پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

( در هیچ کجا نوشته نشده که کتاب ها باید روی درختان مرده چاپ شوند این مطلب برای کسانی است که کتاب فیزیکی دوست دارند )

کتاب بررسی حقوقی اشتغال زن در حقوق بین‌الملل

نام نویسنده: فاطمه نواصر

انتشاراتی : فرزانگان دانشگاه

قیمت : 25,000 تومان

تعداد بازدید: 47 نفر

برای دانلود و خواندن هر کتاب بصورت آنلاین از سایت و بصورت آفلاین از اپلیکیشن بصورت رایگان استفاده فرمائید.

توضیحات

کتاب بررسی حقوقی اشتغال زن در حقوق بین‌الملل اثری از فاطمه نواصر است. او در این کتاب بر اساس اسناد بین‌المللی و جمهوری اسلامی در خصوص اشتغال زنان در جامعه، را مورد جست‌وجو و بررسی قرار می‌دهد. اشتغال زنان مسئله‌ای است که قوانین جمهوری اسلامی و اسناد بین‌المللی به طرق گوناگون، مورد بحث قرار داده است. میتوانید این کتاب را از طریق وبسایت افکار مثبت تهیه کنید.

 درباره‌ی کتاب بررسی حقوقی اشتغال زن در حقوق بین‌الملل

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، اشتغال زنان در جامعه مسئله‌ای است که اسناد بین‌المللی به بحث در خصوص آن پرداخته‌اند. مقالات، کنوانسیون‌ها، نامه‌ها و دیگر سندهای بین‌المللی که موضوع اشتغال زنان را مورد مطالعه قرار داده‌اند، نسبت به قوانین جمهوری اسلامی از حجم بیشتر و بالاتری برخوردارند اما کیفیت دینی و انسانی نازل‌تری دارند؛ زیرا زیربنای حقوق بشر غربی بر انسان مداری، بدون توجه داشتن به خدا ساخته شده است اما حقوق بشر اسلامی، خدا محوری را مهم‌ترین اصل در تدوین و وضع قوانین قرار می‌دهند. با این شرایط، مجریان حقوق بشر غربی و حتی سازمان‌های بین‌المللی در تلاش هستند تا به فرهنگ دینی و بومی بی‌توجهی کنند و ارزش‌های آمریکایی و اروپایی در باب حقوق زنان را به کل جهان تحمیل نمایند.

مطالعه این کتاب به قلم فاطمه نواصر، موجب می‌شود تا شباهت‌ها و تفاوت‌های بین دو دیدگاه اسلامی و غربی به اشتغال زنان، بیشتر آشنا می‌شوید و اطلاعات زیادی در این زمینه کسب کنید. در اصل، نویسنده این کتاب تلاش می‌کند تا سیاست‌های اشتغال زنان، در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران را با حقوق بین‌الملل مورد نقد و بررسی قرار دهد. البته لازم به ذکر است که در این راه به عملکرد سازمان بین‌المللی کار و سازمان ملل متحد در قلمرو اشتغال زنان و حمایت‌های حقوقی و بین‌المللی آن را از طریق تهیه و تنظیم اسناد و معاهدات بین‌المللی و برگزاری انواع کنفرانس‌های بین‌المللی حقوق بشر پرداخته است.

از طرفی این کتاب، قوانین بین‌المللی را با قانون اساسی و قوانین عادی کشور ایران مقایسه می‌کند و وضع سیاست‌های خاص و کلی در زمینه اشتغال زنان، از جمله زنان سرپرست زنان خانه‌دار را مورد توجه قرار داده و اثر سیاست‌گذاری‌های مکمل در بوجود آوردن دگرگونی در نظام اشتغال زنان بررسی کرده است و اطلاعات زیادی را در این زمینه به مخاطبان می‌دهد. در عصر صنعتی، مسئله‌ی اشتغال زنان بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است زیرا زنان به استقلال مالی، هویت شخصی، مشارکت‌های مختلف اقتصادی و مواردی از این قبیل به کار در خارج از خانه اهمیت بیشتری توسط جامعه داده‌اند. از طرفی دیگر، نیاز جوامع صنعتی و حتی کشورهای در حال توسعه و رو به رشد به کار زنان، آنان را به کار در محیط غیر از خانه (جامعه) تشویق کرده است. به همین دلیل وضع و اجرای قوانینی که نحوه استخدام، میزان دستمزد، شرایط کار و کیفیت مرخصی زنان را معین می‌کند و به پدیده‌ای اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است.

مطالعه این کتاب به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

مطالعه کتاب بررسی حقوقی اشتغال زن در حقوق بین‌الملل اثر فاطمه نواصر، برای آن دسته از افرادی که داوطلب شرکت در آزمون‌های حقوقی هستند و اشخاصی که رشته تحصیلی آن‌ها حقوق یا علوم سیاسی است، پیشنهاد می‌شود. از طرفی خواندن این کتاب برای افرادی که علاقه زیادی به گسترش اطلاعات عمومی در زمینه‌های حقوقی هستند نیز مناسب می‌باشد.

بخش‌هایی از کتاب بررسی حقوقی اشتغال زن در حقوق بین‌الملل

در زمینه‌هایی مانند تبعیض شغلی علیه زنان، باید گفت تبعیض جنسی به مواردی که جنسیت به‌طور مستقیم عامل ایجاد تفاوت، محرومیت و تقدم می‌شود منحصر نمی‌گردد، بلکه عواملی مانند زایمان، بارداری و شرایط پزشکی خاص معمولا باعث تبعیض جنسی در جامعه می‌شود؛ به‌طوری که در عمل این امور فقط بر زنان تاثیر می‌گذارند. تفاوت‌های مبتنی بر وضعیت مدنی به‌عنوان منشا تبعیض در مقاوله نامه شماره 111 ذکر نشده است. با این اوضاع، کمیته کارشناس سازمان بین‌المللی کار تفاوت‌های مبتنی بر وضعیت مدنی را که موجب می‌شوند تکالیف و مقررات خاصی بر افراد یک جنس تحمیل شوند در صورتی‌که این مقررات برای افراد جنس دیگر تحمیل نمی‌شوند، تبعیض دانسته است. منظور از تفکیک شغلی یعنی، وجود تقسیم‌بندی برای مشاغل که به‌طور سنتی برخی از آن‌ها شغل زنانه و برخی دیگر شغل مردانه تلقی می‌شوند، طبق مقاوله نامه تبعیض جنسی محسوب می‌شود.

حمل و نقل
نظرات (0)
0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب بررسی حقوقی اشتغال زن در حقوق بین‌الملل”
استعلام محصول

استعلام محصول

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن