پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

( در هیچ کجا نوشته نشده که کتاب ها باید روی درختان مرده چاپ شوند این مطلب برای کسانی است که کتاب فیزیکی دوست دارند )

کتاب تعلیم و تربیت اسلامی

نام نویسنده: کریم حسن‌پور

انتشاراتی : فرزانگان دانشگاه

قیمت : 25,000 تومان

تعداد بازدید: 22 نفر

تلگرام
واتساپ

قبل از خرید گوش دهید

توضیحات

کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مجموعه‌ای است شامل تمام سخنرانی‌های شهید آیت الله مطهری درباره «تربیت و تربیت در اسلام» که از دو بخش تشکیل شده است. میتوانید این کتاب را از طریق وبسایت افکار مثبت تهیه کنید.

مرتضی مطهری

مرتضی مطهری نویسنده کتاب تعلیم و تربیت اسلامی (۱۲ بهمن ۱۲۹۸ – ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸) از روحانیون برجسته و فیلسوفان معاصر ایرانی بود. او از متفکران و نظریه‌پردازان مهم انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رفت و از شاگردان برجسته علامه طباطبایی و آیت‌الله بروجردی بود. مطهری تألیفات زیادی در زمینه‌های مختلف دینی، فلسفی، و اجتماعی دارد و نقش بسزایی در تبیین و ترویج اندیشه‌های اسلامی و انقلاب اسلامی داشت.

او در دانشگاه تهران نیز تدریس می‌کرد و از مؤسسان حسینیه ارشاد بود که به‌عنوان یک مرکز فرهنگی و دینی تأثیرگذار شناخته می‌شود. مطهری در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ توسط گروه فرقان ترور و به شهادت رسید. آثار او همچنان مورد توجه و استفاده اندیشمندان و علاقه‌مندان به مباحث دینی و فلسفی قرار دارد.

بخش‌هایی از کتاب تعلیم و تربیت اسلامی

در قسمتی از کتاب تعلیم و تربیت اسلامی می‌خوانیم که نیت آنقدر اهمیت دارد که اگر خود عمل را و نیتی را که توام با عمل است اندازه گیری کنند، جنبه نیت بر پیکر عمل رجحان دارد. این مفهوم آن حدیثی است که پیغمبر اکرم فرمود: « نية المؤمن خير من عمله » (۱) نیت مؤمن از عملش بالاتر است یعنی چه؟ آیا یعنی نیت بدون عمل از عمل بدون نیت بهتر است؟ عمل بدون نیت که ارزش ندارد و همین طور نیت بدون عمل پس چه معنی میدهد؟ آیا منظور اینست که نیت مؤمن از عمل توام با نیت او بهتر است؟ بدیهی است که این نیز درست نیست. نیت خالی که از عمل توام با نیت نمی‌تواند بهتر باشد. لازم به ذکر است (۲) وقتی میگوئیم روح از بدن اشرف است ممکن است کسی سوال کند که روح از بدن بدون روح اشرف است از یک لاشه چون بدن بدون روح یک لاشه است یا از بدن با روح اشرف است؟ روح تنها که نمی‌تواند از بدن با روح اشرف باشد چون بدن با روح همان روح را دارد با یک چیز دیگری جواب این است که به مقصود این است که این موجود مرکب از روح و بدن آن جزئش بر این جزئش شرافت و برتری دارد. این نهایت اهتمام اسلام به نیت را می‌رساند که عمل باید توام با نیت باشد توام با توجه باشد که انسان بفهمد چه می‌کند و عمل را به صورت ناآگاهانه انجام ندهد.

حمل و نقل
نظرات (0)
0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب تعلیم و تربیت اسلامی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام محصول

استعلام محصول

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای خرید قانونی کتاب به اپلیکیشن افکار مثبت مراجعه بفرمایید

جستجو کردن