پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

دانلود کتاب طاعون

دانلود کتاب طاعون

رمان طاعون رمانی از آلبر کامو نویسنده‌ی صاحب‌نام فرانسوی است. کامو در این کتاب، یک بحران بزرگ و خردکننده را به تصویر می‌کند. یک بیماری مهلک و مسری که کل شهر را فرا گرفته و همه‌ی شئون زندگی شهروندان را کاملا تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد. آ‌نچه که بر مردم این شهر می‌رود، قرنطینه و محدودیت‌های عجیب‌وغریب، رویکرد متفاوت انسان‌ها در مقابل آن بلای بزرگ، و همکاری‌ها برای مقابله با بیماری، طاعون را به داستانی جذاب و الهام‌بخش تبدیل کرده است. از همین رو دانلود کتاب طاعون مطالعه ای مفید و موثر برای همه افراد می‌باشد، در ادامه به بخش‌هایی از این اثر می‌پردازیم. برای تهیه این کتاب جذاب، کتاب طاعون، و همچنین کتاب‌های مشابه، میتوانید از صفحه اصلی وبسایت افکار مثبت اقدام فرمایید.

دانلود کتاب طاعون اثر آلبر کامو

کتاب طاعون اثر داستانی برجسته‌ی آلبر کامو، رمان‌نویس و فیلسوف بزرگ فرانسوی است. کامو در این کتاب ماجرای همه‌گیری بزرگی در شهر اُران (یکی از شهرهای کشور الجزایر) را به تصویر می‌کشد. بیماری سختی که از موش‌ها به انسان منتقل شده و کشتار گسترده‌ای را در اُران به راه می‌اندازد. ذهن پرسش‌گر کامو با طرح این رمان، در پی مطرح کردن پرسش‌هایی بزرگ در رابطه با معنا و مفهوم زندگی و ارزش‌های انسانی می‌باشد. او در این کتاب پوچی زندگی را بار دیگر روایت می‌کند، نه از این جهت که ناامیدی و تسلیم را تجویز کند، بلکه هدفش بازیابی اندیشه‌ی انسانی و یافتن چاره‌ای کار‌ساز برای درک ارزش زندگی و مقابله با تاریکی‌های آن است. در کنار پرداختن به این مفاهیم عمیق و ریشه‌ای، طاعون داستانی جذاب و پرکشش است که مطالعه‌اش لذت‌بخش و به‌یادماندنی خواهد بود. این کتاب در سال 1947 برای اولین‌بار منتشر شد و مانند سایر آثار مهم کامو بارها به زبان‌های مختلف برگردانده شد و تحسین منتقدان و استقبال مخاطبان را برانگیخت.

درباره آلبر کامو

او فوتبالیستی حرفه‌ای بود، اما بعد از ابتلا به بیماری سل مجبور شد این ورزش را کنار بگذارد. او در سال1930 دیپلمش را گرفت و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ی فلسفه آغاز کرد. در سال 1935 لیسانس خود را در این رشته دریافت کرد. در سال 1935 به جنبش ضدفاشیستی «آمستردام پله‌یل» پیوست. کامو چندی بعد به «حزب کمونیست» ملحق شد. بعد از بروز اختلافات کامو با حزب، او را اخراج کردند. او خودش بعدها پیوستنش به حزب را عملی احساسی خواند. کامو در سال 1938 کار خود را به‌عنوان روزنامه‌نگار در روزنامه‌ی «آلژه ریپوبلیکن» آغاز کرد. در سال 1939 به ‌همراه دو تن دیگر از همفکرانش «نشریه‌ی ریواژ» را پایه‌ گذاشت. بی‌شک مهم‌ترین بخش کارنامه‌ی ادبی کامو، کتاب‌های منتشرشده از او است. کامو کتاب‌هایی ماندگار و تاثیرگذار از خود به‌جای گذاشت و سه‌گانه‌ی پوچی او شامل کتاب‌های «بیگانه»، «کالیگولا» و «افسانه‌ی سیزیف» در زمره‌ی مهم‌ترین آثار ادبی، فلسفی قرن بیستم می‌باشند. طاعون و یادداشت‌ها، انسان طاغی، مرگ خوش، آدم اول، مرثیه‌ای برای راهبه، دادگستران، حکومت نظامی، پشت‌ورو خطاب به عشق، متافیزیک مسیحی و وقایع‌نامه‌ی الجزایر عنوان برخی دیگر از آثار منتشرشده‌ی کامو هستند. کامو در سال 1975 جایزه‌ی نوبل را دریافت کرد و اولین زاده‌ی آفریقا شد که به این جایزه دست یافته است.

دانلود کتاب طاعون به کدام دسته از افراد پیشنهاد می‌شود؟

دانلود کتاب طاعون را به علاقه‌مندان رمان‌های فلسفی و عمیق و چالش‌‌انگیز پیشنهاد می‌کنیم. و همچنین مطالعه این کتاب، با عنوان یکی از مهم‌ترین رمان‌های آلبر کامو، دریچه‌ی جدیدی به ذهن ما خواهد گشود. کامو در این کتاب جذاب، ارزش همگامی و همراهی جمعی را در عبور از بحران‌های مهلک به‌ تصویر کشیده است.

نقد و دانلود کتاب طاعون

طاعون نقطه‌ای بسیار درخشان در کارنامه‌ی ادبیات اروپا و جهان می‌باشد که بر چند مفهوم اساسی و چند پرسش بنیادین بنا شده است. کامو در آغاز کتاب، شهری معمولی را تصویر کرده که می‌تواند شهر هرکدام از ما باشد. شهری که کم‌کم از حالت عادی خارج شده و بیماری مهلکی هر کوی و برزنی از آن را فرا می‌گیرد. حال در میانه‌ی بحران، امکان محک‌ زدن انسان‌ها فراهم می‌شود (جالب این‌که پاندمی کرونا نیز شبیه به بحران رمان طاعون بود) و مفاهیم صرفا نظری و بحث‌های فلسفی در بستر یک طرح تکان‌دهنده و جذاب در بوته‌ی آزمایش گذاشته می‌شوند. اما سوال اصلی این است: در دنیایی که به‌سختی می‌توان برایش معنایی پیدا کرد، چگونه می‌توان ارزش‌های انسانی را حفظ کرد…؟

سخن پایانی

در نهایت، آلبر کامو چهارم ژانویه‌ی 1960 بر اثر سانحه‌ی رانندگی در فرانسه درگذشت و به یک افسانه تکرار نشدنی تبدیل شد. از همین رو کتاب طاعون خواننده‌های زیادی دارد و می‌توان گفت یکی از بهترین آثار آلبر کامو می‌باشد. برای دانلود کتاب طاعون می‌توانید از وب‌سایت افکار مثبت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن