پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب حقوق خانواده کاربردی (ماهوی)

معرفی کتاب حقوق خانواده کاربردی (ماهوی)

نویسنده‌های کتاب حقوق خانواده کاربردی (ماهوی)، میرحیدر میرنقی‌زاده و اکبر صفوی می‌باشند که ایشان در این کتاب به بررسی و انضمام نکته‌های کاربردی و کلیدی نمونه آرای قضای دعاوی خانوادگی، موضوع‌های حقوق خانواده با توجه به قانون‌های حمایت خانواده در گفتارهای مستقل پرداخته‌اند؛ همچنین ضمن معرفی نکات کاربردی و توضیحات علمی در ذیل هر گفتار جهت آشنایی و مورد استفاده مخاطبان به خصوص قضاوت، وکلا و دانشجویان حقوق، نمونه‌هایی از آراء و قرارهای قضایی مشابه نیز دخیل شده است. در این بلاگ قصد داریم به معرفی کتاب حقوق خانواده کاربردی (ماهوی) بپردازیم؛ لطفا تا انتهای این بلاگ همراه ما باشید.

معرفی کتاب حقوق خانواده کاربردی (ماهوی)

همانطور که می‌دانید اهمیت و ارزش خانواده و اثر انکارناپذیر آن در سلامت فرد و اجتماع منجر به هر یک از علوم مختلف از دیدگاه خاص و ویژه‌ی خود به آن بپردازند. علم حقوق به نسبت ابعاد مطالعاتی خود به ویژه گرایش حقوق خانواده به عنوان پرچم‌دار و جلودار سایر علوم در تنظیم و ثبوت ارزش‌های حاکم بر این نهاد، تحقیقات علمی ویژه‌ای به انجام رسانده است. اما آنچه حقوق خانواده و حساسیت مطالعاتی این حوزه از علم حقوق را باارزش جلوه می‌دهد ارتباط غیر قابل انقطاع حوزه‌ی اخلاق و حقوق خانواده بوده که در حوزه‌های تقنینی و اجرایی (قضایی) عینیت می‌یابد.

تبلور و عینیت بخشیدن به مواد قانونی و مبحث‌های حقوقی در روند قضایی حاصل می‌شود و هنگامی امنیت قضایی بیشتر از قبل استقرار پیدا می‌کند و عدالت به شکل بهتری اجرا می‌شود که متون قانونی از ابهام و بعضا تعارضات کمتری برخوردار باشد تا از صدور آراء متناقض که به دلیل تفاسیر متخلف و گوناگون و برداشت‌ها است که از قضاوت در رسیدگی به صدور حکم‌ها و پرونده‌ها با آن مقابله می‌شوند، جلوگیری شود. از طرفی در مبحث‌های حقوقی، خاصه موضوعات حقوق خانواده از لحاظ خالی و خشک بودن آن در قالب قانون‌های موضوعه نبایستی فقط به گونه‌ی تئوری و کلاسیک ارائه شود بلکه تحولات متد آموزشی در علوم نوین به معنی شیوه‌ی تلفیقی علوم در یادگیری و آموزش است. به عبارتی دیگر ما بین موضوعات تئوری و عملی باید صلح ایجاد شود تا رویه‌های عملی در قالب مدل‌های گوناگون و مختلف در جهت مباحث تئوریک مورد بررسی قرار گرفته و بیان شود.

شاید به نظر برسد که قانون مکتوب پیوسته به جهت کمال می‌رود و تحلیل متون قانونی به شکل تئوریک بیشتر از قبل با توجه به تورم قانون‌ها و پراکندگی، امری بسیار ضروری و حیاتی باشد؛ اما از جهتی دیگر تجربه و روند قضایی در داخل محاکم، آمارها و تجربیات آموزشی در مراکز دانشگاهی (مدرسه حقوق) و از جهتی دیگر، بیانگر شکست تحلیل تک بعدی تئوری مفاهیم قانونی است؛ زیرا در جامعه‌ی مدرن، امروزه مجموعه‌های قوانین فقط قسمت کمی از واقعیت‌های زندگی انسان را تحت نظر حمایت خود قرار می‌دهند. قسمت عمده‌تر یا قانونی وجود ندارد یا حکم مربوط به آن مجمل و غیر صحیح است. در همین جهت که روند قضایی و ارائه آراء قضایی صادره ذیل مبحث‌های تئوری به عنوان کامل کننده خلا مزبور، نشان می‌دهد.

در قسمتی از کتاب حقوق خانواده کاربردی (ماهوی) به موضوعات زیر اشاره شده است:

در خصوص معرفی کتاب حقوق خانواده کاربردی (ماهوی) بایستی گفته شود، این کتاب علاوه بر مسائل نظری، دید کاربردی و آزمایشگاه عملی به موضوع‌های حقوق خانواده دارد و به کار بردن نمونه‌های آراء قضایی ضمن فایده‌های آموزشی، از گذر حقوق نظری به حقوق کاربردی، ارتباط گیری مطلوب ایجاد کرده است. سیستم آموزشی و آکادمیک علم حقوق ویژه در کشور ایران، به طوری برنامه گذاری می‌شود که فارغ‌التحصیل حقوق هم در ما بین مباحث نظری با مسیرهای ابهام‌زا مواجه شده و همچنین پس از فارغ‌التحصیلی در کسوت دادرس، مشاور یا وکیل با انبوهی از نداشتن شناخت کافی به مسائل کاربردی برخوردار می‌شود.

سخن پایانی

در این بلاگ به معرفی کتاب حقوق خانواده کاربردی (ماهوی) پرداختیم و همچنین به بررسی و انضمام نکته‌های کاربردی و کلیدی نمونه آرای قضای دعاوی خانوادگی، موضوع‌های حقوق خانواده با توجه به قانون‌های حمایت خانواده در گفتارهای مستقل اشاره کردیم. از شما تشکر می‌کنیم که تا انتهای این بلاگ همراه ما بودید؛ شما عزیزان می‌توانید کتاب‌های جدید و مورد نظر خورا از همین سایت (افکار مثبت) راحتی تهیه و دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن