پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب طرح بخشش جرائم بر کاهش معوقات بانک قوامین

معرفی کتاب طرح بخشش جرائم بر کاهش معوقات بانک قوامین

نویسنده کتاب طرح بخشش جرائم بر کاهش معوقات بانک قوامین؛ محمد زرنگ می‌باشد. وی در این کتاب که آیا تاثیر طرح بخشش جرائم بر کاهش مطالبات معوق بانک‌های قوامین استان کهگیلویه و بویراحمد در حد مطلوب است یا خیر را به طور قالب پژوهشی مورد بررسی قرار می‌دهد. در این بلاگ به معرفی کتاب طرح بخشش جرائم بر کاهش معوقات بانک قوامین می‌پردازیم. برای خرید کتاب طرح بخشش جرائم بر کاهش معوقات بانک قوامین میتوانید با کلیک بر روی این لینک اقدام کنید.

معرفی کتاب طرح بخشش جرائم بر کاهش معوقات بانک قوامین

به طور کل تاخیر در اداری بدهی‌ها و همینطور تعهدات بانکی از مهم‌ترین مسئله‌ها می‌باشد که به اندازه کم و بیش در هر نظام اقتصادی می‌توان مشاهده نمود. البته علت‌های گوناگونی برای این تاخیر قابل بیان است. اعسار و ناتوانی، سهل انگاری، تخلف جهت استفاده بیشتر از منابع و کسب سود بالاتر، طولانی مدت شدن روند به نتیجه رسیدن طرح‌های اقتصادی و همچنین به عقب افتادن بازدهی طرح‌ها، عدم ادای بدهی کسانی که شخص بدهکار از نظام بانکی بدهکار می‌باشند، تغییرات ناگهانی شرایط تجاری، اقتصادی، قانونی و سیاسی که همگی از موجبات تأخیر در بازپرداخت مطالبات بانکی می‌باشند.

در واقع اخذ جریمه دیرکرد بازپرداخت تسهیلات بانکی اعم از موضوعات حاشیه‌ساز و جنجالی در دوران بعد از انقلاب به حساب می‌آید. البته با وجود اظهارنظرها و موضوعات زیاد فقهی، حقوقی و اقتصادی حول مبحث، هنوز این امر قابل مناقشه و دارای ابهام می‌باشد. همانطور که در متن فوق بیان شد این کتاب در قالب مطالعه‌ی موردی بانک‌های قوامین استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخته شده است. فصل اول کلیات پژوهش مشمول بیان مسئله، ضرورت و اولویت تحقیق، اهداف و فرضیات تحقیق، تعریف متغیره، قلمرو زمانی و مکانی و همینطور نحوه تحقیق می‌باشد. در ابتدای فصل دوم مبانی نظری تحقیق، بخش دوم پیشینه پژوهش و در بخش سوم معرفی شرکت بیان شده است. البته فصل سوم حاوی روش‌های آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل تحقیق می‌باشد. در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل مطلب‌های با به کارگیری از نرم افزارهای 20 SPSS نیز پرداخته می‌شود. فصل پنجم هم شامل نتیجه‌گیری، پیشنهادات و محدودیت‌های تحقیق است. در این فصل ضمن بیان مسئله و مهم و همینطور ضروری بودن پژوهش، کلیاتی از پژوهش دارای اهداف پژوهش، فرضیه‌های پژوهش و تعریف نظری و عملیاتی واژه‌ها به طور تخصصی نیز بیان می‌شود.

همانطور که اطلاع دارید صنعت بانک‌داری در ایران در سال‌های اخیر بسیار مورد تغییر واقع شده است. علاوه بر فشارهای رقابتی در خدمات، به صورت احص صنعت بانک‌داری اخیرا از موج شدید رقبای نو ظهور بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی تغییر در حداقل میزان و کفایت سرمایه، ممنوعیت سرمایه‌گذاری مستقیم و همچنین افزایش میزان اندوخته و سایر تاثیر پذیرفته است. در واقع این وضعیت، فشارهای مضاعفی را به سیستم بانکی برای بهتر شدن عملکردشان تحمیل کرده است. تحلیل و بررسی‌های مورد نظر نشان می‌دهند که علاوه بر این فشارها، عدم پرداخت به موقع اقساط که ناشی از پاره‌ای علل جدا یا بهم پیوسته می‌باشد، صنعت بانک‌داری را با خطرهای زیادی مواجه نموده است. بدون تردید از پراهمیت‌ترین چالش‌های پیش روی بانک‌ها، افزایش مطالبات سررسید گذشته و همینطور معوق بانکی می‌باشد که مانند توده‌ای منجمد سد راهی فراروی کارایی و اثربخشی نظام بانکی می‌باشد. بانک‌های قوامین استان کهگلیویه و بویراحمد نیز طی چندین سال گذشته با سیر فزاینده مطالبات معوق مواجه بوده است که محصول شرایط خاص اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از یک سمت و پرداخت تسهیلات غیرواقعی و غیر کارشناسی از سمت دیگر می‌باشد

در قسمتی از معرفی کتاب طرح بخشش جرائم بر کاهش معوقات بانک قوامین به موارد زیر اشاره شده است:

اگر مجموعه عملیات بانکی را در یک تقسیم‌بندی کلی و ساختاری به دو قسمت (جذب منابع) و (اعطای تسهیلات) تقسیم کنیم، آنگاه نیز می‌توان بیان کرد که موفقیت و بهره‌مندی حقیقی که ضامن ادامه حیات و بقای بانک را به همراه داشته و همچنین مستلزم طراحی و اجرای یک سیستم خوب اعطای تسهیلات و راهکارهای عملی روشن جهت وصول تسهیلات پرداخت شده در کنار جذب منابع و تجهیز سپرده‌های مردم نیز خواهد بود. توجه داشته باشید که در قسمت جذب منابع، اگر در یک دوره تعیین شده، کلیه هدف‌های تعیین شده محقق نشود، حداقل به همان نسبت با رشد و افزایش هزینه‌ها مخصوصا هزینه‌های عملیاتی مواجه خواهیم بود.

سخن پایانی

در این بلاگ به معرفی کتاب طرح بخشش جرائم بر کاهش معوقات بانک قوامین پرداختیم. این کتاب توسط انتشارات قانون یار منتشر شده است. از شما ممنونیم که تا انتهای این بلاگ همراه بودید. اگر قصد مطالعه کتاب های بیشتری را دارید به راحتی می توانید کتاب مورد نظر خود را دانلود و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن