پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

کتاب مزرعه حیوانات ترجمه امیر امیرشاهی

کتاب مزرعه حیوانات ترجمه امیر امیرشاهی

کتاب مزرعه حیوانات یکی از آثار شاخص جرج اورول، روزنامه‌نگار و نویسنده معروف قرن بیستم که توسط امیر امیر‌شاهی ترجمه شده است. داستان این کتاب درباره گروهی شجاع از حیوانات اهلی که طی یک اقدام انقلابی و آرمان‌گرایانه، اداره مزرعه را به دست می‌گیرند تا رفاه، برابری و عدالت را در آن برقرار سازند. جالب است بدانید که اورول کتاب مزرعه حیوانات را طی جنگ جهانی دوم نوشت؛ این اثر به صورت غیرمستقیم به شرایط حاکم بر شوروی سابق نیز اشاره دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی کتاب مزرعه حیوانات ترجمه امیر امیرشاهی بپردازیم؛ لطفا تا انتهای این مطلب همراه باشید.

درباره کتاب مزرعه حیوانات

در کتاب مزرعه حیوانات ترجمه امیر امیرشاهی، شاهد اتفاقات جالب خواهیم بود. اما با وجود این انقلاب شجاعانه و عظیم، زندگی سایر حیوانات تا آن‌جا که یادشان بود همان بود که همیشه بود و تغییری در آن بوجود نیامده بود و معمولا گرسنه بودند، روی مشتی کاه می‌خوابیدند، از استخر آب می‌نوشیدند، در مزرعه سخت کار می‌کردند، در زمستان از سرما و در تابستان از حشرات در رنج بودند. آن‌هایی که سنشان بیشتر و پیرتر بودند، گاهی تلاش می‌کردند به یاد بیاورند که اوایل انقلاب هنگامی که آقای جونز تازه اخراج شده بود اوضاع از امروز بهتر بود یا خیر؛ اما چیزی به خاطرشان نمی‌آمد و انتخابی نداشتند که زندگی جدید خود را با زندگی قبلی مقایسه کنند. تنها بنجامین ادعا داشت که جزئیات زندگی‌اش را به یاد می‌آورد و می‌داند که همه چیز همان است که همیشه بوده و بعدها نیز به همین شکل خواهد ماند.

کتاب مزرعه حیوانات ترجمه امیر امیرشاهی

بخش‌هایی از کتاب مزرعه حیوانات ترجمه امیر امیرشاهی

بر اساس کتاب مزرعه حیوانات ترجمه امیر امیر شاهی، هرچه زمستان پیش می‌رفت، مزاحمت‌های مالی زیادتر می‌شد. هرروز دیر به سرکار می‌آمد و ‌بهانه‌اش هم این بود که خواب مانده است، و با آنکه اشتهایش خوب بود از دردهای مرموزی شکوه می‌کرد، و به‌کوچکترین بهانه دست از کار می‌کشید و می‌رفت کنار استخر و با طرز احمقانه‌ای به‌تصویرش در آب خیره می‌شد. حرف‌های جدی‌ و شایعات هم در میان بود. روزی که مالی به آرامی در حیاط قدم می‌زد و با دم بلندش ور می‌رفت و ساقه یونجه‌ای را می‌جوید، کلوور او را کنار کشید و به او گفت مالی مطلب مهمی وجود دارد که باید با تو در میان بگذارم. امروز صبح من دیدم که تو به ‌آن طرف پرچین که حد فاصل مزرعه ما و فاکس‌وود است نگاه می‌کردی و یکی از آدم‌های پیل‌کینگتن، سمت دیگر پرچین ایستاده بود. با آنکه راه دور بود، من یقین دارم که دیدم او با تو حرف می‌زد و تو به ‌او اجازه دادی که پوزه‌ات را نوازش کند. مالی برای انجام این کارت چه توضیحی داری؟

مالی در صورتی‌که سم بر زمین می‌کوبید و به ‌اطراف می‌جست فریاد کشید، پوزه مرا نوازش نکرد! من چنین کاری نکردم! اصلا حقیقت ندارد!

مالی! به‌چشم من نگاه کن، قسم می‌خوری که آن مرد دست به‌پوزه‌ات نکشید؟

مالی تکرار کرد، حقیقت ندارد اما نتوانست به‌چشم کلوور نگاه کند و بعد هم به سمت مزرعه رفت.

فکری به‌خاطر کلوور رسید و بدون ‌آنکه به‌کسی چیزی بگوید، به‌آخور مالی رفت و با سمش کاه را زیرورو کرد و زیر کاه چند حبه قند پنهان شده بود.

بعد از گذشت حدود دو الی سه روز، مالی ناپدید و گم شد و تا چندین هفته از او خبر و اثری نبود، تا آنکه دسته‌ای از کبوتران گزارش دادند که او را آن سمت ولینگدن جلوی در میخانه‌ای دیده‌اند که بین مال بندهای ارابه سیاه و قرمزی ایستاده و مرد سرخ‌چهره چاقی که شلوار زشتی پوشیده بود و شبیه مهمان‌خانه‌چی‌ها بود دست به‌پوزه‌اش می‌کشید و قند دهانش می‌گذاشت.

مطالعه کتاب مزرعه حیوانات برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

کتاب مزرعه حیوانات ترجمه امیر امیرشاهی را برای افرادی که به خواندن رمان‌های خارجی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

سخن پایانی

کتاب مزرعه حیوانات اثری از جورج اورول است که یکی از معروف‌ترین و تاثیرگذارترین کتاب‌های قرن بیستم بوده که به صورت کامل حکومت کمونیستی را برای مخاطبان شرح می‌دهد. موضوع این کتاب داستان درباره جمعی شجاع از حیوانات اهلی که طی یک اقدام انقلابی، اداره مزرعه را به دست می‌گیرند تا رفاه، برابری و عدالت را در آن برقرار سازند. در این مقاله به معرفی کتاب مزرعه حیوانات ترجمه امیر امیرشاهی پرداخته شده؛ جهت دانلود کتاب می‌توانید از همین صفحه اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن