در حال نمایش 2 نتیجه

نمایش 9 24 36

واقعیت های عجیب اینیشتن

تومان

آلبرت اَینشتَین (Albert Einstein) در 14 مارس 1879 متولدشد.خانواده وی یهودی بودند.اولین رد پای مکتوب این خانواده از قرن که در حوالی دریاچه کنستانس زندگی میکرده و »باروخ موزس اینشتین« هفدهم از مردیست به نام تاجر اسب و پارچه بوده. آلبرت حدودًا یک ساله بود که خانواده او به شهر مونیخ نقل مکان کرد. پدر آلبرت، هرمان اینشتین با شراکت برادر خود یک کارگاه لوله کشی آب و گاز تأسیس کرد که با با همکاری ۱۸۸۵ موفقیت چشمگیری شروع به کار کرد. پس از رونق گرفتن کار، دو برادر در سال اهل خانواده یک کارخانه تولید لوازم الکتریکی به نام (Elektrotechnische Fabrik J. Einstein & با تمرکز بر تولید نیروگاه برق برپاکرده، برای چند شهر در آلمان و ایتالیا نیروگاه برق Cie) ساختند.

واقعیت های عجیب هیتلر

تومان

آدولف هیتلر در ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ در اتریش متولد شدو در لینتس پرورش یافت.وی در سال ۱۹۱۳ میلادی به آلمان نقل مکان کرد و در طول جنگ جهانی اول در ارتش آلمان خدمت کرد.او یک سیاستمدار آلمانی و رهبر حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان «حزب نازی» بود. در ۱۹۳۴ پیشوای آلمان شد و تا زمان مرگ خود در ۱۹۴۵ بر آن کشور حکومت کرد. هیتلر با حمله به لهستان در اول سپتامبر ۱۹۳۹ زمینه‌ساز آغاز جنگ جهانی دوم در اروپا شد. او در طول جنگ در عملیات‌های نظامی نقش پررنگی داشت و طراح اصلی هولوکاست بود.

هیتلر در سال ۱۹۲۱ به عنوان رهبر حزب نازی انتخاب شد و دو سال بعد در ۱۹۲۳ تلاش کرد تا با کودتا در مونیخ قدرت را به دست بگیرد، اما ناموفق بود و زندانی شد. و در ۱۹۲۴ از زندان آزاد شد، با به باد انتقاد گرفتن عهدنامه ورسای و ترویج پان‌ژرمنیسم، یهودستیزی و مخالفت با کمونیسم به وسیله رهبری کاریزماتیک خود و پروپاگاندای حزب، به محبوبیت عظیمی در بین عامه مردم رسید. او سرمایه‌داری بین‌المللی و کمونیسم را بخشی از توطئه‌های یهودیان می‌دانست.

شما می توانید واقعیت زندگی افراد موفق و مشهور را از افکار مثبت در نسخه PDF دانلود نمایید.