پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

( در هیچ کجا نوشته نشده که کتاب ها باید روی درختان مرده چاپ شوند این مطلب برای کسانی است که کتاب فیزیکی دوست دارند )

کتاب اصول حاکم بر نبردهای هوایی در مخاصمات مسلحانه بین المللی

نام نویسنده: دکتر عباس تدینی- مهناز غضنفری گوغری

انتشاراتی : فرزانگان دانشگاه

قیمت : 25,000 تومان

تعداد بازدید: 45 نفر

برای دانلود و خواندن هر کتاب بصورت آنلاین از سایت و بصورت آفلاین از اپلیکیشن بصورت رایگان استفاده فرمائید.

توضیحات

با خواندن کتاب اصول حاکم بر نبردهای هوایی در مخاصمات مسلحانه بین‌المللی در می‌یابیم که جنگ‌ها یکی از پیچیده‌ترین و تأثیرگذارترین پدیده‌های انسانی هستند که می‌توانند تغییرات عمیقی در جوامع و تاریخ به وجود آورند. جنگ به عنوان یک درگیری مسلحانه بین دو یا چند گروه تعریف می‌شود که می‌تواند در مقیاس‌های مختلف از منازعات محلی تا جنگ‌های جهانی رخ دهد. سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد، معاهدات بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری به دنبال پیشگیری از جنگ و ترویج صلح هستند. مذاکرات دیپلماتیک و میانجی‌گری بین‌المللی نیز نقش مهمی در حل و فصل منازعات و کاهش تنش‌ها دارند.جنگ‌ها به رغم ویرانی‌هایشان، بخشی از تاریخ و تکامل انسانی بوده‌اند و مطالعه آن‌ها می‌تواند به فهم بهتری از علل، پیامدها و راه‌های پیشگیری از آن‌ها کمک کند.

اختلافات بر سر قدرت و کنترل سیاسی، که می‌تواند شامل جنگ‌های استقلال، انقلاب‌ها و کودتاها باشد، رقابت بر سر منابع طبیعی، تجارت و ثروت، اختلافات عقیدتی و مذهبی که می‌تواند به جنگ‌های مقدس یا جنگ‌های ایدئولوژیک منجر شودو تنش‌های قومی و ملی که می‌تواند به منازعات داخلی و جنگ‌های بین‌المللی منجر شود، از دلایل مختلف بروز جنگ در میان ملت‌ها بوده‌اند. در کتاب اصول حاکم بر نبردهای هوایی در مخاصمات مسلحانه بین‌المللی، به جنگ ایران و عراق پرداخته شده است. شما میتوانید برای تهیه این کتاب بر روی لینک کلیک نمایید.

قسمتی از کتاب اصول حاکم بر نبردهای هوایی در مخاصمات مسلحانه بین‌المللی

با توجه به اینکه آمریکایی ها در دوران دفاع مقدس حتی قطعات یدکی هواپیماهایی را که ساخته بودند در اختیار ایران قرار ندادند، حمله به 3H را می توان یکی از بزرگترین و تعیین کننده ترین عملیات هوایی جهان دانست که شجاعان خلبانان ایران توانستند کاری انجام دهند. حدود 5 ساعت پرواز، چهار بار سوخت گیری هوایی و طی مسافت 1000 کیلومتری در سکوت مطلق، حماسه‌ای را رقم زدند که نه تنها سران عراق و متحدانش، بلکه هیچ یک از کارشناسان غربی به آن فکر نمی‌کردند.

حمله ایران به پایگاه هوایی الولید موفق ترین عملیات علیه یک پایگاه هوایی از سال 1967 تاکنون است و شاید هرگز در تاریخ جنگ‌های هوایی، 8 هواپیما نتوانسته چنین خسارات سنگینی به دشمن وارد کند. در این عملیات حدود 80 درصد نیروی هوایی عراق به طور کامل منهدم شد و تا یک سال بعد نتوانست ماموریت مهمی را انجام دهد. موضوع جالب دیگر این است که در جریان جنگ خلیج فارس (1991)، نیروی دریایی آمریکا مأموریت یافت تا به الولید حمله کند و در جریان بمباران الولید، 3 فروند هواپیمای F-14D نیروی دریایی آمریکا مورد هدف موشک های سام-6 قرار گرفت.

حمل و نقل
نظرات (0)
0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب اصول حاکم بر نبردهای هوایی در مخاصمات مسلحانه بین المللی”
استعلام محصول

استعلام محصول

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن