پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

نقد کتاب انسان در جستجوی معنا

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا یکی از قشنگ‌ترین، آموزنده‌ترین و عمیق‌ترین کتاب‌ها به حساب می‌آید که تاکنون به تحریر در آمده است. در این کتاب ویکتور فرانکل درباره دوران اسارت خود در اردوگاه اجباری آلمان نازی و سپس آزدی‌اش از آن مخمصه صحبت می‌کند. در این بلاگ قصد داریم به نقد کتاب انسان در جستجوی معنا، بپردازیم لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نقد کتاب انسان در جستجوی معنا

جستجوی انسان برای معنا کاوشی درباره چگونگی یافتن معنا در غیرمعمول‌ترین مکان‌ها، حتی در محیط وحشتناکی می‌باشد که مشخصه اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی بود. فرانکل درس‌های آموخته شده خود را به عنوان یک بازمانده از هولوکاست توضیح می‌دهد و این که چطور تجربیاتش درک او از معنا را شکل داده است. در واقع اراده معطوف به معنا، معنادرمانی نمادین وی و معنای حقیقی زندگی همه توسط فرانکل استادانه توصیف شده است.

نقد کتاب انسان در جستجوی معنا

معرفی ویکتور فرانکل؛ نویسنده کتاب انسان در جستجوی معنا

به طور کلی ویکتور فرانکل در سال 1905 در وین اتریش متولد شد. او پایه‌گذار یکی از مهم‌ترین روش‌های درمانی در علم پزشکی می‌باشد که به آن معنادرمانی یا لوگوتراپی می‌گویند. بهتر است بیان شود که او در سال 1925 یک مقاله روانشناسی منتشر نمود و در این مقاله درباره مفاهیمی مانند معنا و ارزش صحبت کرد و با تمرکز بر این دو مفهوم، تفاوت‌های فلسفه و روانشناسی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

سخن پایانی

شاید تکان‌دهنده‌ترین جنبه کار فرانکل میزان جزئیاتی می‌باشد که وی برای یادآوری زمان خود در ارودگاه‌ها استفاده می‌نماید. همانطور که می‌توان تصور کرد فرانکل در سه سالی که زندانی بود، بسیار سختی کشید؛ اما توانست از این موقعیت، بهترین استفاده را کند. در این بلاگ به نقد کتاب انسان در جستجوی معنا، پرداختیم. برای دانلود و مطالعه این کتاب می‌توانید از طریق همین سایت (افکار مثبت) اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن