پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست ثبت در هیات نظارت ثبت اسناد و املاک

معرفی کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست ثبت در هیات نظارت ثبت اسناد و املاک

کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست ثبت در هیات نظارت ثبت اسناد و املاک، اثر علیرضا قاسمی قاسموند می‌باشد که او در این کتاب به تحلیل و بررسی یکی از مرجع‌های اداری بسیار مهم را که به اختلافات و اشتباهات ثبتی بازبینی می‌نماید، پرداخته است. در این بلاگ قصد داریم به معرفی کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست ثبت در هیات نظارت ثبت اسناد و املاک بپردازیم؛ لطفا تا انتهای این بلاگ همراه ما باشید.

معرفی کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست ثبت در هیات نظارت ثبت اسناد و املاک

امروزه هیئت نظارت در ماده 6 اصلاحی قانون ثبت برای رسیدگی به تمامی اختلافات و اشتباهات مرتبط به امور و کارهای ثبت اسناد و املاک در مقر هر دادگاه استان (در حال حاضر اداره کل ثبت استان) هیاتی به نام هیات نظارت مرکب از رئیس ثبت استان یا قائم مقام او دو نفر از قضات دادگاه استان (اکنون داوران و دادگران دادگاه تجدید نظر) به انتخاب وزیر دادگستری (در حال حاضر به انتخاب رئیس قوه قضاییه) به وجود می‌آید. همان‌طور که می‌دانید هیات مزبور به تمامی اختلافات و اشتباهات مرتبط به امور ثبتی در ناحیه قضایی استان رسیدگی می‌نماید. برای این هیات یک عضو علی البدل از داوران دادگستری یا کارمندان ثبت مرکز استان از جانب وزیر دادگستری (در حال حاضر از سمت رییس قوه قضاییه) مشخص خواهد شد. از طرفی ماهه 25 قانون مذکور تقریبا صلاحیت و وظایف هیات نظارت را در 8 بند و 5 تبصره به تفصیل تعیین کرده که پیش از تحلیل گزیده و اجمالی این موردها، ذکر شده است.

هیات نظارت بر خلاف مراجع دیگر ثبتی که گفته شد و همچنین برخلاف شورای عالی ثبت که بعدا به آن پرداخته می‌شود، یک مرجع کشوری نیست و با نگرش به مقررات حاضر، حوزه وظایف و اختیارات آن، فقط شامل امور ثبتی ادارات تابعه همان اداره کل ثبت می‌شود، که هیات نظارت در آن اداره کل به وجود می‌آید. اما به جهت اهمیت و جایگاه بسیار تاثیرگذار این بنیان از یک طرف و پیوستگی مرجع مذکور با شورای عالی ثبت از سمت دیگر، ضرورت دارد. همراه با شورای عالی ثبت که مرجعی کلان و در سطح کشوری است، مورد تحلیل قرار گیرد و بیشتر شناخته شود.

در کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست ثبت در هیات نظارت ثبت اسناد و املاک به موارد زیر پرداخته شده است:

در خصوص معرفی کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست ثبت در هیات نظارت ثبت اسناد و املاک بایستی گفته شود که ماده 6 قانون ثبت در این مورد مقرر می‌دارد (برای تحلیل و رسیدگی به تمامی اختلافات و اشتباهات مرتبط به امور ثبت اسناد و املاک، مقر هر دادگاه استان، هیاتی به نام هیات نظارت مرکب از رئیس ثبت استان یا قائم مقام او و دو نفر از قضات دادگاه استان به انتخاب وزیر دادگستری تشکیل می‌شود. هیات مزبور به همه‌ی اختلافات و اشتباهات مربوط به امور ثبتی در حوزه قضایی استان رسیدگی می‌نماید. برای هیات یک عضو علی البدل از قضات دادگستری یا کارمندان ثبت مرکز استان از جانب وزیر دادگستری مشخص خواهد شد).

در بند (غ) ماده 1 آیین اجرای مفاد اسناد رسمی مصوب 1378 هم، درباره‌ی به هیات نظارت آمده است (هیاتی است مرکب از مدیر کل ثبت استان یا قائم مقام او و دو نفر از قضات دادگاه تجدید نظر به انتخاب رئیس قوه قضاییه که به تمامی اختلافات و اشتباهات مربوط به امور ثبتی در حوزه قضایی استان رسیدگی می‌نماید).

مطالعه کتاب اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست ثبت در هیات نظارت ثبت اسناد و املاک برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن و مطالعه این کتاب برای افرادی که داوطلب شرکت در آزمون‌های حقوقی هستند یا کسانی که رشته تحصیلی آن‌ها حقوق است، پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی

در این بلاگ به معرفی کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست ثبت در هیات نظارت ثبت اسناد و املاک پرداختیم و به تحلیل یکی از مراجع اداری بسیار مهم را که به اختلافات و اشتباهات ثبتی رسیدگی می‌نماید، اشاره کردیم. از شما تشکر می‌کنیم که تا انتهای این بلاگ همراه ما بودید. شما عزیزان می‌توانید کتاب‌های جدید و مورد نظر خود را از طریق همین سایت (افکار مثبت) به راحتی تهیه و دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن