن پایانی

کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی به نوشته وحید خسروی، درباره مشکلات ندانستن و عدم اطلاع کارفرمایان و پیمانکاران درباره مسائل و مشکلات حقوقی زمان انعقاد در زمان اجرای قراردادها می‌پردازد و برای این مشکلات در کتاب خود راهکارهای اصولی و درستی بیان می‌کند. در این مقاله به معرفی کتاب بررسی قراردادهای ساخت و ساز در نظام دولتی پرداخته‌ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن