پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

( در هیچ کجا نوشته نشده که کتاب ها باید روی درختان مرده چاپ شوند این مطلب برای کسانی است که کتاب فیزیکی دوست دارند )

کتاب از سرگذشت یک علاف

نام نویسنده: یوزف فون آیشندورف

انتشاراتی : روزگار

قیمت : 36,000 تومان

تعداد بازدید: 57 نفر

برای دانلود و خواندن هر کتاب بصورت آنلاین از سایت و بصورت آفلاین از اپلیکیشن بصورت رایگان استفاده فرمائید.

توضیحات

در ابتدای کتاب از سرگذشت یک علاف می­خوانیم: یک بار دیگر در کنار چرخ آسیاب، پدرم با خوشحالی زمزمه و غرغر می‌کرد، برف شلوغ از پشت بام می‌چکید و گنجشک‌ها در حالی که روی آستانه نشسته بودم و خواب را از چشمانم می­پراندم، این‌طرف و آن طرف می‌چرخیدند. دوست داشتم زیر آفتاب گرم شوم. سپس پدرم از خانه بیرون رفت. از سپیده دم در آسیاب جست و جو می­کرد و کلاه شبش، کج روی سرش بود. او به من گفت: “خوب! در آنجا می­نشینی که خودت را آفتاب بگیری، دست و پاهایت را تا حد خستگی دراز می کنی و من را رها می­کنی تا همه کارها را به تنهایی انجام دهم. من دیگر نمی­توانم اینجا به شما غذا بدهم. بهار در دروازه است، به دنیا برو و نان خودت را برای یک بار هم که شده در زندگیت به دست بیاور. برای تهیه این رمان جذاب و خواندنی از طریق لینک اقدام کنید.

من گفتم: «خب، اگر من اهل تنبلی هستم، باید همین­طور باشد ولی من به راه می­افتم و ثروت خود را به دست خواهم آورد. در واقع از رفتن خوشحال بودم، زیرا اخیراً در فکر شروع سفر بودم. می‌توانستم بشنوم که چگونه حاله­ای زرد، که تمام پاییز و زمستان را با ناراحتی به پنجره‌ی ما میکوبید، می­گفت: کشاورز، مرا استخدام کن. کشاورز، مرا استخدام کن. حالا در بهار شیرین با افتخار آهنگ خود را به یک چیز دیگر تغییر داده بود: کشاورز می­تواند کار خود را انجام دهد!

به عبارتی این کتاب از وضعیت پاییز و زمستان و روزمره زندگی، داستانی شنیدنی تعریف می­کند.

یوزف فون آیشندورف نویسنده کتاب از سرگذشت یک علاف

او نویسنده کتاب از سرگذشت یک علاف بود و در سال 1788 در هاله و هایدلبرگ در رشته حقوق تحصیل نموده و سپس تا سال 1813 در وین زندگی کرد و به ارتش پروس پیوست. در سال 1618 او به یک دفتر قضایی در برسلاو منصوب شد و این انتصاب با موارد مشابه در دانزیگ، کونیگزبرگ و برلین دنبال شد. او در سال 1857 در نیس درگذشت. آیشندورف بیشتر به خاطر غزل هایش شناخته می­شود و یکی از بهترین شاعران مکتب رمانتیک آلمانی بعدی است. بسیاری از اشعار او، با تجلیل از حالات طبیعت و زندگی سرگردان، توسط شوبرت به موسیقی در آمد.

او همچنین نمایشنامه‌ها و عاشقانه‌های کوتاهی نوشت که معروف‌ترین آن‌ها Aus dem Leben eines Taugenichts، که در سال 1826 منتشر شد، می­باشد. جوزف کارل بندیکت فریهر فون آیشندورف (متولد 1788 در لوبوتس در ایالت شلزین، درگذشته در سال 1857 در نایس در ایالت شلزین)، یکی از نویسندگان مهم و تأثیرگذار مکتب رمانتیک آلمان است.

یکی از مهم­ترین آثار او که نامش را در ادبیات جهان زنده نگه داشته است، کتاب از سرگذشت یک علاف است. علاوه بر این، فیلمی نیز بر اساس اقتباس آزاد کتاب از داستان یک علف هرز در سال 1973 در آلمان به کارگردانی آقای سلینو بلیویس ساخته شد. همچنین در سال 1978 آقای برنهارد زینکل بر اساس متن داستان، فیلمی رئالیستی ساخت و در همان سال برنده جایزه شد.

بخش‌­هایی از متن رمان

یک روز بعد از ظهر یکشنبه در باغ دراز کشیدم و در حالی که از میان ابرهای آبی تنباکوی پیپم خیره شده بودم، خودم را سرزنش کردم که چرا کار دیگری را انجام نداده‌ام که حداقل می‌توانستم در آن یک نیمه تعطیلات در روز دوشنبه داشته باشم. در همین حال، دیگر بچه‌ها احتمالاً همگی رفته بودند و در بهترین حالت به سالن‌های رقص در حومه شهر نزدیک شده بودند. در آنجا، در نسیم گرم، همه آنها قدم می­زدند. با این حال من در نیزارهای برکه­ای دورافتاده در باغ چمباتمه زدم، مثل آن پرنده­ی منزوی تلخ، خودم را در سوراخ لنگر انداخته و به سمت ساحل حرکت می­دادم. در حالی که زنگ­‌های شب شهر بر فراز باغ می­پیچید و قوها به آرامی به این طرف و آن طرف در کنار من می­چرخیدند، روی آب من در اندوه مرگبار بودم.

زمانی که به ساحل رسیدیم همه پیاده شدند و من متوجه نشده بودم که وقتی آواز می­خواندم، چند نفر از آقایان جوان با نگاه‌­ها و زمزمه‌­های حیله‌­گران‌ه­ای به خانم‌­ها، مرا مسخره کردند. همین­طور که پیش رفت، آقای عینکی دستم را گرفت و چیزی به من گفت، چیزی که حتی به خاطر ندارم و در اطراف من دو خانم بزرگتر با حالتی دلسوزانه من را نگاه کردند.

حمل و نقل
نظرات (0)
0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب از سرگذشت یک علاف”
استعلام محصول

استعلام محصول

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن