پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب ضمانت اجراهای قابل استناد در نقض تعهدات منفی قراردادی

معرفی کتاب ضمانت اجراهای قابل استناد در نقض تعهدات منفی قراردادی

نویسنده کتاب ضمانت اجراهای قابل استناد در نقض تعهدات منفی قراردادی؛ علیرضا ابراهیمی می‌باشد که در این کتاب به قوانین حقوقی بین این دو کشور و شرایط و آثار نقض قرارداد بین آن‌ها پرداخته است. در این بلاگ به معرفی کتاب ضمانت اجراهای قابل استناد در نقض تعهدات منفی قراردادی می‌پردازیم؛ لطفا تا انتهای این بلاگ همراه ما باشید  و برای تهیه کتاب ضمانت اجراهای قابل استناد در نقض تعهدات منفی قراردادی نیز میتوانید از این لینک اقدام کنید.

معرفی کتاب ضمانت اجراهای قابل استناد در نقض تعهدات منفی قراردادی

به طور کل موضوع ضمانت اجراهای مقرر در صورت نقض تعهدات قراردادی مبتنی بر عدم تعهد به قرارداد، یکی از مباحث از گذشته مطرح و پرکاربرد در حیطه تعهدات قراردادی می‌باشد و تا به الان پژوهش‌های زیادی به خود دیده است. البته یک پژوهش اندک این مطلب را نمایش خواهد داد؛ اما بایستی فرمود که به اغلب مسائل مربوط به آن تاکنون توجه زیادی قرار نگرفته است و باعث این غفلت نیز این نکته حائز اهمیت می‌باشد که اکثر وجوه مهم تعهدات منفی قراردادی در ارتباط با نحوه‌ی تبلور و همچنین اجرای ضمانت اجراهای نقض قرارداد، در کنار و سایه تعهدات مثبت قراردادی مطالعه شده است و البته ثمره این پژوهش‌ها که به طور عمومی نسبت به تعهدات مثبت انجام شده، به تعهدات منفی نیز سرایت داده شده است.

بهتر است در جریان باشید که همچنین غفلت و بالتبع، احتیاج به جستجوی ضمانت اجراهای قابل استناد مخصوص نقض تعهدات منفی قراردادی، انگیزه علیرضا ابراهیمی برای نوشتن این کتاب شده است. در نظام‌های حقوقی متفاوت، تلاش شده است که با وضع قانون‌ها، شرایط مناسب را جهت ایجاد روابط حقوقی و همینطور استحکام نظم حقوقی جامعه به وجود آورد. البته می‌توان ادعا نمود که تضمین حقوق و تکلیف‌های ناشی از روابط حقوقی و مخصوصا روابط قراردادی، برای ایجاد پشتوانه  جهت رعایت این حقوق و تکالیف، به اندازه واضح بودن اصل خود آن حقوق و تکالیف اهمیت زیادی دارد، اگر مهم‌تر نباشد. با توجه به این موضوع در نظام حقوقی کشور ما، قانون‎‌گذار برای تضمین حقوق طرفین قرارداد در موارد نقض آن‌ها، سلسله ضمانت اجراهایی را در نظر گرفته است.

مطالعه معرفی کتاب ضمانت اجراهای قابل استناد در نقض تعهدات منفی قراردادی

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان، تمامی اساتید، محققان و دانشجویان حوزه‌ی حقوق بین‌المللی و همچنین حقوق مدنی پیشنهاد می‌نماییم. دوستان عزیزی که قصد مطالعه این کتاب را دارند می‌توانند از طریق همین سایت (افکار مثبت) اقدام کنند.

در قسمتی از معرفی کتاب ضمانت اجراهای قابل استناد در نقض تعهدات منفی قراردادی بیان شده:

اولین و اصلی‌ترین ویژگی یک تعهد منفی، نتیجه‌گرا بودن می‌باشد؛ شرح این که در یک تعهد منفی، ثمره مورد نظر متعهدانه، پیش از ایجاد تعهد نیز موجود بوده یا آن که در مواقع اجرای تعهد موجود خواهد شد و همچنین متعهدله قرارداد جهت استمرار و حفظ وضع موجود در زمان اجرای تعهد، تمایل به انعقاد قرارداد و گنجاندن یک تعهد منفی می‌باشد. به طور مثال، در فرضی که شرط عدم ازدواج، به سود کارفرما در عقد استخدام مهماندار هواپیما می‌شود، قصد و نیت کارفرما این است که تجرد مهماندار حفظ شود. همینطور در شرط سکونت زوجه در شهر محل سکونت زوج و همچنین عدم خروج زومه، قصد آن است که زوجه پس از ازدواج در همان شهر محل سکونت زوج بماند. البته در فرض قبلی، امکان دارد هنوز ازدواج صورت نگرفته باشد؛ اما بایستی توجه نمود که پس از ازدواج و زمان اجرای تعهد مزبور، زوجه در محل سکونت زوج قرار گیرد و از زمان عقد نکاح، تعهد ایجاد و وضعیت موجود حفظ شود.

بنابراین مطلق تعهدات منفی و انگیزه اصلی و متعهدله، ناضر به تضمین وضعیت موجود در زمان اجرای تعهد می‌باشد و البته در تعهدات مثبت، وضعیت به طور دیگر است؛ شرح این که متعهد در برخی موارد، در حد وظیفه‌های یک انسان متعارف تلاش در برآورده کردن موضوع تعهد دارد. البته بدون آن که حصول ثمره، شرط انجام تعهد باشد. همانند تعهدات امین درمورد نگهداری مال موضوع امانت (تعهد به وسیله).

سخن پایانی

در این بلاگ به معرفی کتاب ضمانت اجراهای قابل استناد در نقض تعهدات منفی قراردادی پرداختیم؛ این کتاب توسط انتشارات قانون یار منتشر شده است. از شما تشکر می‌کنیم که تا انتهای این بلاگ همراه ما بودید. برای مطالعه کتاب‌های بیشتر می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن