پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

( در هیچ کجا نوشته نشده که کتاب ها باید روی درختان مرده چاپ شوند این مطلب برای کسانی است که کتاب فیزیکی دوست دارند )

کتاب زوال دروغگویی

نام نویسنده: اسکار وایلد

انتشاراتی : روزگار

قیمت : 76,000 تومان

تعداد بازدید: 22 نفر

برای دانلود و خواندن هر کتاب بصورت آنلاین از سایت و بصورت آفلاین از اپلیکیشن بصورت رایگان استفاده فرمائید.

توضیحات

کتاب زوال دروغگویی شامل دو مقاله بلند نوشته شده توسط اسکار وایلد است که اولین بار در سال 1891 منتشر شد. در این دو مقاله، اسکار وایلد دیدگاه خود را در مورد رمانتیسم و رئالیسم در قالب گفت و گوی سقراطی ارائه می­دهد، هنر را تعریف می­کند، هنر را نقد می­کند و با نگاهی تاریخی به حوزه هنر و مقایسه چارچوب­‌ها، مفاهیمی چون زیبایی­شناسی و هنر را با معیارهای زمانه خود به چالش می­کشد و بازتعریف می­کند. مطالعه این کتاب به همه علاقه­‌مندان به بررسی، هنر و ادبیات به ویژه با بازگشتی به دوران ویکتوریا در بریتانیا پیشنهاد می­شود.

اسکار وایلد نویسنده کتاب

اسکار وایلد نویسنده کتاب زوال دروغگویی، زاده 16 اکتبر 1854 – درگذشته 30 نوامبر 1900، معروف به هنری اسکار وایلد، شاعر، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس اهل ایرلندی بود.

اسکار وایلد در سال 1854 در شهر دوبلین در خانواده­ای هنرمند به دنیا آمد. پدرش، سر ویلیام وایلد، مردی فرهنگ دوست بود و به عنوان چشم پزشک کار می­کرد. او بعداً چشم پزشک ویژه ملکه شد. ویلیام همچنین یکی از عتیقه‌شناسان برجسته و شناخته شده در ایرلند بود. مادرش جین وایلد، ملقب به اسپرانزا، شاعر معروف و مترجم آثار الکساندر دوما و آلفونس دو لامارتین بود. او شاعری پر از شور ملی بود که در دهه 1840 از آرمان ایرلند علیه انگلستان حمایت کرد. “ویلیام وایلد” برادر اسکار در سال 1853 چشمبه جهان گشود و در سال 1899 در لندن چشم از دنیا فرو بست. اسکار وایلد تحصیلات مبتدی خود را در دهکده­ای در ایرلند شمالی گذراند و در کالج ترینیتی و ماگدالن آکسفورد به تحصیل پرداخت. او در سال 1884 با کنستانس لوید ازدواج کرد. آن­ها دو پسر در سال های 1885 و 1886 داشتند. وایلد شاهزاده شاد و داستان­های دیگری را برای دو پسرش خود نوشت.

بخش‌­هایی از کتاب زوال دروغگویی

در بخش­‌هایی از این کتاب خواهیم خواند:

انحطاط دروغ: یکی از دلایل اصلی حضور پیش پا افتاده و کنجکاو ادبیات عصر ما، بدون شک افول دروغ به عنوان یک هنر و یک لذت اجتماعی است. تاریخ نویسان باستان، افسانه­های دل­پذیر را در قالب حقیقت به ما عرضه می­کردند و داستان نویس امروزی با حقایق تاریکی تحت عنوان افسانه خود را معرفی می­کند. او بر زندگی اصرار می‌ورزد و در نهایت بین دایره‌المعارف‌ها و تجربه شخصی خلق شخصیت‌هایش، از حلقه خانواده یا همسرش، به میدان اصلی می‌رسد.

به غیر ازین موارد، ضرری که از این آرمان­‌های غلط به ادبیات عصر ما می­رسد به راحتی قابل محاسبه نمی­باشد. مردم در مورد یک دروغگو بی­خیال حرف می­زنند، همانطور که در مورد یک شاعر انجام می­دهند. اما در هردو تا از آن­ها اشتباه است. دروغ و شعر هر دو هنر هستند. همانطور که افلاطون گفت، هنرها را نمی­توان از هم جدا کرد. درست مانند نقاشی و مجسمه­سازی، رازهای ظریف این دو هنر نیز نیازمند مطالعه دقیق و بی طرفانه است. شاعر را از موسیقی متمایز کنید.

زیبایی دروغگوی او را از کلام پرمحتوا و آهنگین او می­شناسند و در هیچ یک از این موارد الهام کافی نیست و اینجا نیز مانند هر جای دیگری باید تمرین به تکامل منجر شود. اما در دوران معاصر، از زمانی که سرودن شعر بسیار رایج و دلسرد شده است، هنر دروغگویی تقریباً رسوا شده است. یا با تقلید از بهترین نمونه­‌ها می­توانند به چیزی عالی و شگفت انگیز تبدیل شوند. اما به عنوان یک قاعده، آن­ها به هیچ چیز ختم نمی­شوند. آن­ها حتی در دام بی اهمیتی­های زندگی روزمره می­افتند.

یریل: چیزی در کلام شما هست و شکی نیست که هر چقدر هم که از خواندن یک رمان مدرن لذت ببریم، به ندرت از بازخوانی آن لذت هنری می­بریم؛ اگر کسی از خواندن و بازخوانی یک کتاب لذت نمی­برد. ، اصلا بهتر است آن را نخواند اما نظر شما در مورد بازگشت به زندگی و طبیعت چیست؟ این دارویی است که همیشه به ما توصیه شده است.

ویویان: این موضوع در قسمت­های بعدی مقاله مورد بحث قرار می­گیرد، اما من اکنون آن را می­خوانم: فریاد کلی زمانه ما این است؛ به زندگی و طبیعت برگردیم. هنر را برای ما از نو خلق می­کنند و خون را در رگ­های آن جاری می­کنند. پاهایش را محکم می‌کنند و دوباره به دستانش نیرو می‌دهند. اما افسوس! طبیعت همیشه در پس زمان است و همینطور است؛ برای زندگی از بین رفتنی که می­خواهد هنر را ببلعد، دشمنی که خانه اش را بی ثمر می­کند.

حمل و نقل
نظرات (0)
0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب زوال دروغگویی”
استعلام محصول

استعلام محصول

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن