پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب اوراق سرمایه گذاری اسلامی با تاکید بر اوراق اجاره

معرفی کتاب اوراق سرمایه گذاری اسلامی با تاکید بر اوراق اجاره

نویسنده کتاب اوراق سرمایه گذاری اسلامی با تاکید بر اوراق اجاره؛ حمید طالب زاده می‌باشد که در این کتاب مقررات قانونی و شرعی را با حقیقت‌های مرتبط با اوراق اجاره تطبیق داده است. در واقع این نویسنده به بررسی مسائل حقوقی در اکثر جنبه‌های زندگی انسان مانند اوراق اجاره می‌پردازد. در این بلاگ قصد داریم به معرفی کتاب اوراق سرمایه گذاری اسلامی با تاکید بر اوراق اجاره بپردازیم، لطفا تا انتهای این بلاگ همراه ما باشید.

معرفی کتاب اوراق سرمایه گذاری اسلامی با تاکید بر اوراق اجاره

به طور کل امروزه با توجه به تاثیر گسترده اقتصاد در جوامع انسانی و همینطور محوریت این روابط در اغلب جنبه‌های زندگی، بررسی این پس از روابط به طور رشته‌های خاص و مستقل علم حقوق نیز صورت می‌گیرد که هم در زمینه روابط خصوصی افراد و همچنین در زمینه روابط افراد با دولت‌ها و اعمال شیوه‌های خاص سیاست‌های اقتصادی دولت نقش و تاثیر زیادی دارد. با توجه به مسائلی که در متن فوق ذکر شده و شیوه‌های سرمایه‌گذاری که در کشورهای مسلمان معمول می‌باشد بررسی انواع سرمایه گذاری وجهه‌ای منطقی می‌یابد، یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها از جهت اوراق اجاره می‌باشد که موضوع مهم و اصلی کتاب اوراق سرمایه گذاری اسلامی با تاکید بر اوراق اجاره را به وجود می‌آورد.

همانطور که می‌دانید در بازارهای اقتصادی دنیای امروز، مسئله‌هایی مطرح می‌شود که در گذشته کم‌تر مطرح می‌شد، مسائلی همانند سرمایه گذاری و بهره‌برداری از سرمایه از سوی دیگر و اجرای پروژه‌های کلان اقتصادی و احتیاج این طرح‌ها به سرمایه‌های بسیار بزرگ که خارج از توان شخص واحد می‌باشد؛ نیاز به روش‌های خاص مدیریت مالی و پولی راروشن می‌کند. با این حال اگر قضیه تنها جنبه‎‌های اقتصادی مسئله بود احتیاج به بحث حقوق در این حیطه بی‌مورد می‌نمود؛ اما از آنجایی که محضورات و ملحوضات شرعی و قانونی جهت فعالیت‌های اقتصادی مسلمانان و ایرانیان وجود دارد. تطبیق مباحث علمی اقتصادی با نهادهای شرعی و قانونی می‌تواند مورد چالش و احیانا نفی بعضی روش‌ها و شیوه‌های اقتصادی شود. بنابراین گسترش این نوع سرمایه گذاری و منافع اقتصادی آن اهمیت بحث را بهتر و بیشتر روشن می‌کند.

در قسمتی از کتاب اوراق سرمایه گذاری اسلامی با تاکید بر اوراق اجاره می‌خوانیم:

طبق طرح ارائه شده از سوی سازمان ممیزی موسسات اقتصادی اسلامی، ویژگی‌های اوراق اجاره به صورت زیر می‌باشند:

  • اوراق سرمایه گذاری اسنادی باارزش یکسان هستند به اسم دارنده و یا در وجه حامل که جهت اثبات حق دارنده سند یا حقوق و تعهداتی که چنین اسنادی نمایانگر آن می‌باشند نیز صادر می‌گردند.
  • اوراق سرمایه گذاری نشان‌دهنده یک مشارکت عمومی در مالکیت آورده‌های موجود جهت سرمایه گذاری می‌باشند. البته خواه آن آورده‌ها نیز آورده‌های غیرنقدی، منفعت یا ترکیبی از اعیان و منفعت‌ها و سرمایه‌های پولی اعم از دیون و حساب‌ها باشند. در واقع این اوراق بیانگر دین قرض داده شده به صادرکننده به وسیله دارنده اوراق نیستند.
  • مالکین این اوراق در عایدات و همچین ضرر و زیان همان گونه که در اطلاعیه پذیره‌نویسی آمده است هر کدام طبق مشارکت مرتبط با مالکلیت شریک هستند.
  • معامله اوراق سرمایه گذاری تابع شرایط حاکم بر حقوقی است که این اوراق نمایانگر آن نیز می‌باشند.
  • اوراق سرمایه گذاری بر طبق قراردادهای با شریعت می‌باشد که موضوع مبادله این صکوک تحت حاکمیت مقررات قراردادهای مرتبط است.

مطالعه این کتاب مناسب چه افرادی می‌باشد؟

مطالعه کتاب اوراق سرمایه گذاری اسلامی با تاکید بر اوراق اجاره در ارتباط با انواع سرمایه گذاری در کشورهای اسلامی می‌باشد که مطالعه آن به کسانی پیشنهاد می‌شود که قصد سرمایه گذاری در ایران را با اوراق اجاره دارند.

فهرست مطالب کتاب اوراق سرمایه گذاری اسلامی با تاکید بر اوراق اجاره

مقدمه

“فصل اول: کلیات فاینانس اسلامی، اوراق سرمایه گذاری”

“فصل دوم: تعریف، ویژگی‌های اقسام و ماهیت اوراق اجاره”

“فصل سوم: صدور اوراق اجاره و صحت و اعتبار آن”

فصل چهارم: گردش اوراق اجراه وسائل مربوط به آن

فصل پنجم: آثار اوراق اجاره و انقضای آن

پیشنهادات

منابع و مآخذ

سخن پایانی

در این بلاگ به معرفی کتاب اوراق سرمایه گذاری اسلامی با تاکید بر اوراق اجاره پرداختیم. از شما تشکر می‌کنیم که تا انتهای این بلاگ همراه ما بودید. اگر مایل به مطالعه کتاب‌های بیشتر هستید می‌توانید از طریق همین سایت (افکار مثبت) به راحتی کتاب مورد نظر خود را دانلود و مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن