پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب آثار نقض حریم خصوصی اشخاص در اماکن خصوصی در حقوق ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی

معرفی کتاب آثار نقض حریم خصوصی اشخاص در اماکن خصوصی در حقوق ایران

نویسنده کتاب آثار نقض حریم خصوصی اشخاص در اماکن خصوصی در حقوق ایران و کنوانسیون‎های بین‌المللی، سپیده فلاحی رحیم آبادی می‌باشد که او در این کتاب به بررسی مبحث حقوق شهروندان که با توسعه جوامع بشری و پیچیده‌تر شدن روابط میان افراد با دولت اهمیت خاص و ویژه‌ای یافته، پرداخته است. در این بلاگ قصد داریم به معرفی کتاب آثار نقض حریم خصوصی اشخاص در اماکن خصوصی در حقوق ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی بپردازیم؛ لطفا تا انتهای این بلاگ همراه ما، وبسایت افکار مثبت باشید.

معرفی کتاب آثار نقض حریم خصوصی اشخاص در اماکن خصوصی در حقوق ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی

همان‌طور که می‌دانید این کتاب به حقوق و آزادی‌های انسان‌ها اشاره دارد که با طرح حقوق طبیعی در اعصار قدیم و اعلامیه‌های مختلف و گوناگون مرتبط به حقوق بشر، تحول و تغییر خود را تا به امروز گذرانده است. اعلامیه جهانی حقوق بشر یا عهد و پیمان‌های بین‌المللی حقوق مدنی، سیاسی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با طرح حقوق فردی افراد مانند حق حیات، مالکیت، آزادی، حق پناهندگی و… به این حقوق اشاره کرده‌اند. همه‌ی افراد با دو نوع خصوصیت و ویژگی تنهایی و دیگری معاشرت‌جویی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، این دو نوع استعداد با وجود اختلاف ظاهری، به هم مرتبط هستند، به عبارتی که انسان از یک جهت استقلال فردی دارد و از جهتی دیگر به اعتبار آن که در جامعه و در ارتباط با دیگران زندگی می‌کند، موجودی اجتماعی است. پدیده‌های مذکور، آمیزه‌ای از (اصالت فرد) و (اصالت جامعه) را به وجود می‌آورند که رهاورد و ارمغان این دو روند و روال منطقی (حقوق بشر) نامیده می‌شود.

درخصوص معرفی کتاب آثار نقض حریم خصوصی اشخاص در اماکن خصوصی در حقوق ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی بهتر است بدانید که زندگی در اجتماع، فرد را از داشتن امور شخصی و خصوصی محروم نمی‌کند. هر شخصی حق دارد میزان آگاهی سایرین از مسئله‌های فردی خود را به حداقل برساند و از آن‌ها انتظار احترام به حریم شخصی‌اش را در کلیۀ ابعاد آن داشته باشد. این سایرین که شامل دیگر شهروندان و نیز دولت‌اند، باید در مقابل آزار و زور به حریم خصوصی دیگری خود را با ضمانت‌های اجرایی‌ اعم از مدنی و کیفری مواجه ببینند. حوزۀ خصوصی به معنای دقیق زمانی شکل می‌گیرد که دولت و همچنین جامعه به ترک مداخله و دخالت یا در قلمروی زندگی خصوصی شهروندان پایبند و متعهد باشند.

در قسمتی از کتاب آثار نقض حریم خصوصی اشخاص در اماکن خصوصی در حقوق ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌خوانید:

ضرر، در زندگی پیچیده امروزه که نهادها و بنیادها و همچنین تأسیسات نوینی آن را آکنده نموده، با سربالایی و سرازیری و نوسانات خاص و ویژه‌ای مواجه شده است. دست آوردهای علمی و فن‌آوری‌های جدید و بروز، مفهوم ضرر را در حقوق حریم خصوصی متمایز با باقی ضررها کرده است. در عرصه امر و در عرف به این چنین ضررها توجه کمتری می‌شود و یا برخی، این قبیل خسارت‌ها را ضرر و زیان نمی‌دانند. برای نمونه؛ کپی رایت و یا تکثیر غیر مجاز آثار شنیداری و دیداری به اندازه‌ای در جامعه جریان دارد که عمده مردم، حقی را برای صاحبان آن آثار قائل نمی‌شوند. تکثیر غیر مجاز آن محصولات را به عنوان (ضرر) صاحبان آن‌ها قلمداد نمی‌کنند. از این پس تا ماهیت، فلسفه وجودی، چگونگی کارکرد و دیگر مسائل حریم خصوصی روشن نشود، نمی‌توان به آسانی دریافته‌ها چون ضرر را در این مبحث حقوقی تعریف کرد.

با وجود مسائل توصیف شده، از آن‌جا که در کشور ما قانونی در مورد به (حقوق حریم خصوصی) منحصرا وجود ندارد و این حقوق در قوانین مختلف و متفاوت به گونه‌ای جزئی و پراکنده در نظر قانون‌گذاران قرار گرفته، و اینکه علماء حقوق در مباحث نظری، بسیار کم به آن پرداخته‌اند و فقط منابع اندکی درخصوص این رشته موجود است، بنابراین نمی‌توان به تعریفی جامع و مانع در مورد ضرر ناشی از نقض حریم خصوصی رسید. اما این به این معنی نیست که معنای ضرر در حقوق حریم خصوصی با باقی مسئولیت‌ها در امور مدنی تفاوت دارد.

سخن پایانی

در این بلاگ به معرفی کتاب آثار نقض حریم خصوصی اشخاص در اماکن خصوصی در حقوق ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی پرداختیم و مبحث حقوق شهروندان که با توسعه جوامع بشری و پیچیده‌تر شدن روابط میان افراد با دولت اهمیت خاص و ویژه‌ای یافته را بررسی کردیم. از شما تشکر می‌کنیم که تا انتهای این بلاگ همراه ما بودید. شما عزیزان می‌توانید کتاب‌های جدید و مورد نظر خود را از همین سایت (افکار مثبت) به راحتی تهیه و دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن