پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

دانلود کتاب بیگانه

نقد کتاب بیگانه

کتاب بیگانه رمانی از آلبر کامو که نویسنده‌ی مشهور و فیلسوف فرانسوی است. بیگانه یکی از مهم‌ترین آثار کامو می‌باشد که فلسفه‌ی او و نگاهش به حقیقت، در آن به‌‌روشنی جلوه‌گر شده است. «مورسو» شخصیت اصلی رمان کامو، جوانی متفاوت با اکثریت مردم که نمی‌تواند با عرف جامعه همگام شود؛ در این تفاوت حقیقتی نهفته است. با دانلود کتاب بیگانه آلبر کامو، که یکی از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم می‌باشد تجربه یک مطالعه فوق العاده را کسب می‌کنید. در ادامه به بخش‌هایی از این کتاب می‌پردازیم. برای تهیه این کتاب جذاب و همچنین کتاب‌های مشابه، میتوانید از صفحه اصلی وبسایت افکار مثبت اقدام فرمایید.

دانلود کتاب بیگانه اثر آلبر کامو

کتاب بیگانه رمانی از آلبر کامو نویسنده‌ی فرانسوی که برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات است. رمان بیگانه در نوزدهم می سال 1942 توسط «انتشارات گالیمور» منتشر شد. پس از انتشار رمان بیگانه، مانند بسیاری دیگر از آثار مهم و جان‌دار، تحلیل‌ها و نقدهای زیادی بر آن نوشته شد. نویسندگان و فلاسفه، بسیار از آن سخن گفتند و تلاش کردند به حقایق بیش‌تر و دقیق‌تری از این رمان و خصوصا شخصیت «مورسو» دست پیدا کنند. برخی از منتقدان بیگانه را رمانی اگزیستانسیالیستی فرض دارند؛ کامو خود این برداشت را رد کرده و بر وجه پوچ‌گرایانه‌ی کتاب تاکید بسزایی دارد. بیگانه در کنار «کالیگولا» و «افسانه سیزیف» یکی از کتاب‌های «سه‌گانه‌ی پوچی» کامو که در آن‌ها به مفهوم «پوچی» و زاویه‌های مختلف آن پرداخته شده است.

درباره آلبر کامو

آلبر کامو، نویسنده، فیلسوف، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبی می‌باشد. او در هفتم نوامبر سال 1913 در جزیره‌ای کوچک در الجزایر به دنیا آمد. کامو در خانواده‌ی کم‌برخوردار بالید و طعم فقر را از کودکی چشید و مجبور شد از همان دوره‌ی کودکی مشغول به کار شود. این زندگی با فقر و دست‌وپنجه نرم کردن با آن، بعدها در طرز تفکر کامو تاثیری بسزا گذاشت. او در آزمونی که دولت برای پرداخت کمک‌هزینه‌ی تحصیل دبیرستان برگزار می‌کرد، قبول شد و وارد دبیرستانی شد که در الجزایر تنها ثروتمندان از عهده‌ی مخارجش برمی‌آمدند. کامو به فوتبال نیز علاقه‌مند بود و در شکل یک دروازه‌بان حرفه‌ای ظاهر شد. او بعد از ابتلا به بیماری سل مجبور شد این ورزش را کنار بگذارد و فقط یک تماشاچی حرفه‌ای فوتبال باشد. کامو در رشته‌ی فلسفه تحصیل کرد و در سال 1935 لیسانس گرفت. او در همین سال به جنبش ضدفاشیستی آمستردام ملحق شد. کامو ژورنالیست پرکاری نیز بود و ازجمله فعالیت‌های او می‌توان به کار در روزنامه‌ی جبهه‌ی خلق الجزایر «آلژه ریپوبلیکن» اشاره کرد. کامو در فاصله‌ی سال‌های 1942 تا 1943 سه‌گانه‌ی جاودان خود، یعنی رمان «بیگانه»، مجموعه مقالات «افسانه سیزیف» و نمایش‌نامه‌ی «کالیگولا» را که باعنوان سه‌گانه‌ی پوچی از آن یاد می‌شود، منتشر کرد. سقوط، طاعون، سوء تفاهم، انسان طاغی و یادداشت‌ها عنوان‌های برخی دیگر از آثار کامو می‌باشند.

دانلود کتاب بیگانه به کدام دسته از افراد توصیه می‌شود؟

دانلود کتاب بیگانه را به علاقه‌مندان رمان‌های کوتاه، واقع‌گرا و درعین‌حال عمیق پیشنهاد می‌کنیم. همچنین رمان بیگانه یکی از مهم‌ترین کتاب‌های قرن بیستم است. شاه‌کاری پرتوان که منتقدان آن‌ را از جنبه‌های مختلفی ستوده‌اند. ابسوردیسم ویژه‌ی کامو را می‌توان از میان کلمات این رمان درک و مدت‌ها به آن فکر کرد. این رمان کوتاه بی‌شک ارزش بارها خواندن را دارد.

سخن پایانی

در نهایت، آلبر کامو چهارم ژانویه‌ی 1960 بر اثر سانحه‌ی رانندگی در فرانسه درگذشت و به یک افسانه تکرار نشدنی تبدیل شد. از همین رو کتاب بیگانه خواننده‌های زیادی دارد و می‌توان گفت یکی از بهترین آثار آلبر کامو می‌باشد. برای دانلود کتاب بیگانه می‌توانید از وب‌سایت افکار مثبت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن