پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

( در هیچ کجا نوشته نشده که کتاب ها باید روی درختان مرده چاپ شوند این مطلب برای کسانی است که کتاب فیزیکی دوست دارند )

کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص

نام نویسنده: میلاد حسین تبار

انتشاراتی : قانون یار

قیمت : 25,000 تومان

تعداد بازدید: 17 نفر

تلگرام
واتساپ

قبل از خرید گوش دهید

توضیحات

در کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص عقد در شرع و همینطور اصطلاح حقوقی آن، ایجاب و قبول در قانون مدنی، ماهیت اجاره اشخاص، تعریق قرارداد کار، حداقل و حداکثر مدت اجاره و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد. کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص نوشته‌ی فرزاد صفری و میلاد حسین تبار است که به مسائل حقوقی اجاره اشخاص می‌پردازد. همانطور که می‌دانید مشارکت و تعامل یکی از لازمه‌های زندگی بشر محسوب می‌شود. در صورتی که به کسب اطلاعات در ارتباط با ماهیت فقهی شراکت علاقمند هستید و یا می‌خواهید در این زمینه تحقیق نمایید، مطالعه این کتاب را به ما توصیه می‌کنیم. برای خواندن این کتاب می‌توانید از طریق همین صفحه از سایت افکار مثبت اقدام نمایید.

درباره کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص

از زمان‌های گذشته تا به امروزه تمامی افراد به انسان‌های دیگر برای رفع نیازهای خود احتیاج داشته‌اند. از این رو یکی از لازمه‌های زندگی، تعامل و مشارکت محسوب می‌شود. رفع نیاز به حدی ضروری است که برخی از افراد برای برآورده کردن نیازهای خود افرادی را اجیر می‌کنند تا نیازهای آن‌ها را برطرف سازند. زیرا کسی از روی لطف و محبت نیاز کسی را برآورده نمی‌کرد.

در کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص به این موضوع می‌پردازد که اجاره اشخاص و ارکان چگونه است و این مورد با هدف آشنایی با انواع اجاره در جامعه کنونی مطرح شده است. همچنین در این کتاب دیگاه فقهی و حقوقی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و به سوالات رایج در این زمینه پاسخ داده می‌شود.

در فصل اول این کتاب عقد اجاره، عقد و دلایل مشروعیت اجاره مورد بحث قرار گرفته است. در فصل دوم آن نیز ارکان و ماهیت عقد اجاره اشخاص، شرایط و اجرت طرفین قرارداد مطرح شده است. در فصل سوم مدت اجاره بررسی شده و در فصل آخر آن نیز نهایت قانون کار بیان شده است.

کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص

با قسمتی از کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص همراه باشید:

در این مبحث در ارتباط با تعیین حداکثر مدت عقد اجاره توضیح داده شد که شامل انواع اجاره‌ها از جمله انسان، حیوان و اشیا می‌شود. همچنین این نظریات در ارتباط با اجاره‌ی اشخاص قدری نیز اهمیت دارد. برخلاف سایر اقسام اجاره، آن نوعی که دستخوش تغییر و تحول فراوانی شده است، اجاره‌ی اشخاص است. همچنین گرایش‌های عالی در نزد صاحبان اندیشه نیز برای حفظ آزادی و حرمت انسان باعث شده است تا تدابیری نو در این زمینه اندیشیده شود.

در کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص می‌خوانیم که در زمان‌های گذشته نظام برده‌داری وجود داشته که انسان‌ها را در ردیف اموال قرار می‌داده است. این در حالی است که پیشرفت فرهنگ باعث شد تا به آزادی انسان‌ها بهای بیشتری داده شود که این امر از طریق کنوانسیون‌های بین‌المللی و تنظیم معاهدات صورت گرفت. همچنین این مورد به تدریح در حقوق داخلی کشورها نیز راه پیدا کرد و موجب تدوین قوانین نو و اصلاح مقررات در رابطه با حقوق کار شد. قانون گذار در حقوق ایران نیز همانند سایر نظام‌های حقوقی در این راستا تدابیری را اندیشیده که از آن‌ها می‌توان به موادی 541 در قانون مدنی اشاره کرد.

در ماده 541 آمده است که کارگر تنها می‌تواند برای مدت معینی اجیر شود.

قوانین جزو امری محسوب می‌شوند که تمامی قراردادهای مخالف با این اصول را امری باطل تلقی می‌کند. از این رو هیچ قدرت الزام‌آوری برای آن وجود ندارد. بدین ترتیب در اغلب موارد اجاره افراد باید تحت قوانین کار انجام شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه

فصل اول: کلیات

1-1 عقد

1-1-1 عقد در لغت

1-1-2 عقد در شرع و اصطلاح حقوقی آن

1-2 تعریف اجاره

1-2-1 اجاره در لغت

1-2-2 اجاره در اصطلاح فقه و حقوق اسلامی

1-2-3 تعریف اجاره در قانون

1-2-4 اقسام عقد اجاره

1-2-5 تعریف اجاره اشخاص در فقه و قانون

1 -3 ادله جواز و مشروعیت اجاره در اسلام

1-3-1 آیات

1-3-2 روایت

1-3-3 اجماع

1-3-4 عقل

1-4 تفاوت جعاله و اجاره

فصل دوم: ماهیت اجاره اشخاص

2-1 ماهیت عقد اجاره‌ی اشخاص

اجارۀ اشخاص عقدی است معوض

اجارۀ اشخاص عقدیست تملیکی

و …

نظرات (0)
0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب ماهیت فقهی و حقوقی اجاره اشخاص”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام محصول

استعلام محصول

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای خرید قانونی کتاب به اپلیکیشن افکار مثبت مراجعه بفرمایید

جستجو کردن