پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

بررسی کتاب 1984 از نگاه دیگر

معرفی کتاب 1984

اگر می خواهید درباره کتاب 1984 بیشتر بدانید، پس با ما همراه شوید. جامعه ای را تصور کنید که در آن قانون وجود نداشته باشد، به نظر شما آن جامعه چگونه است؟ برای لحظه ای تصور کنید که به دنیای کارمایی ارل منتقل شده اید. جورج اورول می گوید: اگر مسیر تاریخ تغییر نکند، انسان ها انسانیت خود را از دست خواهند داد.

درباره کتاب 1984

کتاب 1984 مرز بین این دو جامعه را با ظرافت خاصی به تصویر می کشد و دید شما را به روی جامعه ای ضد اتوپیا می گشاید. موضوع این کتاب نیز مانند رمان قلعه حیوانات از همین نویسنده، سیاسی است و بسیاری معتقدند این دو کتاب مکمل یکدیگر هستند. در کتاب 1984 جورج اورول، شخصیت اصلی وینستون اسمیت نام دارد. او سعی دارد در سرزمینی به نام اقیانوسیه با ظلم مبارزه کند، جایی که یک حزب دیکتاتوری به نام “برادر بزرگ” همه فعالیت های مردم را زیر نظر دارد. در چنین فضایی، وینستون جرأت می کند با نوشتن افکار خود روی کاغذ و برقراری ارتباط با دختری به نام جولیا، علیه ممنوعیت های شخصی رایج اقدام کند.

نویسنده شجاع و پرشور کتاب 1984

این اقدامات به اصطلاح مجرمانه و غیرقانونی وینستون از او مجرمی ناسازگار ساخته و مجبور بود با حفظ پوشش یا شرکت در فعالیت های عمومی افکار مختلف خود را برخلاف میل درونی خود اصلاح کند و شبیه دیگران شود.در واقع نوشتن و ارتباط با جنس مخالف در جایی به عنوان تخلف از قانون ذکر نشده است، اما اگر دولت متوجه این فعالیت ها می شد، 25 سال حبس و کار در اردوگاه منتظر متخلف بود. جورج اورل در کتاب خود در سال 1984 زندگی بدون آزادی در اقیانوسیه را اینگونه توصیف می کند: برادر بزرگ مراقب شماست. اگر علاقمند شدید تا درباره کتاب 1984 بیشتر مطالعه کنید، به سایت افکار مثبت سر بزنید.

درباره کتاب 1984

شخصیت های داستان

وینستون (شخصیت اصلی داستان) یکی از اعضای عادی حزب است که کارش در وزارت حقیقت تصحیح اخبار، روزنامه ها و نامه های گذشته و تطبیق آنها با شرایط کنونی است. اما او در دل از «برادر بزرگ» خود متنفر است و روزی (در یک اقدام غیرقانونی) مخفیانه یک دفترچه یادداشت قدیمی می خرد و شروع به نوشتن افکارش در آن می کند. به دلیل ممنوعیت نوشتن و ضبط خاطرات، وینستون به طور مبهم گذشته خود و خانواده اش را به یاد می آورد. در ادامه داستان، وینستون با یکی از اعضای حزب به نام جولیا آشنا می شود و با وجود ممنوعیت روابط عاشقانه بین اعضای حزب، وارد رابطه می شوند. پس از مدتی، آن دو تصمیم می‌گیرند با حزب مبارزه کنند و با مردی به نام اوبراین (یکی از اعضای بلندپایه حزب) که وینستون فکر می‌کند یکی از اعضای اخوان است، ملاقات می‌کنند. آنها با اوبراین آشنا می شوند و اعضای اخوان می شوند و اوبراین کتاب مخفی گلدشتاین را برای خواندن به آنها می دهد. اما اوبراین در واقع مامور جنایت فکری حزب است و دیری نمی‌گذرد که وینستون و جولیا دستگیر می‌شوند.

ژانر کتاب 1984 چیست؟

دو نظریه برای انتخاب ژانر مشهورترین نوشته جورج اورول وجود دارد. نظریه اول کسانی هستند که کتاب را به علمی-تخیلی تقسیم می کنند و نظریه دوم کسانی هستند که کتاب را در دسته داستان های سیاسی قرار می دهند. استفاده از نام های نمادین برای وزارتخانه ها یکی از ظرافت های نوشته اورول است. به عنوان مثال، وزارت حقیقت توسط اورول به عنوان مکانی تعریف شده است که در آن رویدادها تغییر می کنند و حقایق جدید ایجاد می شود. وزارت فراوانی نیز جایی است که غذا و آذوقه جیره بندی می شود. علاوه بر نام نمادین، تمامی شخصیت های این کتاب دارای شخصیت های نمادین نیز هستند. به عنوان مثال، “برادر بزرگ” نماد یک سیستم دیکتاتوری است.

کلام آخر

نمادهای کتاب در حروف خلاصه نمی شود و جورج اورول نمادهای اصلی خود را در حاشیه متن خود پنهان کرده است، مانند آزادی اندیشه در برابر کنترل، دوستی در برابر خیانت و آزادی سیاسی در برابر سرکوب. این اثر به تمامی افرادی که از مطالعه سایت لذت می برند پیشنهاد می شود؛ اگر بیشتر درباره کتاب 1984 مطالعه کنید می توانید به این نتیجه برسید که چگونه در فضایی خفت آلود و سرکوب کننده می توان با افکار آزادی، دوستی و شعار زندگی بدون درد و فقر جلو رفت…

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
جستجو کردن