پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

( در هیچ کجا نوشته نشده که کتاب ها باید روی درختان مرده چاپ شوند این مطلب برای کسانی است که کتاب فیزیکی دوست دارند )

کتاب تحلیل اراده باطنی در اعمال حقوقی

نام نویسنده: جلال حیدری پور

انتشاراتی : فرزانگان دانشگاه

قیمت : 25,000 تومان

تعداد بازدید: 22 نفر

تلگرام
واتساپ

قبل از خرید گوش دهید

توضیحات

نویسندگان کتاب تحلیل اراده باطنی در اعمال حقوقی جلال حیدرپور و سید حسن شاه چراغ هستند که آن‌ها در این کتاب به تحلیل و بررسی احکام انشاء عقود و منحصرا به نقشی که کاشف می‌تواند در انشاء اعمال حقوقی داشته باشد پرداخته‌اند.

در کتاب تحلیل اراده باطنی در اعمال حقوقی به موارد زیر پرداخته شده است:

همان‌طور که می‌دانید اعمال حقوقی از اراده نشات می‌گیرد؛ به عبارتی که فرد به طور ارادی آثار حقوقی را ایجاد و قانون هم آن آثار را به رسمیت می‌شناسد. این مورد که نقش اعلام اراده در ایجاد ایقاعات چیست آراء متعددی را سبب شده است که تعدادی از اساتید نقش اعلام اراده را تنها در حد یک مبرز و کاشف می‌دانند. اعلام اراده در عقدی که به ‌واسطه‌ی شخص واحد منعقد می‌گردد؛ زیرا نیازی به اطلاع طرف نیست، ضرورتی ندارد. به این علت که کاشف از دید ایشان فقظ برای اظهار و بیان قصد به طرف مقابل است؛ اما در اصل، بعضی از استادان برای اعلام اراده نقشی بالاتر از کاشفیت و ابراز اراده قائل می‌باشند.

اثبات وجود حق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که اگر حقوق به مرحله اثبات توجهی نداشته باشد، پائی لنگ برای رسیدن و دستیابی به مقصود و هدف خود که همانا دادن حق به حق‌دار است، خواهد داشت. مرحله اثبات دارای اهمیت بسیاری است که بی‌شک مرحله ثبوت را تحت‌الشعاع اهمیت و ضرورت خود قرار می‌دهد. در خصوص این کتاب بایستی بدانید، کسی که حقی دارد بدون آن که علت اثباتان را در اختیار داشته باشد، همانند شخصی دانسته شده است که به هیچ وجه حقی ندارد.

اصل در حقوق برائت می‌باشد و اقامه بینه هم بر عهده مدعی می‌باشد. هنگامی که اشتغال ذمه او به اثبات برسد، زمانی است که می‌توان شخص را متعهد دانست. در نهایت این شرایط فقدان ضمانت اجراء حقوقی برای متعهدله واقعی به جهت رسیدن به طلب خویش است؛ در حقیقت حقوق حقی را موجود فرض می‌کند که محرز شود.

خواندن این کتاب برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن کتاب تحلیل اراده باطنی در اعمال حقوقی به همه‌ دانشجویان و دانش آموختگان رشته حقوق پیشنهاد می‌شود.

حمل و نقل
نظرات (0)
0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب تحلیل اراده باطنی در اعمال حقوقی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام محصول

استعلام محصول

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای خرید قانونی کتاب به اپلیکیشن افکار مثبت مراجعه بفرمایید

جستجو کردن