پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

( در هیچ کجا نوشته نشده که کتاب ها باید روی درختان مرده چاپ شوند این مطلب برای کسانی است که کتاب فیزیکی دوست دارند )

کتاب دادستان و وظایف و اختیارات وی در امور حسبی

نام نویسنده: هاشم امامی

انتشاراتی : قانون یار

قیمت : 25,000 تومان

تعداد بازدید: 49 نفر

برای دانلود و خواندن هر کتاب بصورت آنلاین از سایت و بصورت آفلاین از اپلیکیشن بصورت رایگان استفاده فرمائید.

توضیحات

این کتاب به بررسی تقسیمات و تشکیلات دادسرا می‌پردازد و به وضوح وظایف عمومی و اختیارات دادستان را از جنبه‌های مختلف شرح می‌دهد. کتاب دادستان و وظایف و اختیارات وی در امور حسبی به قلم هاشم امامی به خوبی به وظایف و حدود اختیارات دادستان می‌پردازد و مواردی از قبیل امین و تضمین‌های کیفری، غایب مفقودالاثر و حقوقی اعمال اولیای و سرپرستان محجور را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر به مطالعه کتاب‌هایی در زمینه حقوق علاقمند هستید و یا می‌خواهید اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهید، مطالعه کتاب مذکور را به شما توصیه می‌کنیم. برای دانلود این کتاب نیز می‌توانید از طریق همین صفحه اقدام فرمایید.

درباره کتاب دادستان و وظایف و اختیارات وی در امور حسبی

امروزه تمامی جوامع به مقررات جامع و واضحی در رابطه با سیاست‌های داخلی و همینطور خارجی نیاز دارد؛ چرا که ارتباط شهروندان و دولت‌مردان باعث شده است که زندگی مردم شکل دیگری به خود بگیرد و پدیده‌های اجتماعی و سیاسی جدیدی ایجاد شوند. از طرفی داوری در بین مردم امری روشن تلقی شده و ابهام قوانین باعث اختلال در حرکت جامعه می‌شود و می‌توانند مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

سیستم اداره کننده برای جامعه و مردم می‌تواند دشواری‌هایی را به دنبال داشته باشد که سبب توقف جامعه گردد. لازم به ذکر است که برای ایجاد نظم و امنیت در هر جامعه‌ای نیاز به پیروی از ضوابط و معیارهای لازم خواهد بود. همچنین عدم این ضوابط و اجرایی آن‌ها ناامنی و بی‌نظمی را در جامعه به وجود می‌آورد.

در کتاب دادستان و وظایف و اختیارات وی در امور حسبی آمده است که اصل عدالت از مهم‌ترین اهداف حقوقی است که تمامی نظام‌ها در طول تاریخ بر حقوق آن تاکید کرده‌اند. این اصل هم مورد توجه شرایع و مقررات الهی قرار گرفته است و هم پیامبران رسیدن به این هدف را یمی از اهداف عالی خود معرفی کرده‌اند. افزون بر تمامی این‌ها، طرفداران حقوق فطری نیز بر این موضوع تاکید کرده‌اند و حتی در برخی از مکتب‌ها، حقوق فطری را در اصل عدالت خلاصه می‌کنند. با توجه به این موارد در می‌یابیم که این امر تا چه اندازه در جامعه و نزد همگان اهمیت دارد.

حکومت اسلامی نقش مهمی را در برقراری عدالت اجتماعی ایفا می‌کند، به‌طوری که موظف است در برابر حقوق افراد دفاع کرده و به صورت واضح موضع خود را مشخص کند. در عدالت اجتماعی مراعات حقوق تمامی افراد مهم شمرده می‌شود و در صورتی که کسی با توجه به امکانات خود تکامل پیدا کند، تامین امکانات برای افراد دیگر نیز به همان میزان اهمیت دارد. به عبارت دیگر در یک جامعه تمامی افراد باید از میزان نسبی امکانات برخوردار باشند تا بتوانند با استفاده از آن‌ها امکان کار، امکان کسب هنر، امکان تحصیل و کسب درآمد را فراهم کنند.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

ارث یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث انتقال قهری مالکیت می‌شود و ملک را به مالکین شخص در می‌آورد. اسباب تملک با توجه به ماده 140 قانون مدنی به چهار شکل مشخص می‌شود که یکی از آن‌ها ارث نام دارد.

سندی که در دست وارث قرار دارد، تصدیق انحصار وراثت را مشخص می‌کند که با توجه به آن اموال متوفی را به وارث می‌دهند. در ماده 12 قانون ثبت نیز آمده است که ملکی که با توجه به قانون در املاک به ثبت برسد، مالک آن در نزد دولت کسی شناخته می‌شود که ملک به نام او ثبت شده باشد و یا کسی که ملک به او انتقال یافته باشد.

انتقال مالکیت در دفاتر املاک و تصدیق انحصار وراثت برخلاف واقع وارث قلمداد می‌شود و برای این مورد نیز مقررات کیفری در نظر گرفته شده است.

فهرست مطالب کتاب دادستان و وظایف و اختیارات وی در امور حسبی

مقدمه

فصل اول: بررسی تشکیلات و تقسیمات دادسرا

فصل دوم: وظایف دادستان در امور حسبی مربوط به ولایت

فصل سوم: وظایف دادستان، غایب مفقودالاثر، تضمین‌های کیفری اعمال اولیای و سرپرستان محجور

فهرست منابع

ضمائم

جهت دسترسی به این کتاب همانند هزاران کتاب دیگر می‌توانید از طریق سایت افکار مثبت اقدام فرمایید.

نظرات (0)
0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب دادستان و وظایف و اختیارات وی در امور حسبی”
استعلام محصول

استعلام محصول

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن