پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

دانلود کتاب شهریار

دانلود کتاب شهریار

و دانلودنویسنده کتاب شهریار، نیکولو ماکیاولی می‌باشد. این کتاب توسط نشر روزگار نو منتشر شده است. به طور کلی کتاب شهریار پرخواننده‌ترین، بحث‌انگیزترین و همینطور بدنام‌ترین اثر سیاسی همه زمان‌ها است. در حال حاضر رزم‌آریان، بازرگانان و سیاست‌مداران به (شهریار) مانند کتاب مقدس سیاست واقع‌گرایانه و به عنوان راهنمای نهایی جهت به دست آوردن و حفظ قدرت در این جهان خطرناک می‌نگرند. برای دانلود کتاب شهریار و صدها کتاب ارزنده دیگر به صفحه‌ی اصلی وبسایت افکار مثبت رجوع کنید.

معرفی کتاب شهریار

در حقیقت این اثر که به ستایش قدرت و طرفداری رذایل اخلاقی حاکمان مشهور است از آثار معروف در حیطه فرهنگ سیاسی در جهان به حساب می‌آید. نیکولو ماکیاولی این کتاب را در دوران دشوار و سخت زندگی‌اش نوشت و بعد از نوشتن کتاب، آن را به لورنسو مدیچی پیش‌کش نمود؛ به امید این که شغلی به دست آورد. همچنین این کتاب در سال 1559 در فهرست کتاب‌های ممنوعه پاپ گنجانده و نویسنده آن (ماکیاولی شیطان) نامیده شد. بهتر است بدانید که  کتاب شهریار که در سال 1513 میلادی به نوشته درآمد و تا سال 1532 به چاپ نرسید، موضوع بحث تفسیرهای متنوعی نیز بوده است.

نیکولو ماکیاولی؛ نویسنده کتاب شهریار

نیکولو دی برناردو ماکیاولی، فیلسوف سیاسی، شاعر، آهنگ‌ساز و همینطور نمایشنامه‌نویس معروف ایتالیایی در 3 مه 1469 در فلورانس ایتالیا چشم به جهان گشود و در 21 ژوئن 1527 از دنیا رفت. نیکولو ماکیاولی زندگی‌اش را صرف سیاست و میهن پرستی نمود. با این حال بعضی اشخاص وی را به اتهام حمایت از حکومت اقتداگر و ستمگر همواره مورد حمله نیز قرار داده‌اند، دلیل آن نوشتن کتابی به اسم شهریار می‌باشد که او برای خانوداده مدیچی حاکمان فلورانس نوشته است. البته می‌توان از نوشته‌های سیاسی وی باید به دو اثر او که دریچه تازه‌ و جدیدی را به جهان سیاست باز کرد، اشاره نمود: (گفتارها و شهریار). البته گفتارها درمورد مملکت‌هایی می‌باشد که به روش جمهوری اداره می‌گردند و شهریار درمورد حکومت‌هایی می‌باشد که به شکل پادشاهی نیز اداره می‌شوند. با مرگ ماکیاولی یکی از چهره‌های بزرگ تفکر سیاسی جدید از میان رفت؛ اما عشق او به سیاست متخصصان جدید فن سیاست‌زاده می‌شوند. همپنین پدر او یک حقوق‌دان بود، این نویسنده در کودکی به خاطر فقر نتوانست از آموزش درست بهره‌مند شود…

در قسمتی از کتاب به موارد زیر پرداخته شده است:

اکنون جای شگفتی می‌باشد که از حکومتی بگویم که پادشاه و سرزمین هر دو جدید هستند، این بهترین نمونه شهریاری می‌باشد، انسان‌ها همواره راهی را طی می‌نمایند که دیگران نیز هموار ساخته‌اند یا از بقیه تقلید می‌کنند. در واقع آن‌ها نمی‌توانند پای خود را درست جای پای دیگران بگذارند و تقلید کنند. این مردم به تقلید از رفتار اشخاص برجسته خو گرفته‌اند. چنانچه شاید نتوانند اعمال بزرگان را به درستی تقلید نمایند؛ اما در بزرگی و همینطور عظمت با آنان مقایسه می‌گردند. شهریاران نوخاسته بایستی مانند کمانداری باشند که با مهارت هدفی در دوردست را نشانه می‌گیرند و هدفی بسیار دورتر از نشانه‌های مردان بزرگ را انتخاب می‌کنند. تیر را به دور دست پرتاپ می‌نمایند تا به هدف و نشانه برسد.

کتاب شهریار مناسب چه افرادی می‌باشد؟

مطالعه و دانلود کتاب شهریار را به افرادی که به کتاب‌های فلسفه علاقه‌مند هستند و همینطور کسانی که قصد دارند درباره بنیان و پایه حکومت‌گذاری اطلاعاتی کسب نمایند، پیشنهاد می‌نماییم.

به چه دلیل بهتر است کتاب شهریار را مطالعه کنیم؟

با مطالعه این کتاب با اصول نه گانه آشنا خواهیم شد که در دنیای فسلفه از مهم‌ترین اصول می‌باشند و به شناخت بیشتر و بهتر این نویسنده کمک می‌کند. در واقع این کتاب اخلاق و مروت هیچ جایگاهی ندارد و مطالعه و شنیدن آن باعث می‌شود ما عمیقا به فکر فرو برویم و سبب تاسف‌مان گردد. البته هدف از نوشتن این کتاب نیز کمک به حفظ حکومت ایتالیایی آن زمان و همچنین تسلط آن‌ها بر باقی نواحی اروپا بود.

سخن پایانی

در کل طول تاریخ برخی از کتاب‌ها جهان را دگرگون کرده‌اند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیکران را تغییر داده‌اند. آن‌ها به موضوعات، اختلافات عقاید، جنگ‌ها و انقلاب‌ها نیز الهام بخشیده‌اند. همچنین آن‌ها زندگی‌های زیادری را ساخته‌ و یا تباه نموده‌اند. البته شاید بزرگ‌ترین خدمتی که نیکولو ماکیاولی کرد نشان دادن وجوهی از قدرت و قدرتمندان بود که هنوز هم تمام حکومت‌ها آن را پنهان می‌کنند. برای دانلود و مطالعه این کتاب می‌توانید از طریق همین صفحه اقدام کرده و به راحتی مطالعه دانلود کتاب شهریار را آغاز نمایید و از خواندن آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن