پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب مفهوم صلح و امنیت بین‌ الملل

معرفی کتاب مفهوم صلح و امنیت بین‌الملل

کتاب مفهوم صلح و امنیت بین‌الملل اثری از دکتر حمید علیخانی است. وی در این کتاب به سوالاتی‌ مانند مفهوم و ماهیت صلح در چیست؟ چگونه به‌وجود می‌آید؟ چگونه از بین می‌رود؟ به بررسی و مفهوم این سوالات در قرن 21 پرداخته است و آن را مورد بررسی قرار داده است. در این مقاله قرار است به معرفی کتاب مفهوم صلح و امنیت بین‌ الملل بپردازیم.

درباره‌ی معرفی کتاب مفهوم صلح و امنیت بین‌ الملل

در خصوص معرفی کتاب مفهوم صلح و امنیت بین‌الملل باید اشاره داشت که هر آنچه تا کنون ضامن بقای آدمی در طول تاریخ بشر بوده است، رشد آگاهی بوده و رشدی که در خط‌های افقی و رو به جلوی تاریخ بوده است. البته لازم به ذکر است که در نظامی آزاد، به اصل وحدت و اصالت جامعه رسیده که این موضوع باعث ایجاد عدالت فردی و اجتماعی شده است. در واقع ما با ترسیم هرمی که اصلاح آن به ترتیب نوک هرم آزادی، اجتماع و عدالت است، در ارتباطات و کسب آگاهی به صلح جاوید و اصولی می‌رسیم. در دنیای امروزی بنابر اراده‌ی تابعان حقوق بین‌المللی، یک بروکراسی در حال رشد به تعریف در آمده است که تهدید و نقض صلح در چهارچوب آن تعریف می‌شود. در پایان راهکارهای عملی و کارا برای به وجود آمدن صلح، ارائه می‌گردد.

برای ایجاد صلح جاوید باید آزادی و ارتباطات را تا حد زیادی افزایش داد و آن را جزئی از حق و حقوق‌های اولیه بشر و از قواعد امره حقوق بین‌الملل دانست. آن چیزی که واژه صلح را تسریع می‌کند، همین برخورد ملت‌ها و ایجاد آگاهی است. در قرن 21 مسئله‌هایی مانند صلح و امنیت بین‌المللی، دارای اهمیت خاص و ویژه‌ای است و با جنگ‌هایی که در ابتدا این قرن رخ داده اهمیت این پژوهش را بیشتر از گذشته آشکار می‌کند. از آن‌جایی که نظام بین‌المللی در این قرن تحت تاثیر مواردی مانند از پا افتادن و رنگ باختن ناسیونالیسم‌های رادیکال و نیل به سوی امنیت حقوقی و ساختارگرایی در حقوق بین‌المللی و در هم تنیدگی و همگام سازی قوانین و حتی مبانی اعتقادی اوج گرفته، جامعه جهانی را متوجه این امر کرده است که “صلح به از جنگ و داوری” از همین جهت تمامی اعضای جامعه بین‌المللی خود را ملزم به فیصله مسالمت آمیز اختلافات خود با یکدیگر نموده‌اند.

در حالی که تحول مفهوم امنیت همچنان ادامه‌دار است و عملیات حفظ صلح بیشتر و بیشتر رو به رشد و گسترش است، سیستم به طور فراینده‌ای برای مقابه با تهدیدها و ثبات در جهان تلاش می‌کند. پس از این رو برای روشن شدن بیشتر موضوع در مورد زمینه‎های توجیهی صلح در قرن 21 در خصوص اینکه آیا در حقیقت مشکلات حفظ صلح و چند بعدی و محدود به نقص‌های فنی و اداری است که می‌توان از طریق تنظیمات سازمانی اصلاح شود یا با مسائل اساسی تطبیقی امنیت و تحول مفهوم آن در جهانی سازی دنیای ما و رشد آگاهی و خرد جمعی که موجب باز تعریف و ارزش‌ها و هدف‌های جامع بشری شده است. در بخش‌هایی از این کتاب آمده است که صلح متضاد جنگ است و در بیانی دیگر صلح برخاسته از نظمی آرام و عادلانه است. به هر چیزی مانند حالت یکپارچه یا انسجام که در آن همبستگی، ارضای نیازها در کار و احترام متقابل است.

خواندن معرفی کتاب مفهوم صلح و امنیت بین‌ الملل برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

در خصوص معرفی کتاب مفهوم صلح و امنیت بین‌ الملل به قلم دکتر حمید علیخانی، برای آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به گسترش اطلاعات عمومی در زمینه‌های حقوقی و آن افرادی که رشته دانشگاهی آن‌ها حقوق و علم سیاسی است و افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های حقوقی دارند، پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی

معرفی کتاب مفهوم صلح و امنیت بین‌ الملل به قلم دکتر حمید علیخانی، به برخی از سوالاتی مانند مفهوم صلح چیست و چگونه به دست می‌آید و چگونه از بین می‌رود پرداخته است. همچنین این نویسنده در این کتاب با قلم و نگارش ساده‌ای که دارد، مفاهیم کتاب برای مخاطبان بسیار ساده و قابل فهم است. در این مقاله به معرفی کتاب مفهوم صلح و امنیت بین‌الملل پرداخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن