پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

( در هیچ کجا نوشته نشده که کتاب ها باید روی درختان مرده چاپ شوند این مطلب برای کسانی است که کتاب فیزیکی دوست دارند )

کتاب قانون صدور چک

نام نویسنده: مجمد رضا سلطانی

انتشاراتی : قانون یار

قیمت : 25,000 تومان

قبل از خرید گوش دهید

توضیحات

اولین قانون صدور چک در تاریخ 1344 به تصویب مجلس سنا رسید و چند ماه بعد نیز به تصویب شورای ملی درآمد. صدور چک جزو مواردی است که بسیاری از انسان‌ها در زندگی خود با آن سروکار دارند و لازم است تا از قوانین آن اطلاع داشته باشند. در همین راستا نادر دهقان دهنوی و محمدرضا سلطانی کتاب قانون صدور چک را نوشتند. با مطالعه این کتاب می‌توانید به موضوعات کاربردی و مسائل حقوقی چک پی برده و از آخرین قوانین وضع‌شده در این حوزه اطلاع پیدا کنید. همچنین در صورتی که مشغول به تحقیق و پژوهش در زمینه قوانین چک هستید، مطالعه این کتاب ارزشمند را به شما توصیه می‌کنیم. جهت دانلود این کتاب می‌توانید همین حالا از طریق سایت افکار مثبت اقدام فرمایید.

درباره کتاب قانون صدور چک

با مطالعه کتاب قانون صدور چک در می‌یابید که چک به عنوان مدرک بازرگانی به حساب می‌آید که برای وصول آن نیاز به سه مرجع جزایی، حقوقی و ثبتی می‌باشد و این موضوع دارای مقبولیت ویژه‌ای است.

قانون می‌تواند از چک، سند رسمی معتبری بسازد و براساس قانون چک در کشور ما، فرد لازم است تا در زمان نوشتن چک، وجه نقد و یا اعتبار قابل تبدیل به وجه نقد در حساب خود داشته باشد.

کتاب قانون صدور چک

چک، نقش مهمی را در مبادلات پولی دنیای امروز ما ایفا می‌کند و قوانین آن باید به صورت کامل در نظر گرفته شود. درغیر این صورت اگر فردی که باید مبلغ پول ذکر شده در چک را تامین کند، موفق به انجام این کار نشود، زندانی خواهد شد.

در این کتاب به چه مواردی اشاره شده است؟

در این کتاب به خوبی انواع چک مورد بررسی قرار داده می‌شود و شما با مطالعه آن می‌توانید با موارد بسیاری آشنا شوید. به عنوان مثال چک عادی به چکی گفته می‌شود که اشخاص آن را به حساب جاری خود صادر می‌کنند و دارنده آن تنها اعتبار صادرکننده آن را به عنوان تضمین دراختیار خواهد داشت.

نوع دیگر که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است، چک تایید شده می‌باشد. این چک به حساب جاری اشخاص عهده بانک صادر شده و علیه پرداخت وجه آن توسط بانک محال تایید می‌گردد.

نوع دیگر چک تضمین شده است که توسط بانک عهده به درخواست مشتری صادر و تضمین آن توسط بانک برای پرداخت وجه تضمین می‌گردد. همچنین چک مسافرتی به عنوان چکی شناخته می‌شود که توسط بانک صادر در هر یک از شعب آن به واسطه نمایندگان پرداخت می‌گردد.

قوانین مرتبط با چک حسب مورد در ارتباط با چک‌هایی که به صورت الکترونیکی صادر می‌گردند و این نوعی لازم الرعایه محسوب می‌شود. از سوی دیگر بانک مرکزی وظیفه دارد تا به مدت یک سال پس از لازم الاجرا شدن آن در خصوص چک‌های الکترونیکی اقدامات لازم را انجام دهد و در زمینه دستورالعمل‌های لازم اقدام نماید.

چک‌های صادر عهده بانک‌هایی که در داخل کشور مطابق با قوانین ایران دایر می‌‌شوند و همینطور در خارج از کشور نیز شعب آن‌ها در حکم اسناد لازم الاجرا قرار می‌گیرد و دارنده چک با عدم دریایت قسمتی از وجه خود مواجه می‌شود، این امکان را دارد تا مطابق با قوانین مربوط به اجرای اسناد زمسی وجه چک، آن و یا قسمتی از پول دریافت‌نشده خود را از صادرکننده وصول نماید.

دارنده چک برای صدور اجرای باید عین چک و همینطور گواهی‌نامه مذکور را به اجرای ثبت اسناد محل تحویل دهد و به عبارتی تسلیم کند. در صورتی اجرای ثبت اقدام به صدور دستور اجرا می‌کند که امضای چک مطابق با امضای صادر کننده در بانک از سمت بانک گواهی شده باشد.

در کتاب قانون صدور چک به صورت کامل، تبصره‌های موجود در زمینه چک بررسی شده است؛ ازاین رو با مطالعه این کتاب می‌توانید به خوبی به قوانین مربوط به آن اشراف یابید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب: کتاب قانون صدور چک

نویسنده: نادر دهقان دهنوی، محمدرضا سلطانی

ناشر چاپی: انتشارات قانون یار

سال انتشار: 1397

تعداد صفحات 30

برای دانلود کتاب قانون صدور چک می‌توانید همین حالا از طریق این صفحه از سایت افکار مثبت اقدام کرده و مطالعه این کتاب ارزشمند را آغاز کنید.

نظرات (0)
0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب قانون صدور چک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن