پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی

معرفی کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی

کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی اثری از روح الله سعادتی راد است. وی در این در کتاب می‌گوید شرایط‌های لازم و مهم برای مطالبه خسارت در مسئولیت‌های قهری و قراردادی را، قابلیت پیش بینی ضرر معرفی می‌کند و این در حالی است که در حقوق کشور ایران حکم صریحی در خصوص قابلیت پیش بینی ضرر مقرر و بیان نشده است. در این مقاله قرار است به معرفی کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی بپردازیم لطفا تا آخر این مقاله همراه ما باشید. برای تهیه این کتاب از طریق این لینک اقدام فرمایید.

درباره‌ی کتاب معرفی کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی

در کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی به قلم روح الله سعادتی راد، گفته شده است که یکی از شرایط‌های لازم برای مطالبه خسارت در برخی از نظام‎‌های حقوقی، آن است که ضرر را قابل پیش بینی خوانده است و بر اساس همین نظریه، فقط خساراتی که در زمان تشکیل قرارداد پیش بینی شده یا قابل پیش بینی بوده قابلیت مطالبه بودن دارد. در حقوق برخی از کشورهای جهان مانند فرانسه به موجب ماده 1150 قانون مدنی این کشور مورد پذیرش این نظریه قرار گرفته است. از طرفی در نظام حقوقی کامن لا نیز این قاعده به طور وسیع مورد پذیرش قرار گرفته می‌شود. بر اساس ماده 4-4-7 جزو اصول قراردادهای تجاری بین المللی، متهعد تنها مسئول خسارتی است که پیش بینی می‌کرده یا به طور متعارف قابل پیش بینی بوده است. از طرفی در ماده 503-9 اصول حقوق قراردادهای اروپا نیز این نظریه به صورت صریح مورد پذیرش واقع شده است.

از نظر برخی از حقوقدان‌ها، نظریه قابل پیش بینی بودن ضرر مبتنی بر قاعده تقلیل خسارت است و در محاسبه خسارات، قاعده تقلیل خسارت اساسا جنبه‌ای از نظریه قابلیت پیش بینی ضرر است. نظریه‌های قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی به این معنی است که متعاقدین فکر می‌کنند که خواهان اقدامات مناسب را برای کم شدن و کاستن از خسارات وارده هستند. بر اساس این نظریه، در زمان انعقاد قرارداد خوانده شده می‎تواند تصور کند که اگر او قرارداد را نقض کند، طرف دیگر قرارداد احتمالا درخواست میزان خسارت معینی به میزان X خواهد شد. اما اگر طرف دیگر قرارداد، اقدامات لازم و متناسب را پس از نقض تعهد انجام دهد، میزان آن خسارت را می‌تواند کاهش دهد و در نتیجه خساراتی که پیش بینی خواهد شد، خسارات وارده منهای خسارت تقلیل یافته خواهد بود. پس از این جهت به موجب این عقیده چون انجام دادن اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود یا توسعه خسارت توسط خواهان یا زیان دیده، امری قابل پیش بینی به حساب می‌آید و در نتیجه خسارت قابل تقلیل برای قراردادهای قابل مطالبه بودن بسیار دور و بعید است. در خصوص معرفی کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی باید گفت که این کتاب شامل فصل‌های زیادی در خصوص معرفی انواع نظریه‌ها در خصوص قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی است که علاوه بر بررسی کردن این موضوع در حقوق ایران، سایر کشورهای دیگر را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی به قلم روح الله سعادتی راد، برای آن دسته از افرادی که داوطلب آزمون‌های حقوقی، دانشجوی رشته‌های حقوق و علوم سیاسی و اشخاصی که علاقه زیادی به گسترش اطلاعات عمومی خود در حوزه‌های مختلف هستند، پیشنهاد می‌شود. طبق معرفی کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی می‌توانید برای دانلود این کتاب از همین صفحه اقدام به دانلود آن کنید.

روح الله سعادتی راد، نویسنده کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی

روح الله سعادتی راد، نویسنده، مترجم و وکیل است. او در زمینه منتشر کردن کتاب‌های حقوقی در فعالیت بوده و یکی از کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر کرده، کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی است. در این مقاله به معرفی کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی پرداخته ایم.

سخن پایانی

کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی به قلم روح الله سعادتی راد است که ما را شرایط‌های لازم برای مطالبه خسارت در مسئولیت‌های قراردادی و قهری آَشنا می‌کند. در این مقاله به معرفی کتاب قابلیت پیش بینی ضرر در مسئولیت غیر قراردادی پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن