پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب کاهش خواسته در دادرسی های مدنی

معرفی کتاب کاهش خواسته در دادرسی های مدنی

پیش از معرفی کتاب کاهش خواسته در دادرسی های مدنی خوب است تا با مفهوم کاهش خواسته آشنا شوید. کاهش خواسته را می‌توان یکی از حقوقی دانست که قانون‌گذار برای خواهان دعوا مقرر کرده است. در واقع خواهان می‌تواند در هر مرحله از دادرسی، خواسته خود را که درخواست تصریح نموده کاهش دهد. کاهش خواسته تاسیس حقوقی است که برای خواهان این حق را ایجاد کرده که از حدود مطالبات خود در دعوی کم کند. این امر به صورت درخواست شفاهی خواهان یا وکیل وی صورت می‌گیرد و دارای تشریفات خاصی نیست. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر و معرفی و تهیه این کتاب مهم با ما همراه باشید‌.

معرفی کتاب کاهش خواسته در دادرسی های مدنی

در نگارش کتاب تخصصی از اهمیت نویسندگان دانا و مسلط آن نمی‌توان غافل شد؛ لذا پیش از معرفی کتاب کاهش خواسته در دادرسی های مدنی و بررسی موضوع آن بهتر است با نویسندگان آن آشنا شوید. کتاب کاهش خواسته در دادرسی‌های مدنی توسط سید روح اله ترابی (کارشناسی ارشد حقوق خصوصی) و سید عبداله ترابی (وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه) نوشته شده است. این کتاب نگرش اساتید حقوق نسبت به ماده ۹۸ قانون آیین دادرسی مدنی را بررسی نموده و همچنین به توصیف نحوه کاهش خواسته در محاکم دادگستری و تحلیل آرای قضایی به صورت عملی می‌پردازد. لازم به ذکر است که این کتاب توسط انتشارات قانون‌یار منتشر شده که این نشر به صورت کاملاٌ تخصصی در حوزه انتشار کتاب‌های مربوط به رشته‌های حقوق و علوم سیاسی فعالیت می‌کند.

جلسه اول دادرسی برای خواهان امتیازاتی دارد که جلسات بعدی فاقد آن‌ها خواهد بود‌. استفاده از این امتیازات بسته به آگاهی خواهان از حقوق و تکالیف خود در این جلسه است. نویسندگان این کتاب کوشیدند تا تبیین ماهیت و موقعیت اختیارات مذکور در ماده ۹۸، توضیحاتی درباره مصادیق این دعوی، شرایط اقامه و رسیدگی به آن و تکلیف دادگاه در مواجه با دعوای اضافی و نیز کاهش خواسته عرضه کنند.

به موجب قانون آیین دادرسی مدنی، خواهان توانایی افزایش خواسته خود را دارد. افزایش خواسته نقطه مقابل کاهش خواسته بوده و در مورد خواسته‌هایی صدق می‌کند که کاهش آن نیز امری شدنی است. اختیارات گسترده خواهان در اصل حاکمیت اراده ریشه داشته و به همین دلیل قانون‌گذار در مواردی که ممکن است خواهان با اعمال اختیار خویش نظم عمومی را به خطر بیاندازد و یا حقوق طرف مقابل را نادیده گیرد، مقررات محدودکننده‌ای پیش‌بینی کرده است. البته می‌توان با شناخت مبنا و منشا حق خواهان بر دعوا، راه هر گونه تعدی و تفریط در اجابت خواسته وی را بست.

مزایای مطالعه کتاب کاهش خواسته در دادرسی های مدنی

هدف از معرفی کتاب کاهش خواسته در دادرسی های مدنی آشنایی مختصر شما عزیزان با مفاهیم اصلی این کتاب بود. این کتاب رویکردی جامع و کاربردی راجع‌به موضوع کاهش خواسته‌ ارائه می‌دهد و و به بررسی ابعاد و زوایای مختلف آن می‌پردازد. همچنین با آخرین اصلاحات و الحاقات قانون آیین دادرسی مدنی منطبق است و به صورت دقیق و به‌روز احکام قانونی و رویه قضایی را بررسی می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده، این کتاب حاوی مثال‌های و نکات کاربردی بسیار زیادی بوده که برای خوانندگان در مقام عمل مفید می‌باشد. شما با مطالعه کتاب کاهش خواسته در دادرسی‌های مدنی می‌توانید از نظرات و دیدگاه‌های اساتید برجسته حقوق بهره‌مند شوید.

برای مطالعه این کتاب روش‌های مختلفی اعم از تهیه نسخه چاپی و الکترونیکی آن وجود دارد. امروزه کتاب‌های الکترونیکی به دلیل دسترسی راحت‌تر، حمل آسان‌تر، هزینه کم‌تر و همچنین داشتن قابلیت‌های مختلف نظیر تنظیم متن، امکان یادداشت، بوک‌مارک‌ها و … طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. شما عزیزان می‌توانید برای تهیه نسخه الکترونیکی این کتاب از طریق وب‌سایت افکار مثبت اقدام کنید؛ بدین منظور کافی‌ست در منوی جستجو واقع در بالای صفحه نام کتاب را سرچ کرده و بر روی نتیجه به‌دست آمده کلیک کنید.

کلام آخر

هدف از نگارش این مطلب، معرفی کتاب کاهش خواسته در دادرسی های مدنی و نگاهی کوتاه بر این موضوع بود. شما عزیزان می‌توانید برای دستیابی به اطلاعات کامل‌تر راجع‌به کاهش خواسته، روش‌های آن و همچنین دیدگاه اساتید حقوق درباره آن همین حالا نسبت به مطالعه این کتاب اقدام نمایید. لازم به ذکر است که خواندن این کتاب به وکلا و کارشناسان حقوقی، دانشجویان رشته حقوق، قضات و کارکنان دادگستری و تمامی افراد علاقه‌مند در این زمینه پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن