پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌الملل

معرفی کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌الملل

کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌المللی اثری از میلاده میوه یان است. او در این کتاب از طریق مطالعات قوانین و حقوق بین‌الملل به جست‌وجو و بررسی وضعیت امنیت و صلح جهانی می‌پردازد. در این مقاله قرار است به معرفی کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌الملل پرداخته شود لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید. برای خرید کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌الملل می‌توانید با کلیک بر روی این لینک اقدام به تهیه آن نمایید.

درباره‌ی کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌الملل

نویسنده این کتاب به نقش محوری سازمان ملل متحد و سازمان‌های تابع آن در توسعه و تدوین حقوق بین‌الملل در نیم قرن اخیر، اشاره کرده است. علی رغم نظرها و انتقادات زیادی که بر آن صورت می‌گیرد، این نهاد بین‌المللی با تنظیم معاهدات چند جانبه‌ی قانون ساز که یکی از چندین وظیفه آن به شمار می‌رود، توانسته است صلح جهانی را تضمین کند و بنیان آن را تقویت می‌کند. طبق انتشار مجلات علمی و مقالات به زبان‌های مختلف، در آستانه‌ی هزاره‌ی تازه پیرامون جهانی‌سازی و بعدهای متنوع آن و با توجه به عصر جهانی شدن، حمایت و گسترش ساز و کارهای حقوقی، در این رابطه بیش از پیش نیاز است. رسالت رشته و علم حقوق به ویژه حقوق بین‌الملل نیز همراه با پیشرفت‌های بشری در سطح جهان، توجه هر چه بیشتر به تشکیلات و قواعد مربوط به نیازهای عصر ما و آیندگان است. با توجه به وضعیت موجود، به موارد جدید و بدیعی پرداخته شده است که نتیجه آن تکامل قواعد حاکم بر نظام بین‌الملل است.

در واقع نقشی که سازمان‌های بین‌المللی غیر حکومتی  به عنوان دیده‌بان‌های اصولی و دقیق که از همه جهت تخصصی حکومت‌ها را زیرنظر دارند و بر همگان آشکار است، می‌توان گفت جهان فردا را همین سازمان‌های غیر دولتی اداره می‌کنند، موضوع مهمی که در ابتدای منشور به آن اشاره شده است، ما ملل متحد از لحاظ قراردادی تثبیت شده است ولی از بعد عملی نیاز به تقویت و بازنگری دارد. مشروعیتی که دولت‌ها به آن افتخار می‌کنند، از طریق انتخابات عمومی و حق تعیین سرنوشت متجلی می‌گردد، اما در عمل شاهد آن هستیم که تنها نمایندگان دولت‌ها، در سازمان‌های بین‌المللی حکومتی حضور پیدا می‌کنند.

در اصل می‌توان گفت بستر اندیشه‌ی جامعه جهانی آمادگی پذیرش بسیاری مفاهیم را دارد که در گذشته روح خودخواهی و برتری‌جویی مانع از طرح این موارد بود. پس چه خوب است که در مصوبات مجمع به تمام جهانیان و نه فقط سران آن‌ها با صدور قطعنامه‌ای شبیه به آنچه در هزاره، که  شاهد آن بودیم تذکر داده شود که از همان دوران کودکی در تعلیم و تربیت انسان‌ها با نفی خشونت و ترویج روحیه‌ی استدلال منطقی آمادگی پذیرش و توجه به سخنان مخالف آموزش داده شود، همچنان که انسان‌های دوران بربریت به جنگ‌آوری و فتوحات خود افتخار می‌کردند، انسان عصر ما، به روحیه‌ی صلح‌طلبی و رقابت در احراز جوایز جهانی آن بی‌اندیشید.

خواندن کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌الملل برای چه افرادی مناسب است؟

در خصوص معرفی کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌الملل به قلم میلاد میوه یان، برای آن دسته از افرادی که رشته‌ها حقوق و علوم سیاسی و آن اشخاصی که قصد شرکت در آزمون‌های حقوقی هستند؛ از طرفی این کتاب برای آن دسته افرادی که علاقه زیادی به گسترش اطلاعات عمومی خود در زمینه حقوقی هستند، مناسب است.

بخش‌هایی از کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌الملل

در خصوص معرفی کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌الملل باید گفت که در اصل بررسی جهانی شدن به عنوان بین‌المللی شدن تاکید بر گرایشات معاصر دارد که موضوعات تاریخی اخیر را دوباره اجرا می‌کند. به ویژه با تحلیل موضوع پی می‌بریم که سطح تجارت فرامرزی، سرمایه‌گذاری مستقیم و مهاجرت دائم افراد به طور نسبی، بیشتر از یکصد سال اخیر بوده است. پیشنهاد این است که جهانی شدن یا به زبان دیگر وابستگی بین‌المللی بیشتر یک نوع از نظام کشورهای مدرن و اقتصاد جهانی است که در طول زمان رخ می‌دهد. از همین جهت محققان اجتماعی می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای تحقیقات خود را با استفاده از کارهایی که نسل‌های گذشته انجام داده‌اند، تکمیل کنند.

سخن پایانی

کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌الملل اثری از میلاد میوه یان، از طریق مطالعه کردن قانون‌ها و مطالعات قوانین و حقوق بین‌الملل به جست‌وجو و بررسی شرایط و وضعیت امنیت و صلح جهانی می‌پردازد. در این مقاله به معرفی کتاب جایگاه صلح جهانی در عرصه بین‌الملل پرداخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن