پـشـتـیـبانی تلفنی

09150057349

معرفی کتاب قانون حاکم روش های حل اختلاف بر قراردادهای بین المللی نفتی

معرفی کتاب قانون حاکم روش های حل اختلاف بر قراردادهای بین المللی نفتی

امروزه صنعت نفتی جهان با چالش‌های زیادی روبرو شده که از جمله آن‌ها می‌توان نیاز به افزایش تولید نفت، مدیریت سیر نزولی ذخایر میادین قدیمی، دسترسی به ذخایر جدید نفتی و همچنین حفظ و ارتقای دانش فنی با توجه به موج بازنشستگی نیرونی انسانی باتجربه در مناطق عملیاتی را نام برد. بنابراین برای حفظ مخازن نفت و گاز کشور و موضوعاتی از این قبیل انعقاد قراردادهایی که طی آن تعادلی میان منافع مذکور برقرار شود، ضروری است. در ادامه برای معرفی کتاب قانون حاکم روش های حل اختلاف بر قراردادهای بین المللی نفتی و کسب اطلاعات درباره ویژگی‌ها و روش‌های حل اختلاف در این معاملات با ما همراه باشید. برای تهیه این کتاب بر روی این لینک کلیک کنید.

معرفی کتاب قانون حاکم روش های حل اختلاف بر قراردادهای بین المللی نفتی

کتاب قانون حاکم روش‌های حل اختلاف بر قراردادهای بین‌المللی نفتی توسط فاطمه عبدی نوشته شده و ویژگی‌های قراردادهای بین المللی نفتی ایران و قانون حاکم و روش‌های حل اختلاف در قراردادهای نفتی را بررسی می‌کند. لذا خواندن این کتاب به علاقه‌مندان در این حوزه پیشنهاد می‌شود.

از اهداف ویژه دولت در حوزه نفت و گاز می‌توان به امکان بهره‌برداری حداکثری از امکانات موجود، تشویق و جلب حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در فعالیت‌‌های بالا دستی نفت و گاز علی‌ الخصوص در میادین مشترک و پروژه‌های اکتشافی اشاره کرد. لذا باید برای حفظ و صیانت هرچه بیشتر از مخازن نفت و گاز کشور، افزایش ضریب بازیافات و انتقال و استفاده از فن‌آوری‌های جدید در مدیریت و بهره‌برداری بهینه از میادین نفت و گاز قراردادهایی برای تعادل مناسب میان منافع مذکور بسته شود. البته در قراردادهای بین‌المللی نفتی شاهد نوسانات زیادی در ماهیت شروط عمومی قراردادها خواهیم بود که شرکت‌های برگزارکننده مناقصات، چهارچوب‌های متفاوتی برای برخی از این شروط لحاظ می‌کنند. از این رو بررسی علمی هر یک از این قراردادها در کنار درک جامع و صحیح از سیاست‌های کلان اقتصادی کشور مخصوصاً در صنعت نفت و همچنین ضرورت‌های اقتصاد جهانی حائز اهمیت است.

برای تصمیم‌گیری سریع‌تر سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی درباره همکاری با پروژه‌های نفتی مهم باید شروط عمومی قراردادها تببین شود و شفاف‌سازی آن‌ها نیز صورت گیرد. بدین صورت می‌توان مراحل مذاکرات قراردادی را که بسیار طولانی هستند، کاهش داد و بستر حقوقی مناسب‌تری در این عرصه مهم اقتصادی فراهم کرد. لازم به ذکر است که قرارداد مطلوب را می‌توان قراردادی دانست که به راحتی اجرا شود و برای حاصل شدن چنین امری باید قرارداد به شیوه‌ای متوازن و متعادل حقوق و منافع طرفین را ضمن تامین، توزیع نیز کند.

اهمیت نفت به عنوان یک منبع حیاتی بر همگان واضح است و به طبع قراردادهای منعقده نفتی نیز بسیار مهم هستند. این نکته را فراموش نکنید که اکثر قراردادهای نفتی جنبه بین المللی داشته و به همین دلیل این قراردادها به خصوص با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی در جهان دچار تغییراتی شده‌اند که هر یک از آن‌ها از جنبه‌های خاصی نیاز به مطالعه دارند. هدف از معرفی کتاب قانون حاکم روش های حل اختلاف بر قراردادهای بین المللی نفتی آشنایی شما با موارد ذکر شده است.

دانلود کتاب قانون حاکم روش های حل اختلاف بر قراردادهای بین المللی نفتی

همان‌طور که پیش‌تر در معرفی کتاب قانون حاکم روش های حل اختلاف بر قراردادهای بین المللی نفتی به آن اشاره شد، حوزه‌های مربوط به نفت و گاز و معاملات آن بسیار حائز اهمیت هستند و همواره یکی از موضوعات مهم دنیا تلقی می‌شوند. از این رو خواندن این کتاب خالی از لطف نبوده و می‌تواند بخشی از سوالات شما در این زمینه را پاسخ دهد. برای دسترسی به این کتاب را‌ه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آسان‌ترین و بهترین روش‌ها، دانلود این کتاب از طریق وب‌سایت افکار مثبت است. برای این کار کافی‌ست از قسمت سرچ در منوی بالا، نام کتاب را جستجو کرده و وارد صفحه آن شوید.

کلام آخر

در این مطلب به صورت مختصر به معرفی کتاب قانون حاکم روش‌ های حل اختلاف بر قراردادهای بین المللی نفتی و دلیل اهمیت آن پرداختیم. برای کسب اطلاعات کامل‌تر در این حوزه بسیار مهم می‌توانید همین حالا از طریق وب‌سایت افکار مثبت اقدام کرده و این کتاب را مطالعه کنید. این کتاب می‌تواند اطلاعات شما را در حوزه قراردادهای نفتی افزایش دهد و شما را با روش‌های حل اختلاف در معاملات نفتی آشنا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
جستجو کردن