پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب تحلیل حقوقی معاملات بورسی در رویه کنونی

معرفی کتاب تحلیل حقوقی معاملات بورسی در رویه کنونی

در گذشته تجار، کاسبان و صرافان بلژیکی در شهر بوروژ که در شمال غربی بلژیک واقع است، در برابر منزل بزرگ‌زاده‌ای به نام واندر بورس جمع می‌شدند و به خرید و فروش و حراج کالاهای خود می‌پرداختند. پس از آن تمام مکان‌هایی که اشخاص در آنجا دور هم جمع می‌شدند و به خرید و فروش کالاهای خود می‌پرداختند و همینطور مراکزی که به دلیل سهولت ارتباط در بین سرمایه پذیران و سرمایه گذاران به وجود آمد، بورس نام گرفت. این مطالب را بیان کردیم تا به معرفی کتاب تحلیل حقوقی معاملات بورسی در رویه کنونی به قلم هادی فیاضی بپردازیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید با ما تا انتها همراه باشید.

معاملات بورس و تحلیل حقوقی آن

بازار بورس اوراق بهادار یک بازار حرفه‌ای سرمایه بوده که هوشمندانه عمل می‌کند. همه چیز در این بازار روی نظم و طبق قوانین در حال حرکت است و بازار ناظری دارد که به بی‌نظمی‌ها و کارهای خلاف قانون رسیدگی خواهد کرد. یعنی ناظر در صورت مشاهده تخلف از سوی شرکت‌ها و سهام داران بزرگ سریع رسیدگی کرده و مطابق با قانون معین شده رفتار خواهد نمود.

یکی از شاخص‌های مهم و اساسی ارزیابی رشد و توسعه اقتصادی، بورس اوراق بهادار است که به عنوان بخشی از نظام مالی کشورها محسوب می‌شود. بنابراین آشنایی ارکان بازار بورس و کارکردهای آن بسیار مهم و حائز اهمیت است. شرکت بورس اوراق بهادار به عنوان یک رکن اجرایی بازار وظایف گوناگونی در انجام معاملات بازار سرمایه بر عهده خود دارد.

معرفی کتاب تحلیل حقوقی معاملات بورسی در رویه کنونی

معرفی کتاب تحلیل حقوقی معاملات بورسی در رویه کنونی

در معرفی کتاب تحلیل حقوقی معاملات بورسی در رویه کنونی هادی فیاضی می‌توان گفت که وی در این کتاب قوانین سازمان بورس اوراق بهادار در ایران را بررسی کرده و در مورد تاریخچه بورس در کشورهای دیگر تحقیق نموده است. درباره تاریخچه پیدایش بورس همانطور که بیان شد، اولین شکل گیری این نام به دلیل این بود که افراد در اطراف منزل واندر بورس به مبادله کالا و خرید و فروش و حراج می‌پرداختند.

فسلفه شکل گیری بازار بورس در جهان، جمع شدن سرمایه و تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌های آن‌ها در قالب یک سامانه بازی منسجم و یکپارچه، قانونمند، شفاف و پیوسته است. مبنای تشکیل بازارهای بورس، مفهوم اولیه و ساده شراکت، تقسیم کردن زیان و سود احتمالی در بین شرکا است. بورس با جمع کردن سرمایه‌های کم و پراکنده، سرمایه گذاری‌های اساسی، مهم و کلان را می‌تواند میسر نماید. اینگونه می‌تواند بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه و همچنین پیشرفت صنایع و آبادانی آن جامعه و همینطور سود و منفعت برای سهامداران تاثیرات بسزایی ایجاد نماید.

در معرفی کتاب تحلیل حقوقی معاملات بورسی در رویه کنونی می‌توان گفت که بورس یک بازار جدید و بسیار فراگیر بوده که نتیجه تحولات اجتماعی و اقتصادی دنیای امروزه است. یکی از کارکردهای اساسی و مهم بورس، سازمان دادن بازار مالی و سرمایه است. این بازار نقش مهم و موثری در بازارهای مالی و سرمایه و اقتصاد جهانی دارد.

قسمتی از کتاب تحلیل حقوقی معاملات بورسی در رویه کنونی

برای شناخت و معرفی کتاب تحلیل حقوقی معاملات بورسی در رویه کنونی، یک قسمت از این کتاب را می‌خوانیم. محدودیت اولی که در بازار بورس اوراق بهادار وجود دارد، دخالت کردن کارگزاران بورس در انجام معاملات به عنوان نمایندگان اشخاص اصیل می‌باشد تا با تجربه و دانش خود بتوانند قوانین و مقررات پیچیده بورسی را رعایت کنند و سرعت و دقت ضروری در انجام معاملات بورسی و پیشگیری از اشتباه در آن‌ها را تامین نمایند.

محدودیت دیگری هم بر اعضای هیات مدیره و شورای عالی بورس و اعضای بورس و کارگزاران حاکم می‌باشد که آن رعایت درستی، صداقت و انصاف و همچنین پیشگیری از هر نوع سوء استفاده از اطلاعات و موقعیت و رعایت کردن بی‌طرفی و حفظ نمودن اسرار مشتری و انجام دادن دستور‌های آن‌ها، در معاملات بورس اوراق بهادار به عنوان حسن نیت است. ادامه این بخش را می‌توانید با تهیه این کتاب هادی فیاضی بخوانید و به اطلاعات جامعی در زمینه تاریخچه بورس و تحلیل حقوقی معاملات بورسی دست یابید.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی کتاب تحلیل حقوقی معاملات بورسی در رویه کنونی هادی فیاضی پرداختیم و شما را با معاملات بورس و تحلیلی حقوقی آن آشنا کردیم. در کل از مطالب بیان شده به این نتیجه می‌رسیم که نویسنده در این اثر خود تاریخچه پیدایش بورس در جهان را بررسی کرده و سپس به کنکاش درباره مقررات و قوانین حاکم بر بازار بورس اوراق بهادار پرداخته است. بنابراین با مطالعه این کتاب اطلاعات و شناخت کافی از بازار بورس اوراق بهادار و قوانین و مقررات موجود در آن به دست خواهید

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن