پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

اپلیکیشن برای دوستداران کتاب؛ تجربه مطالعه متفاوت

دنیای کتاب‌ و کتابخوانی همواره یک منبع بی‌انتها علمی، خلاق و سرگرم‎کننده برای انسان‌ها تلقی شده ‎است اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اپلیکیشن‌ها مطالعه کتاب به اشکال جدیدی تحول یافته است. امروزه اپلیکیشن هایی برای دوستداران کتاب طراحی و توسعه داده شده‎ است که امکانات فراوانی را شامل می‎شوند. در این مقاله به بررسی اپلیکیشن‌های مورد علاقه افراد کتابخوان می‌پردازیم که نقش بسیار مهمی در رشد فرهنگ مطالعه در دنیای دیجیتال داشته‌اند.

مزایای استفاده از اپلیکیشن برای دوستداران کتاب چیست؟

اپلیکیشن برای دوستداران کتاب
  1. دسترسی آسان

با استفاده از اپلیکیشن‌های کتابخوان کاربران می‌توانند به صورت آنلاین و همیشگی به کتاب‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند و دیگر نیازی به حضور آن‎ها در کتابخانه‌ها یا فروشگاه‎ ها  برای تهیه کتاب‎های فیزیکی نیست و تنها با چند کلیک ساده، هزاران کتاب در اختیار این افراد قرار می‎گیرد.

  • دسترسی به آثار بی‎شمار در فضای مجازی

همان‎طورکه در مورد قبلی نیز اشاره شد، اپلیکیشن‌های کتابخوان امکان دسترسی به آثار گسترده‌ای را در کسری از ثانیه برای کاربران خود فراهم می‎نمایند. به عبارت دیگر این اپلیکیشن‎ها انواع کتاب‎ در ژانرهای گوناگون، از کتاب‌های صوتی گرفته تا رمان‌، تاریخ، روانشناسی و غیره را به سرعت در اختیار کاربران خود قرار می‎دهند.

  • قابلیت حمل بسیار آسان

اپلیکیشن‌های کتاب را می‌توان در تلفن همراه و تبلت نصب نمود و آن را همراه خود در هر زمان و مکانی داشت! این امکان باعث می‌شود مطالعه کتاب ساده‎تر شود و وابسته به مکان و زمان خاصی برای مطالعه نباشد.

  • امکانات پیشرفته و قابلیت شخصی سازی کتاب‎ها

اپلیکیشن‌های کتابخوان مجموعه‌ای از امکانات  را به کاربران خود برای شخصی‌سازی کتاب‎ها ارائه می‌دهند؛ تغییر فونت، اندازه قلم، تنظیمات روشنایی صفحه و ترتیب خواندن صفحات از جمله ویژگی‌هایی‎اند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا تجربه مطالعه را مطابق سلیقه و نیازهایشان تنظیم کنند. به ‎علاوه در این اپلیکیشن‌ها امکانات معمولی نظیر نشانه‌گذاری صفحه، جست‎وجو در متن و غیره و یا امکانات پیشرفته‌تری نظیر ترجمه خودکار و نکته‎برداری و غیره نیز موجود است.

  • ارتباط با جامعه دوستداران کتاب

 بسیاری از اپلیکیشن‌ها قابلیت ایجاد و عضویت در گروه‌ های مطالعه، بحث و تبادل نظر درمورد دنیای کتاب‎ها را فراهم می‌نمایند که این امکانات باعث ایجاد ارتباطات جدید و به اشتراک گذاری تجربیات شخصی درباره مطالعه کاب‎ها میان اعضای دیگر این گروه‌ها (که متشکل از  نویسندگان نیز می‎باشد) می‌شود.

  • صرفه جویی در هزینه ها

کتاب‎های الکترونیکی اغلب ارزان‎تر از کتاب‎های چاپی هستند؛ چرا که  برای خرید کتاب‎های الکترونیکی نیازی به پرداخت هزینه‌های حمل و نقل و یا هزینه‌های مربوط به چاپ و بسته بندی نیست. بلکه تنها کافیست هزینه مربوط به هرکتاب الکترونیکی را در اپلیکیشن ارائه‎دهنده آن پرداخت شود که بسیار پایین‎تر از هزینه خرید کتاب‎های چاپی می‎باشد.

  • حفاظت از محیط زیست
اپلیکیشن برای دوستداران کتاب

استفاده از کتاب‎های الکترونیکی و در کل اپلیکیشن‎های کتابخوان سبب کاهش مصرف کاغذ و قطع درختان و در نتیجه محافظت از محیط زیست می‎شود. این امر می‎تواند به عنوان مسئولیت‌پذیری اجتماعی در نظر گرفته شود؛ چرا که هر فرد با خرید کتاب‎های مورد نظر خود در قالب الکترونیکی و یا صوتی به‎ جای نسخه چاپی آن می‎تواند باعث کاهش استفاده کاغذ شود و از تاثیرات مخرب بر روی اکوسیستم جلوگیری کند.

  • امکان استفاده از کتاب‎های دیجیتال برای افراد با نیازهای ویژه

کتاب‎های الکترونیکی می‎توانند برای افراد با مشکلات بصری و یا ناتوانی‎های جسمی بسیار مفید باشند. برای مثال می‎توان با استفاده از نرم افزارهای خاص، به سادگی متن را بزرگ‎تر یا کوچک‎تر نمود و یا از تکنولوژی‌های گوشی همراه و اپلیکیشن‎هایی که اجازه می‎دهند صدا به متن تبدیل شود، استفاده کرد.

افکار مثبت، جدیدترین اپلیکیشن برای دوستداران کتاب

اپلیکیشن افکار مثبت جدیدترین اپلیکیشن کتابخوان برای دوستداران کتاب است. چراکه دارای قابلیت‎های فراوانی از جمله جست‎وجو سریع، فضای کاربری جذاب، تنظیم فونت و روشنایی صفحات مطابق سلیقه شخصی و غیره می‎باشد. همچنین این اپلیکیشن امکان مطالعه کتاب‌ها را در قالب صوتی نیز فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند در هر زمان و مکانی از گوش دادن به آثار مورد علاقه خود نهایت لذت را ببرند.

کلام پایانی

همان‎طور که بالاتر نیز اشاره شد امروزه اپلیکیشن‌های کتابخوان به عنوان یک ابزار نوین و آسان برای در حوزه مطالعه استفاده می‌شوند. این اپلیکیشن‌ها با دسترسی آسان، امکانات پیشرفته، ایجاد ارتباطات جدید فرایند مطالعه  برای مردم را بهبود و توسعه می‎بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن