پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

( در هیچ کجا نوشته نشده که کتاب ها باید روی درختان مرده چاپ شوند این مطلب برای کسانی است که کتاب فیزیکی دوست دارند )

کتاب ضوابط عدالت استخدامی در حقوق اداری ایران و فرانسه

نام نویسنده: شاهرخ نیک نام

انتشاراتی : قانون یار

قیمت : 25,000 تومان

قبل از خرید گوش دهید

توضیحات

در صورتی که می‌خواهید با مفهوم عدالت استخدامی آشنا شوید و از ضوابط آن مطلع گردید، کتاب ضوابط عدالت استخدامی در حقوق اداری ایران و فرانسه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این کتاب نوشته شاهرخ نیکنام می‌باشد که به خوبی برابری حقوق شهروندان و همینطور عدم تبعیض برای آن‌ها را بررسی می‌کند. مردم در برابر سازمان‌های عمومی و دولتی دارای حقوق هستند و مهمترین حقوق اداری آن‌ها تحقق و نظام عدالت اداری است. با مطالعه این کتاب می‌توانید در زمینه مذکور تحقیق نمایید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

درباره کتاب ضوابط عدالت استخدامی در حقوق اداری ایران و فرانسه

عدالت استخدامی از شقوق عدالت اداری محسوب شده و شامل حقوق و تکالیف مساوی، فرآیند استخدام در قالب شرایط و برابری فرصت‌ها می‌باشد. عدالت اداری لازم به شرایطی است که از آن‌ها می‌توان به مفهوم کنترل قضایی و حاکمیت قانون اشاره کرد. عدالت استخدامی در زمینه‌هایی همچون اسناد بین المللی حقوق بشر رسمی بوده و در نظام داخلی کشورها قابل توجه است.

قانون مدیریت خدمات کشوری در این راستا به عنوان قانون عام استخدامی در ایران شامل سه اصل برابری، شایسته سالاری و انضباط استخدامی می‌باشد. در قیاس نظام حقوق اداری در یک نگاه تطبیقی می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که با وجود تصریح در قانون مدیریت خدما کشوری، برخی از قوانین استخدامی و حمایت از برخی از گروه‌ها همانند زنان، معلولان و قانون مدیریت خدمات کشوری جایگاه این اصول را تضعیف کرده است.

کتاب ضوابط عدالت استخدامی در حقوق اداری ایران و فرانسه

جهت تامین عدالت استخدامی و همینطور رفع کاستی‌ها، لازم است تا گروه‌های در معرض تبعیض همچون معلولان، اقلیت‌های مذهبی و زنان مورد حمایت جدی‌تری قرار بگیرند. این حمایت در نظام حقوقی فرانسه نیز در نظر گرفته شده است و برای این منظور شورای دولتی این اصول را در دادگاه عام اداری مورد توجه قرار داده است. همچنین از مزایای دیگر نیز می‌توان به برخی از گروه‌ها همانند ایثارگران و خانواده‌های شهدا اشاره کرد که باید به گونه‌ای تدوین شوند که ناقض اصل کلی عدالت در استخدام نباشد.

در کتاب ضوابط عدالت استخدامی در حقوق اداری ایران و فرانسه به این موارد اشاره شده است که در قوانین استخدامی ایران برای ورود زنان به خدمت، تبعیض مثبتی در نظر گرفته نشده است. آن‌ها در برخی از آزمون‌های استخدامی از حق استخدام محروم بوده و در مقایسه با مردان از حق بسیار کمتری برخوردار هستند. همچنین دسترسی به قسمتی از مشاغل عمومی به خصوص در زمینه سیاسی در ایران دارای محدودیت‌های قانونی و شرعی می‌باشد.

معاون رئیس جمهور در این رابطه در امور زنان در رابطه با فرصت‌های سیاسی و اقتصادی در بین 136 کشور اینطور بیان می‌کند که اگر تبعیض مثبت به نفع این گروه مورد بررسی قرار نگیرد و به نفع آن‌ها در نظر گرفته نشود، امکان حضور زنان در پست‌های بالا وجود نخواهد داشت. برای خارج شدن از این شرایط برخی از افراد مسئله ورود زنان به مشاغل سیاسی را مطرح کرده‌اند.

قوانین استخدامی در مورد شرایط کاری بعضی از امتیازات برای زنان وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به عنوان تبعیض مثبت در نظر گرفت. از این شرایط می‌توان به قانون خدمت نیمه وقت این گروه اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه

کلیات و مفاهیم پژوهش

اصول حاکم بر استخدام در نظام حقوقی ایران و فرانسه

تضمین قضایی عدالت استخدامی در رویه قضایی ایران و فرانسه

منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام: کتاب ضوابط عدالت استخدامی در حقوق اداری ایران و فرانسه

نویسنده: شاهرخ نیکنام

ناشر چاپی: انتشارات قانون یار

تعداد صفحات: 124

زبان: فارسی

کتاب ضوابط عدالت استخدامی در حقوق اداری ایران و فرانسه به خوبی می‌تواند پاسخگوی سوالات و ابهامات شما در زمینه مسائل استخدامی باشد. شاهرخ نیکنام نویسنده این کتاب است که موارد فوق را به خوبی در این کتاب مورد بررسی قرار می‌دهد.

برای دانلود و مطالعه این کتاب می‌توانید همین حالا از طریق این سایت اقدام کنید. افکار مثبت امکان دسترسی به این کتاب را به راحت ترین شکل ممکن برای شما فراهم کرده است.

 

نظرات (0)
0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب ضوابط عدالت استخدامی در حقوق اداری ایران و فرانسه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن