پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

درباره کتاب ملت عشق

درباره کتاب ملت عشق

اگر می خواهید درباره کتاب ملت عشق بیشتر بدانید، پس با ما همراه شوید. ملت عشق روایتی عرفانی از تمام زندگی است، نه فقط عشق. روایتی که بین زمان حال و گذشته رفت و آمد می کند به خواننده ثابت می کند که درک زندگی فراتر از زمان و مکان و حتی سن است.

خلاصه کتاب ملت عشق

داستان ملت عشق در دو تایم لاین می گذرد. اولی در قرن هفتم هجری قمری در قونیه دنبال می شود. مولانا در بین مردم به عنوان عالمی بزرگ در شهر قونیه شناخته می شد و مورد احترام مردم و طبقه حاکم بود. از طرفی شمس در آستانه چهل سالگی احساس می کند به زودی می میرد و می خواهد از چهل قانون عشقی که در زندگی اش فهمیده است به کسی بگوید. ملاقات صوفی با جهان و ماجراهایی که در این بین اتفاق می افتد، خواننده را تا پایان داستان درگیر خود می کند.

داستان دوم 14 قرن بعد در بوستون آمریکا اتفاق می افتد.

زمانی که آلا روبینشتاین در چهل سالگی است و به تازگی ویرایش کتاب را پذیرفته است. آلا درگیر نوعی رخوت و روزمرگی است و زندگی او از جنبه های مختلف با مشکلاتی روبه رو است، اما این کتاب که «چهل قانون عشق» نام دارد و در واقع داستان ملاقات شمس و مولانا است، بسیار تأثیرگذار است. زندگی او. الیف اف افک این دو روایت را با متقابلی ماهرانه به هم پیوند می دهد. به حدی که برای لحظه ای حتی خواننده متوجه تغییر زمان نمی شود. اینکه چگونه عشق می تواند در هر زمان زندگی یک نفر را زیر و رو کند، کم و بیش در کتاب ملت عشق محور است. برای اینکه درباره کتاب ملت عشق بیشتر بدانید، به سایت افکار مثبت رجوع کنید.

الیف شافاک در این کتاب از تغییری که عشق در زندگی انسان ایجاد می کند صحبت می کند. معنایی که انسان با تجربه عشق می تواند در زندگی خود بفهمد.

درباره کتاب ملت عشق

درباره نویسنده کتاب ملت عشق

الیف در یک خانواده ترک متولد شد. در کودکی و بعداً والدینش به ترکیه بازگشتند و در آنجا در رشته زنان تحصیل کردند. شافاک دو فضای متفاوت را در ترکیه تجربه کرد. از طرفی مادرش که زنی تحصیلکرده و روشنفکر بود مسئولیت تربیت او را بر عهده داشت و از طرف دیگر دوران کودکی اش را با مادربزرگش که زنی سنتی و تا حدی خرافی است گذراند. الیف اف افک در ترکیه به عنوان یک فعال حقوق زنان و فعال مدنی شناخته می شود. شفاک صدای کسانی است که صدایشان شنیده نمی شود. درباره بی گناهان، اقلیت ها، آواره ها و تبعیدیان می نویسد. وی در آخرین سخنرانی خود گفت: همه نویسندگان باید به سرکوب ترکیه اعتراض کنند.

بخش های مختلف کتاب ملت عشق

کتاب ملت عشق در پنج فصل تنظیم شده است:

  • خاک: عمق و آرامش
  • آب: تغییر و جریان
  • باد: رفتن یا مهاجرت
  • آتش: حرارت و تخریب
  • خلاء: بدون تأثیر چیزها

قسمت اول کتاب به شرح و معرفی شخصیت های علا و عزیز و شمس و مولانا و آغاز حرکت آنها به سوی عشق می پردازد. پس از خواندن کتاب، ممکن است به خود بگویید که کتاب در مورد عشق شعار می دهد و امروز اینجا جای عشق نیست.

جملاتی درباره کتاب ملت عشق

  • اگر سنگی را در رودخانه بیندازید، تأثیر زیادی نخواهد داشت. سطح آب کمی صاف می شود و کمی موج می گیرد.
  • صدای نامحسوس “بالا” به گوش می رسد، اما همان صدا در سر و صدای آب و امواج آن گم می شود. این همه است.
  • اما اگر همان سنگ را در حوضچه ها بیندازید، تأثیر آن بسیار ماندگارتر و عمیق تر می شود.
  • همان صخره، همان صخره کوچک، آب های راکد را می لرزاند. در جایی که سنگ به سطح آب برخورد می کند، ابتدا حلقه ای ظاهر می شود.
  • حلقه جوانه می زند، جوانه شکوفا می شود، لایه به لایه باز و باز می شود. یک سنگ کوچک در یک چشم به هم زدن که نمی کند.
  • در تمام سطح آب پخش می شود و در یک لحظه می بینید که همه جا هست. دایره ها دایره ها را افزایش دهید تا آخرین دایره به ساحل برسد و ناپدید شود.

کلام آخر

این کتاب بسیار معروف به شما کمک می کند تا بار دیگر با معنا و مفهوم عشق آشنا بشوید. برای اینکه درباره کتاب ملت عشق بیشتر بدانید، می توانید همین حالا از فروشگاه اینترنتی کتاب افکار مثبت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن