پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

دانلود کتاب موش ها و آدم ها

دانلود کتاب موش ها و آدم ها

کتاب موش ها و آدم ها نوشته‌ی جان اشتاین‌ بک، یکی از شناخته‌‌شده‌ترین کتاب‌های این نویسنده می‌باشد که برای اولین بار در سال 1973 منتشر شده است. در این کتاب داستان دو دوست را می‌خوانیم که برای پیدا کردن کار، از مزرعه‌ای به مزرعه دیگر می‌روند و آرزو دارند که روزی بتوانند زمین و مزرعه خودشان را داشته باشند. با دانلود کتاب موش ها و آدم ها تجربه یک مطالعه مفید و عالی را کسب می‌کنید، در ادامه به بخش‌هایی از این کتاب می‌پردازیم.

دانلود کتاب موش ها و آدم ها اثر جان اشتاین‌ بک

داستان کتاب موش ها و آدم ها در سال‌های رکود آمریکا اتفاق می‌افتد و قسمتی از این کتاب براساس خاطرات نویسنده می‌باشد. جرج میلتون و لنی اسمال دو دوست هستند که در آخور اسب‌ها مهتری می‌کنند و بدین وسیله زندگی خود را سپری می‌کنند. این دو دوست ویژگی‌های بسیار متفاوتی دارند و آرزوی قدیمی هر دو آن‌ها خریدن مکانی است که بتوانند در آنجا خرگوش پرورش دهند. لنی از دوران کودکی از لمس چیزهای نرم خوشش می‌آید و زور زیادی دارد اما خیلی باهوش نیست؛ به‌همین دلیل دچار دردسر می‌شود. او هنگامی که زن پسر ارباب، کرلی، از او می‌خواهد موهایش را نوازش کند ناخواسته موی زن را می‌کشد و از ترس پا به فرار می‌گذارد. کرلی خشمگین به همراه مردانش سعی دارد لنی را پیدا کند. جرج نیز برخلاف قسمش که قرار بود از لنی حمایت کند در این شرایط به گروه پیوسته و دنبال لنی می‌گردد. جان اشتاین بک به بهانه‌ی معرفی این دو شخصیت تصویری روشن و واضح از زندگی کارگران فصلی و پاره‌وقت در مزارع و کشتزارها در دهه‌ی1930 آمریکا برای ما ترسیم می‌کند، تصویری که در عین شفافیت در توده‌ای از کسالت و غبار فرورفته است.

کتاب موش‌ها و آدم‌ها برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات نیز شده بود. سه اثر قوی جان اشتاین بک در اواخر سال‌های 1930 بر روی طبقه کارگری کالیفرنیا تمرکز کرده بود: در جنگی مشکوک، موش‌ها و آدم‌ها، و کتابی که توسط خیلی‌ها بهترین اثرش شناخته شد، یعنی خوشه‌های خشم.

دانلود کتاب موش ها و آدم ها

درباره جان اشتاین‌بک

جان ارنست اشتاین‌بک جونیور در سال 1902 در کالیفرنیا متولد شد. جان اشتاین‌بک یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرخواننده‌ترین نویسندگان قرن بیستم آمریکا و همچنین یکی از مهم‌ترین نمایندگان مکتب ادبی ناتورالیسم در دنیا است. از بهترین آثار او می‌توان به خوشه‌های خشم اشاره کرد. پدرش خزانه‌دار و مادرش آموزگار بود. بعد از تحصیل ادبیات انگلیسی در دانشگاه استانفورد، در سال 1925 بی‌آنکه تحصیلش را تمام کند دانشگاه را رها کرد و به نیویورک رفت. در این شهر شروع به خبرنگاری کرد و بعد از دو سال به کالیفرنیا بازگشت. مدتی به عنوان کارگر ساده مشغول به کار شد و از همین رو با مشکلات کارگران آشنا شد. بعد از آن نگهبانی از خانه‌ای را قبول کرد که به او زمان کافی برای نوشتن و خواندن می‌داد. زمانی که جهان شروع به مدرن شدن کرد و وسایل جدید کشاورزی جایگزین بیل و گاوآهن می‌شد، او در فکر غم و درد و رنج آنان بود. جان اشتاین‌بک در سال 1962 برنده جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. معروف‌ترین آثار او موش‌ها و آدم‌ها و کتاب برنده جایزه پولیتزر، خوشه‌های خشم هستند که هردو نمونه‌هایی از زندگی طبقه کارگر آمریکا و کارگران مهاجر در دوره رکود بزرگ را به تصویر می‌کشد.

دانلود کتاب موش ها و آدم ها به کدام دسته از افراد توصیه می‌شود؟

این کتاب برای طرفداران داستان طولانی و مفهومی اثری قوی به‌شمار می‌رود. اگر شما جزو افرادی هستید که دیگر آثار جان اشتاین بک را مطالعه کرده‌اید و از خواندن آن‌ها لذت برده‌اید، حتما دانلود کتاب موش ها و آدم ها را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم.

سخن پایانی

کتاب موش ها و آدم ها نوشته‌ی جان اشتاین بک یکی از شناخته‌‌شده‌ترین کتاب‌های این نویسنده می‌باشد. همچنین این کتاب به‌عنوان یکی از شاهکارهای ادبیات داستانی آمریکا شناخته می‌شود و بارها به صورت نمایشنامه و فیلم اقتباسی درآمده است. برای دانلود کتاب موش ها و آدم ها می‌توانید از وب‌سایت افکار مثبت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن