پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران

معرفی کتاب کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران

پیش از معرفی کتاب کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران بهتر است از اصل کمیسیون ماده ۱۲ مطلع باشید. طبق ماده ۱۲ قانون زمین شهری، تشخیص عمران، احیاء، تاسیسات متناسب و تعیین نوع زمین دایر و تمیز بایر از موات برعهده وزارت مسکن و شهرسازی است. کتاب کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران در راستای تشخیص انواع زمین و اراضی دایر، بایر و موات نگاشته شده؛ لذا خواندن آن به پژوهشگران و علاقه‌مندان به رشته حقوق پیشنهاد می‌شود.

معرفی کتاب کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران

در معرفی کتاب کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران لازم است تا با نویسندگان آن و هدف ایشان از نوشتن این کتاب آشنا شوید. کتاب کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران اثر فرساد غفوری و نظارت فنی محسن فاضلی  بوده که توسط نشر قانون‌یار منتشر شده است. جناب فرساد غفوری دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی یزد هستند و این کتاب را با هدف تشخیص انواع زمین نوشته‌اند.

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، وزارت مسکن و شهرسازی تشخیص عمران و تعیین نوع زمین و اراضی شهری را به کمیسیون ماده ۱۲ محول کرد. سوالاتی از قبیل “نحوه رسیدگی در کمیسیون ماده به چه صورت انجام می‌شود؟”، “محل کار کمیسیون ماده ۱۲ در کجا قرار دارد؟” و “اثر ابطال تصمیم کمیسیون ماده ۱۲ به چه صورت است؟” ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده‌اند. لذا جناب فرساد غفوری در کتاب کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران همواره تلاش نمود تا ضمن بیان کلیات و بررسی قوانین موجود در این عرصه، به شناخت ساختار و صلاحیت کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری نیز بپردازد. اگرچه تقسیم‌بندی‌های مختلف درباره زمین و اراضی همواره در کتاب‌های حقوقی مورد توجه بوده، اما در سال‌های اخیر تحقیقات به‌روزی راجع‌به تمیز و تشخیص زمین اراضی از یکدیگر وجود نداشته؛ لذا این کتاب در تلاش برای حل این مشکل می‌باشد. به دلیل اهمیت این موضوع، کتاب ذکر شده را می‌توان راهنمایی مفید برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به رشته حقوق دانست.

ضرورت تبیین قواعد و ضوابط ناظر بر ابعاد مختلف پروسه حاکم بر نظام اراضی و املاک و نیز پرداختن به چگونگی تشخیص نوع زمین و اراضی در قوانین موجود را می‌توان امری اجتناب ناپذیر به شمار آورد. این کتاب با تحقیق در کتب و مقالات مرتبط با اراضی شهری و خارج از شهر و همچنین بررسی مراجع تشخیص آن جمع‌آوری شده است. املاک و اراضی در هر نظام حقوقی، طبق معیارها و اسباب موجود به اقسام گوناگونی تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته‌بندی‌های مختلفی درباره اراضی وجود دارد که هر یک از آن‌ها از نظر علمی ارزشمند و قابل تامل هستند؛ اما در قوانین و مقررات کنونی کشور، زمین و اراضی با وجود دسته‌بندی‌های مختلف شامل سه گروه موات، بایر و دایر می‌شوند که در داخل محدوده شهری و خارج از آن قرار دارند.

دانلود کتاب کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران

در معرفی این کتاب به صورت مختصر با کلیات مفهوم این کمیسیون و دلیل اهمیت آن آشنا شدید. برای دسترسی به این کتاب‌ روش‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید آن را به دو صورت چاپی و الکترونیکی تهیه کنید. لازم به ذکر است که نسخه الکترونیکی نسبت به نمونه چاپی این کتاب مزایای مختلفی اعم از دسترسی راحت‌تر و هزینه‌ کم‌تر نیز دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. شما عزیزان می‌توانید برای تهیه و مطالعه این کتاب ارزشمند از طریق وب‌سایت ما اقدام نمایید و هرچه سریع‌تر به آن دسترسی یابید؛ بدین منظور کافی‌ست از طریق منوی جستجو، نام کتاب را سرچ کرده و بر روی صفحه مورد نظر کلیک کنید.

کلام آخر

با معرفی کتاب کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظام حقوقی ایران از اهمیت این موضوع و کمبود اطلاعات لازم در این زمینه آگاه شدید. چنانچه به مطالب بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید این کتاب را از طریق وب‌سایت افکار مثبت دانلود کرده و به مطالعه آن بپردازید تا بر معلومات خود بیافزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن