پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

کتاب در انتظار گودو ترجمه م. ح. عباسپور

کتاب در انتظار گودو ترجمه م. ح. عباسپور

کتاب در انتظار گودو، یکی از آثار معروف ادبی جهان نوشته‌ی ساموئل بکت است. در این اثر به وضوح می‌توان آوارگی نسل بشر امروز را دید. این کتاب دارای ژانر کمدی است که به شکل یک نمایشنامه آوارگی و سرگردانی امروزه‌ی بشر را به تصویر می‌کشد. با مطالعه این نمایشنامه حتی این سردرگمی به مخاطب نیز منتقل می‌شود که نمی‌تواند بر روی سرنوشت شخصیت‌های داستان بخندد و یا بگرید. در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی کتاب در انتظار گودو ترجمه م. ح. عباسپور بپردازیم؛ لطفا تا انتهای این بلاگ همراه ما باشید.

درباره کتاب در انتظار گودو ترجمه م. ح. عباسپور

کتاب در انتظار گودو ترجمه م .ح. عباسپور، دارای ژانر کمدی است که در این زمینه یک اثر فوق‌العاده محسوب می‌شود. این اثر به شکل یک نمایشنامه آوارگی و سردرگمی امروزه‌ی بشر را به تصویر می‌کشد. با خواندن و مطالعه این نمایشنامه نیز حتی این سردرگمی به خواننده نیز منتقل می‌شود که نمی‌داند بر سرنوشت شخصیت های داستان بخندد و یا بگرید. اگر می‌خواهید با چشم واقع بین و عینی به زندگی خود نگاه کنید، کتاب در انتظار گودو را مطالعه کنید. این کتاب به ما یاد می‌دهد که زمان حال را دریابیم، چرا که این حال است که آینده را می‌سازد و می‌شود بخشی از گذشته‌ی ما. اگر حال را با معیارهای باارزش و درست زندگی کنیم، هم آینده‌ی خوبی در انتظار ما خواهد بود و هم گذشته‌ای خوب که از یادآوری آن شرمسار نشویم و بتوانیم از آن درس بگیریم.

بخش‌هایی از کتاب در انتظار گودو ترجمه م. ح. عباسپور

در بخش‌هایی از کتاب در انتظار گودو ترجمه م. ح. عباسپور می‌خوانیم که پوتزو به نظر می‌آید که گوش نکرده است و می‌گوید اُه، بله! امشب. اگه لطف کنید یه کم بیشتر توجه کنید خوشحال می‌شم وگرنه اینجوری اصلاً به جایی نمی‌توانیم برسیم و سپس به آسمان نگاه می‌کند. نگاه کنید. (همه به آسمان نگاهی می‌اندازند به جز لاکی که دوباره درحال چرت زدن است و پوتزو طناب را می‌کشد.)  و تکرار می‌کند، نمی‌خوای به آسمان نگاه کنی خوک! (لاکی نیز به آسمان نگاهی می‌اندازد.) خُب کافیه. (آن‌ها از نگاه کردن به آسمان آبی دست می‌کشند.) فی نفسه نیز چیز خارق‌العاده ای ‏‏در آن می‌بینی؟ تنها چیزی که می‌شه دید رنگ پریده و درخشان مثل همه‌ی آسمان‌ها‏‏ در این ساعت از روز. ( کمی مکث) در این عرض جغرافیایی. کمی مکث تا هنگامی که هوا کاملا خوب و عالی باشه. به شکل شاعرانه یک ساعت پیش (به ساعتش که رو‌به‌رویش بود نگاه می‌کند، کسل کننده شده همه چی). پس از ریزشی که از قبل شروع شده بود ( تا حدی مردد و با لحنی یکنواخت و آرام) تو فکر کن از ده صبح به بعد به شکلی خستگی ناپذیر نورهای سفید و قرمز دیده می‌شود و بعد شروع می‌کند کم کم به از دست دادن درخشندگی و به بی‌رنگی می‌رود (دستانش که به مرور زمان پایین می‌آید.) کم رنگ، هر لحظه کم رنگ‌تر، کم رنگ تا (مکث دراماتیک، حرکات مفصل دست‌ها‏‏، که در هوا تکان میخورند.) پووف! تمام! آرام می‌شود. اما… (دستش را زمانی که به صورت سرزنش آمیز بالا برده است.) اما پشت این نقاب آرامش و نجابت، شب در حال پر شدن است. (با صدایی لرزان و ترسیده) و روی سرِ ما منفجر می‌شود. (با انگشتانش بشکن‌های پر سروصدایی می زند.) ترق! این مدلی! (صدا از او دور می شود.) درست زمانی که ما انتظارش رو نداریم. (نا امیدی به همراه سکوت) این هم از داستان جهان هرجایی و هر مکانی از ما.

 مطالعه کتاب در انتظار گودو ترجمه م. ح. عباسپور برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

مطالعه کتاب در انتظار گودو ترجمه م. ح. عباسپور برای آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به خواندن کتاب‌هایی که دارای ژانر کمدی دارند، پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی

کتاب در انتظار گودو اثری از ساموئل بکت است که یکی از بهترین و برجسته‌ترین اثر این نویسنده محسوب می‌شود. این کتاب دارای ژانری کمدی بوده که به شکل نمایشنامه سرگردان و سردرگمی نوشته شده است و موجب سردرگمی مخاطب می‌شود. در این مقاله به معرفی کتاب در انتظار گودو ترجمه م. ح. عباسپور پرداخته شده؛ جهت دانلود و مطالعه این کتاب می‌توانید از همین صفحه اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن